320d znikła moc podczas jazdy na autostradzie

KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: KeniT8 »

Witam dzisiaj miałem okazję jechać autostradą i przegoniłem bunię do 220km/h dużo też do 180km/h i tak po około 5km jadąc sobie 140km/h daje but na 6 biegu i nic się nie dzieje.. potem samo się odcięło.I znów drugi raz się powtórzyło.Dodam działo się to trzymając but w podłodze z prędkościami 180-200km/h.Jeżdżąc normalnie do 140km/h nic się nie dzieje.Z niskich obrotów 1,2,3 bieg but i auto idzie jak złe.Na 4 biegu ekonomizer zamyka

Co się może dziać? przesyłam zdjęcia:

Czy to tyczy się nastawnika turbiny? czy czujnika ciśnienia w kolektorze?

https://zapodaj.net/821c557af4724.jpg.html
https://zapodaj.net/5b466420fc657.jpg.html

jeśli chodzi o nastawnik turbiny czy da się go wyjąc bez demontażu turbo? bo widziałem na allegro firmę co za 300zł sprzedaje nastawniki naprawione ale swój trzeba wyslać.Pytanie tylko czy taki nastawnik kupiony z allegro regenerowany lub używka trzeba jakoś adaptować do auta? czy tylko wpiąć kolejny podpiąć wtyczkę i tyle?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Nastawnik turbiny, warto najpierw zajrzeć do zmiennej geometrii.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: KeniT8 »

mańku nastawnik chciałbym pierw zakupić bo kiedyś też miałem jego błąd.Powiedz mi czy lepiej brać używkę z allegro za 300zł czy taki po regeneracji za 550zł

https://allegro.pl/nastawnik-turbiny-bmw-e46-x3-x5-320d-330d-e91-e60-i7027415856.html

ciekawi mnie czy faktycznie parametry są takie jak w NOWYM.. i jak teraz sprawa się ma po wymianie tego? bo sam sobie wymienię.Stary już odkręciłem.20minut roboty z góry.Po zamontowaniu tego regenerowanego czy muszę coś ustawiać inpą/disem? jakieś adaptacje czy coś takiego?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie ryzykowałbym używki, większość jest uszkodzona. Najlepiej byłoby naprawić Twój, jeżeli już to ten regenerowany. Inpa na pewno nie daje żadnej możliwości, w ista jest reset ustawień, w dis pewnie też. Ale po samej wymianie też pewnie będzie działać, po zrób live data w inpa i będzie widać czy jest ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#5

Post autor: KeniT8 »

Ok wysłałem swój sterownik do naprawy :) koszt 350zł

Wczoraj miałem przeboje jak mi spinka mocująca sztangę turbo do sterownika prysła gdzieś w silnik.A spinki samej raczej się ni dokupi i byłby problem.Dobrze,że udało się go znaleźć

jeszcze spytam czy sterownik turbiny może odpowiadać za przeładowanie? lub niedoładowanie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Oczywiście :)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#7

Post autor: KeniT8 »

to jeszcze jedno pytanie mam.Czym posmarować całe cięgno turbiny? trzeba w ogóle? bo wcześniej było bodajże białym smarem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Smar biały ma mały zakres temperatur, z reguły do 100 stopni, więc trochę mało, pewniejszy będzie miedziany (ponad 1000 stopni).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#9

Post autor: KeniT8 »

właśnie ktoś wspominał,zeby miedzianym czy miedziowym nie brać bo się zapiecze
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

To pytaj gościa, który będzie regenerował.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”