320d problem z odpalaniem

maciejpat1
Posty: 8
Rejestracja: 21/10/2018, 12:52
BMW: 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn
Kontakt:

320d problem z odpalaniem

Post autor: maciejpat1 » 21/10/2018, 14:15

Witam kolegow
jestem nowy i przepraszam jesli temat juz byl.
Mam nadzieje ze ktos doradzi co dalej robic.
Od kilku tygodni mam problem z e46 2.0d 150koni.Auto przestalo odpalac. Pali tylko na plak i wtedy jak juz silnik pracuje to zupelnie nic z autem sie nie dzieje--ma moc,nie buja obrotami,nie dlawi sie poprostu jezdzi normalnie. Dotyczczas wymienione : swiece zarowe,czujnik polozenia walka rozrzadu,sterownik swiec zarowych ,pompa progowa,filtr paliwa,podmieniona pompa w baku,przeplywomierz z czujnikiem,czujnik cisnienia paliwa przed listwa.
BLEDY NA KOMPIE:

4B90 KONTROLA CISNIENIA W MAGISTRALI-CISNIENIE ZBYT NISKIE
4242 SWIECA ZAROWA -PRZERWA
4232SWIECA ZAROWA-PRZERWA
4222SWIECA ZAROWA -PRZERWA
4212SWIECA ZAROWA-PRZERWA
3F70-CZUJNIK TEMP POWIETRZA ZASYSANEGO -PRZERWA/ZWARCIE DO PLUSA
3FB0 CIENKOWARSTWOWY PRZEPLYWOMIERZ MASOWY POWIETRZA-NAPIECIE ZA WYSOKIE

"mechanicy" rozkladaja rece . moze ktos pomoze?
ktos mial podobny problem?silnik cieply czy zimny nie zapala bez plaka.
z gory dzieki


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3053
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 21/10/2018, 14:42

Hehe, mechanicy powiadasz? :D to wymieniacze..zrób test przelewowy i będzie pięknie widać, że jeden z wtryskiwaczy daje na przelew, spada ciśnienie na szynie i stąd problem z rozruchem. Kolejna kwestia świece/sterownik - jeżeli są sprawne to masz pewnie uszkodzony przewód zasilający sterownik świec. Następnie sprawdź wtyczkę i wiązkę czujnika temperatury powietrza dolotowego (jest w rurze między egr a intercoolerem, ostatnio zwierzątka lubią zaglądać pod maski i wcinać wiązkę właśnie tego czujnika). Jakiej firmy kupiłeś przepływomierz? Skasowałeś po tym adaptacje?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

maciejpat1
Posty: 8
Rejestracja: 21/10/2018, 12:52
BMW: 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: maciejpat1 » 21/10/2018, 15:22

Miałem dawcę i przełożyłem przeplywke. Skasowany był po wymianie.sterownik podpinany tydzień temu i wszystkie wtyczki podłączone. Zrobię jutro przelewowy i zobaczymy-oby to tylko jeden wtrysk był bo już dość wymieniania w ciemno części ;) dzieki za podpowiedz jutro sprawdzę i dam znać ;)

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3053
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 21/10/2018, 15:48

Nie chodzi o skasowanie błędu tylko adaptacji (przy pomocy ista), sprawdź też wtyczkę, czy konektory dobrze siedzą. Chodzi o mniejszą wtyczkę sterownika, często się ona upala w miejscu styku ze sterownikiem oraz potrafią się utlenić przewody i tego nie widać oczywiście. Sterownik założyłeś nowy? 90% używanych jest uszkodzona (naprawiam je).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

maciejpat1
Posty: 8
Rejestracja: 21/10/2018, 12:52
BMW: 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: maciejpat1 » 21/10/2018, 17:04

Sterownik nowka ze sklepu jak i cała reszta oprócz przeplywki


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3053
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 21/10/2018, 17:51

To zostaje ten przewód.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

maciejpat1
Posty: 8
Rejestracja: 21/10/2018, 12:52
BMW: 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: maciejpat1 » 22/10/2018, 9:44

Czyli co proponujesz robić najpierw? Sprawdzać ten przewód czy robić test przelewowy i obstawiać wtryski ?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3053
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 22/10/2018, 10:09

Ma dwie usterki, które nie mają ze sobą związku. Zrób test przelewowy, aby wytypować wtryskiwacz do wymiany i jeżeli sterownik oraz świece są sprawne (można to sprawdzić) to do wymiany masz wspomniany przewód zasilający, możesz sprawdzić jak wygląda wtyczka, często nadtapia się i nie ma styku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

maciejpat1
Posty: 8
Rejestracja: 21/10/2018, 12:52
BMW: 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: maciejpat1 » 22/10/2018, 12:24

Wtyczka sprawdzona,kable tez,wszystko w jaknajlepszym porządku. Został tylko test przelewowy

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3053
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 22/10/2018, 20:53

Jak masz takie błędy (świec) to coś musi być nie tak, jak sprawdzony przewód? Sterownik? Mógł być wadliwy? Świece 5V? Tak jak pisałem układ grzania świec to jedno a wtryskiwacz to drugie, dwa problemy masz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości