[320d polift]Polerowanie reflektorów - przestroga

Dla wszystkich tych, którzy używają kosmetyków i środków do auto detailingu, dbając o każdy szczegół wyglądu swoich E46
Maksio
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 12, 18:03
BMW: 320d 150PS
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nidzica

#1

Post autor: Maksio »

Witam serdecznie,

Chciałbym się podzielić pewną refleksją, która naszła mnie dosłownie 5minut temu. W bardzo wielu opisach "zrób to sam" wszystko wygląda cukierkowo i fajnie, dopóki człowiek sam się za to nie weźmie, dlatego chciałbym ostrzec potencjalnych zapalonych użytkowników przed chęcią "zrobienia tego sam".

Czasami lepiej jest znaleźć kogoś kto się zna i ewentualnie zapłacić niż żałować, tak jak ja. Niby robiłem wszystko z instrukcją, papier 600, 1000, 1500, 2000, 2500, później pasta polerska zakupiona specjalnie do reflektorów

Efekty:

wyłamany jeden kierunkowskaz (nie do naprawienia k... mać już zawsze będzie latać :x :cry: ) i jedna lampa jak była zmatowiona po papierze tak została. Żadne polerki przez pół godziny nic nie dają - lampa mat, nie wiem czy dowodu nie zabiorą.

Także wśród pięknych historii są też te mniej szczęśliwie i w aucie za 20 tysięcy polecam jednak dać pewne rzeczy do zrobienia komuś, kto się na tym zna. Może ominie nas satysfakcja zrobienia czegoś samemu, ale jak ktoś coś s..... to on się będzie martwił.

Pozdrawiam i nikomu nie życzę podobnej sytuacji.
adamex
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 mar 11, 20:23
BMW: 320d tourasek
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Bobowa

#2

Post autor: adamex »

to kolego musiałeś coś pochrzanić,bo ja z mojego polerowania jestem bardzo zadowolony,pozdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#3

Post autor: Maniek »

Już kilka kloszy reflektorów wypolerowałem, wiadomo, nówki nie zrobisz, ale efekty zawsze były co najmniej zadowalające.

Tego nie robi się w 30 minut. To mozolna i czasochłonna praca. Podejrzewam, że za grubymi papierami jechałeś za ostro a tymi finiszowymi tylko po łebkach co dało efekt matowego klosza.

A co do kierunkowskazu... To już nie ma nic wspólnego z polerowaniem. Równie dobrze mogło się to stać gdziekolwiek, kiedykolwiek. Choćby przy wymianie żarówki kierunku. :roll:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Maksio
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 12, 18:03
BMW: 320d 150PS
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nidzica

#4

Post autor: Maksio »

klosz miał odskoczyć po odpięciu 7 klipsów, kierunek niby wyjmowany oddzielnie, a jednak się okazało, że kierunek trzyma klosz i za żadne skarby się nie da go wyciągnąć. Usłyszalem tylko trzask trzask i dwa plasticzki poszybowały w niebo i kierunek lata...

na każdy papier poświęcalem 10-15 minut +20 minut wcierania bez żadnego efektu pasty polerskiej z nadzieją, że klosz się rozjaśni.

żałuję po prostu za...ście że się w ogóle za to zabralem, miałem sprawne auto przed. Lepiej się uczyć na cudzych błędach dlatego ostrzegam pozostałych
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#5

Post autor: adamusiek »

a czy nie lepiej było wyjąć najpierw kierunek ? :wink: w lifcie kierunek jest połączony z kloszem 8)
ja już papier mam, więc w weekend polerka i za jednym rozebraniem montaż ringów :Yahoo!:
Maksio
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 12, 18:03
BMW: 320d 150PS
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nidzica

#6

Post autor: Maksio »

kierunek coś trzymało, a w przeciwieństwie do klosza lampy nie było żadnych zaczepów widocznych

również myślałem nad ringami ccfl ale po tej akcji odpuszczam sobie jakiekolwiek modyfikacje... żadnych podłokietników, cup-holderów, ksenonów, radia cd i innych "prostych do zrobienia" rzeczy :no:
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: adamusiek »

kierunek trzyma śruba, którą odkręcasz od góry na szczycie błotnika, nie wiem czy to zrozumiałe, ale jak spojrzysz to widać ją
jak masz poluzowaną to kierunek sam wypada :wink:
Maksio
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 12, 18:03
BMW: 320d 150PS
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nidzica

#8

Post autor: Maksio »

dzięki kolego za wskazówki, ale muszę chyba trochę odtajać po tej akcji

jak sobie uświadomię, że miałem ładne sztywne lampy a teraz kierunek może robić za musztardówkę do flaszki to mnie po prostu krew w środku zalewa, na razie odpuszczam
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#9

Post autor: adamusiek »

korzystając z tematu, pytanko do tych którzy już polerowali :) polerować ruchami prostymi czy okrężnymi, no i jak długo utrzymuje się efekt polerki ? :wink:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

adamusiek pisze:korzystając z tematu, pytanko do tych którzy już polerowali :) polerować ruchami prostymi czy okrężnymi, no i jak długo utrzymuje się efekt polerki ? :wink:
Ruchy prostopadłe. Nie powinno się polerować ruchami okrężnymi.
Co do trwałości polerki to powiem Ci że w T5 robiłem rok temu i do dziś jest ok. Nie licząc cmentarzyska owadów :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Auto detailing, pielęgnacja”