[320d M47N] Skrzynia aut. GM

kaszankazmajonezem
Posty: 6
Rejestracja: 23 lis 17, 23:38
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#1

Post autor: kaszankazmajonezem »

Cześć,
W związku z tym że nikt nie poruszył tego problemu co ja mam, chciałem go opisać i może jakaś dobra dusza przyjdzie mi z pomocą.

W mojej e46 pojawił się problem ze skrzynią biegów. Objawy pojawiały się na niskich obrotach między 3 i 4 oraz 4 i 5 biegiem. Na niskich obrotach falowały obroty gdy jechałem ze stałą predkościa oraz pojawiała się "tarka" ( coś w podobie do tego jak się wjeżdża na karbowany pas na autostradzie).
Nie zwlekając długo udałem się do mechanika koło Płocka w Proboszczewicach na naprawę skrzyni biegów.
Odebrałem samochód wystawił mi rachunek że wymienił : zawór ( chyba lock up) , olej , jakiś filtr + regeneracja sprzęgła.
Przez miesiąc wszystko było ok a później pojawił się taki problem:
Kiedy skrzynia zmienia bieg z 4 na 5 przy normalnej jeździe pojawia się tarka na 1 sekundę i później wszystko jest ok.
Byłem drugi raz u tego gościa a on mi powiedział że wszystko jest ok i nie wie o co mi chodzi ???
Jak jeździł to wszystko było ok a jak odebrałem samochód od niego to doszedłem do momentu że znów z 4 i 5 jest ta tarka.
Szczerze to mam ochotę wrzucić go do Wisły i pojechać do jakiegoś renomowanego mechanika który zajmuję się skrzyniami automatycznymi bo ten problem spędza mi sen z powiek.

Bardzo proszę o pomoc, szczerze to nie wiem co zrobić z tą sytuacją mam do niego pojechać i wziąć na przejażdżkę...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Tak. Musisz pokazać mu gdzie jest problem tzn kiedy wustepuje.
Może nagraj film z problemem. Pokaż mu.

Mam kolegę który regeneruje skrzynie automatyczne.
Kiedyś powiedział mi że przy regeneracji wymienia się wszystkie elektrozawory. Nie pojedynczo a kmp. Olej filtr to norma. On sprawdza wszystko bo ma dostęp do każdej części skrzyni.
Tenk
Posty: 1
Rejestracja: 2 wrz 17, 19:09
BMW: E46 320D 150KM AUT
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#3

Post autor: Tenk »

Efekt tarki to nic innego jak kończący się konwerter skrzyni biegów czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Miałem ten sam problem w swojej E46 320D 150KM z automatem od GM, zregenerowałem hydrokinetyka, zalałem nowy olej i auto znowu odzyskało swoją werwę, a wszelkie stuki ustały. Przeczytałem chyba wszystkie fora i tematy związane z efektem tarki lub falowania obrotów w E46 z automatem GM, jedyne rozwiązanie to regeneracja konwertera. Zdarzały się pojedyncze przypadki, że pomagała sama wymiana oleju w skrzyni, choć nie jestem w stanie powiedzieć na ile to jest prawdą.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”