[320d M47N] Skrzynia aut. GM
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lis 17, 23:38
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Cześć,
W związku z tym że nikt nie poruszył tego problemu co ja mam, chciałem go opisać i może jakaś dobra dusza przyjdzie mi z pomocą.
W mojej e46 pojawił się problem ze skrzynią biegów. Objawy pojawiały się na niskich obrotach między 3 i 4 oraz 4 i 5 biegiem. Na niskich obrotach falowały obroty gdy jechałem ze stałą predkościa oraz pojawiała się "tarka" ( coś w podobie do tego jak się wjeżdża na karbowany pas na autostradzie).
Nie zwlekając długo udałem się do mechanika koło Płocka w Proboszczewicach na naprawę skrzyni biegów.
Odebrałem samochód wystawił mi rachunek że wymienił : zawór ( chyba lock up) , olej , jakiś filtr + regeneracja sprzęgła.
Przez miesiąc wszystko było ok a później pojawił się taki problem:
Kiedy skrzynia zmienia bieg z 4 na 5 przy normalnej jeździe pojawia się tarka na 1 sekundę i później wszystko jest ok.
Byłem drugi raz u tego gościa a on mi powiedział że wszystko jest ok i nie wie o co mi chodzi ???
Jak jeździł to wszystko było ok a jak odebrałem samochód od niego to doszedłem do momentu że znów z 4 i 5 jest ta tarka.
Szczerze to mam ochotę wrzucić go do Wisły i pojechać do jakiegoś renomowanego mechanika który zajmuję się skrzyniami automatycznymi bo ten problem spędza mi sen z powiek.
Bardzo proszę o pomoc, szczerze to nie wiem co zrobić z tą sytuacją mam do niego pojechać i wziąć na przejażdżkę...
W związku z tym że nikt nie poruszył tego problemu co ja mam, chciałem go opisać i może jakaś dobra dusza przyjdzie mi z pomocą.
W mojej e46 pojawił się problem ze skrzynią biegów. Objawy pojawiały się na niskich obrotach między 3 i 4 oraz 4 i 5 biegiem. Na niskich obrotach falowały obroty gdy jechałem ze stałą predkościa oraz pojawiała się "tarka" ( coś w podobie do tego jak się wjeżdża na karbowany pas na autostradzie).
Nie zwlekając długo udałem się do mechanika koło Płocka w Proboszczewicach na naprawę skrzyni biegów.
Odebrałem samochód wystawił mi rachunek że wymienił : zawór ( chyba lock up) , olej , jakiś filtr + regeneracja sprzęgła.
Przez miesiąc wszystko było ok a później pojawił się taki problem:
Kiedy skrzynia zmienia bieg z 4 na 5 przy normalnej jeździe pojawia się tarka na 1 sekundę i później wszystko jest ok.
Byłem drugi raz u tego gościa a on mi powiedział że wszystko jest ok i nie wie o co mi chodzi ???
Jak jeździł to wszystko było ok a jak odebrałem samochód od niego to doszedłem do momentu że znów z 4 i 5 jest ta tarka.
Szczerze to mam ochotę wrzucić go do Wisły i pojechać do jakiegoś renomowanego mechanika który zajmuję się skrzyniami automatycznymi bo ten problem spędza mi sen z powiek.
Bardzo proszę o pomoc, szczerze to nie wiem co zrobić z tą sytuacją mam do niego pojechać i wziąć na przejażdżkę...
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Tak. Musisz pokazać mu gdzie jest problem tzn kiedy wustepuje.
Może nagraj film z problemem. Pokaż mu.
Mam kolegę który regeneruje skrzynie automatyczne.
Kiedyś powiedział mi że przy regeneracji wymienia się wszystkie elektrozawory. Nie pojedynczo a kmp. Olej filtr to norma. On sprawdza wszystko bo ma dostęp do każdej części skrzyni.
Może nagraj film z problemem. Pokaż mu.
Mam kolegę który regeneruje skrzynie automatyczne.
Kiedyś powiedział mi że przy regeneracji wymienia się wszystkie elektrozawory. Nie pojedynczo a kmp. Olej filtr to norma. On sprawdza wszystko bo ma dostęp do każdej części skrzyni.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 wrz 17, 19:09
- BMW: E46 320D 150KM AUT
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznan
Efekt tarki to nic innego jak kończący się konwerter skrzyni biegów czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Miałem ten sam problem w swojej E46 320D 150KM z automatem od GM, zregenerowałem hydrokinetyka, zalałem nowy olej i auto znowu odzyskało swoją werwę, a wszelkie stuki ustały. Przeczytałem chyba wszystkie fora i tematy związane z efektem tarki lub falowania obrotów w E46 z automatem GM, jedyne rozwiązanie to regeneracja konwertera. Zdarzały się pojedyncze przypadki, że pomagała sama wymiana oleju w skrzyni, choć nie jestem w stanie powiedzieć na ile to jest prawdą.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 3261 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 4 Odpowiedzi
- 5548 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 0 Odpowiedzi
- 2214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 1 Odpowiedzi
- 1304 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Artek88
-
- 5 Odpowiedzi
- 4082 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 5 Odpowiedzi
- 2893 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 3302 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fredek
-
- 9 Odpowiedzi
- 2289 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaszczomppoziomka
-
- 1 Odpowiedzi
- 1306 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Workaholic