[320d m47 1998r]Niestabilne prowadzenie- zawieszenie?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: piotrpom »

Mam problemy odkąd go kipiłem, od tamtego roku, Robiłem też tuleje z tyłu, zbieżności nie ustawiana, dziś sprawdzę jeszcze raz całe zawieszenie, zbieżność i geometrię. Napiszę co i jak
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: piotrpom »

Byłem wczoraj na szarpaka, diagnosta stwierdził że jest delikatny luz na drążkach kierowniczych, łożyska amorków podobno dobre bo ich nie słychać. Nie ustawiałem geometrii bo zrobie to po wymianie drążków. Tylko zastanawiam się czy mały luz na drążkach może mieć aż tak duży wpływ na prowadzenie. Kiedyś miałem Audi A6 i był luz na drązkach o wiele większy i takich cyrków nie było. Trochę stukało ale prowadził się dobrze.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4026
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#13

Post autor: GUMMISS »

Mały luz to będzie słychać na wybojach, a nie będzie czuć ;) Miałem wybity drążek i końcówkę z lewej i wymieniłem po 2 latach od zauważenia i auto się nie woziło bardziej niż teraz, a luz był na prawdę konkretny bo ruszałem kierownicą, a koło stało w miejscu :twisted:
A jak wygląda geometria tyłu? Bo taka sytuacja z zachowaniem samochodu jaką opisałeś to może się zdarzyć jak będzie coś naprawdę luźne(czytaj wypadające z mocowania), albo źle ustawione. Weź może jakiegoś kolegę i niech prowadzi samochód, a Ty jedź za nim i obserwuj jak się zachowuje auto, może sam zauważysz jakiś szczegół jak będziesz patrzył na to jak samochód jedzie, może jakieś koło krzywo stoi, albo dzieją się jakieś inne cuda :unknown:
Spróbuj podnieść samochód i ciągnąć każde koło we wszystkie strony, a ktoś inny(trochę rozgarnięty) niech patrzy na wszystkie połączenia w zawieszeniu i sprawdza je dotykając, ja tak zawsze badam jak mi coś klaprocze i zawsze to znajdę... :good:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: piotrpom »

Tył był robiony, na szarpakach nic nie wyszło. Zmienię opony na letnie ( 17 cali ) i wtedy pojadę na geometrię. Po zmianie tulej z tyłu nie robiłem geometrii, ale przed remontem też ostro samochód latał po drodze. W wekend wszystkim się zajmę i napiszę czy coś pomogło.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#15

Post autor: MARC »

Skoro zawieszenie masz dobre, układ kierowniczy bez luzów to pozostaje kwestia tarcz hamulcowych...
Czy przypadkiem nie są krzywe, przez co masz bicie na kierownicy i wydaje Ci się że auto "myszkuje" po drodze...
Jeżeli to również zostało sprawdzone i jest w dobrym stanie to pozostaje geometria, tam się prawdy dowiesz...
OSA BMW

#16

Post autor: OSA BMW »

Sprawdz stary geometrie i to w dobrze wyposazonym warsztacie z pojeciem jak to robic Bö papudroli nie brakuje.Przerabialem Ten temat po wymianie samych sprezyn,myslalem juz ze odleci przy 90km/h dopiero w trzecim warsztacie zrobili wszystko jak trzeba przod i tyl.Przy okazji sprawdzisz czy buda nie miala dzwona
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: piotrpom »

Coś tam się z budą działo ale wygląda mi na powierzchowne sprawy. Ktoś jakiś dobry warsztat od geometrii poleci w Warszawie??
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#18

Post autor: piotrpom »

Ustawiłem dziś pełną geometrię, trochę rzeczy porozjeżdzanych było, najważniejsze jest to że auto jest proste, i nie zostawia 4 śladów. Dziś szybciej nie mogłem pojechać bo śnieg ostro pada. Jak sprawdzę w trasce to napiszę co i jak
jacktrike
Bywalec forum
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 12, 20:19
BMW: e46 320d 136KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: bydgoszcz
VIN: CF65565

#19

Post autor: jacktrike »

Witam!
Poczytałem twój problem i o ile po zrobieniu geometrii nic się nie poprawi to mam pewne podejrzenia .
Jako że masz auto z początku produkcji to możliwe że dotknął Cię problem wyrywającego się wózka tylnego z karoserii .
Otóż jest obszernie temat opisany tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=77816 i tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=109545
Chociaż jak mówisz że tuleje wymieniałeś to pewnie byś zauważył pęknięcia lub wyrwania mocowań ale moze warto to sprawdzić
Pozdrawiam
Z każdym dniem zwiększa się liczba osób którzy mogą mnie pocałować w D...Ę
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#20

Post autor: piotrpom »

Niestety podejrzenia to mają wszyscy mechanicy. Jeśli na forum się pojawiają od forumowiczów ( co w pewnym stopniu jest uzasadnione bo diagnozy na odległość nie da się zrobić ) to mogą nakierować na rozwiązanie problemu, ale jeśli jeździ się do kilku warsztatów i każdy mówi coś innego widząc auto to chyba już jest coś nie tak. Jeden mówi że tylne zawieszenie, najlepiej wszystko wymienić bo ciężko zdiagnozowa, drugi że auto krzywe po dzwonie i nic się już z tym nie zrobi, trzeci że cały magiel trzeba wymienić, i nie regenerować tylko nowy kupić bo regenerowany nic nie warty............. Mamy niestety takich mechaników jakie auta - starej daty, po na nowe nas nie stać...........(typowy brak profesjonalizmu w naszych szacownych warsztataqch)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”