320d drżenie kierownicy podczas jazdy bez hamowania
A próbowałeś wyczyścić styk piasty z tarczą hamulcową ??
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak widać możliwe, piastę z takim biciem masz do wymiany, szkoda kasy na kolejne tarcze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam sam nie wiem co już zmienić proszę o pomoc.Wymieniłem dwa przednie przewody elastyczne na textar+nowy płyn ate sl6.Przewody strare wizualnie były dobre ale podczas jazdy gdy hamuje z większych prędkości czuć,ze auto idzie lekko w prawo.Dotykając felg czuć,że prawa fela jest ciut cieplejsza od lewej.. i na tej prawej feldze jest na tarczy bicie 0.05 natomiast na lewej feldze 0.02
Co ciekawe rozebrałem zaciski przednie,tłoczki dwuletnie były ok więc jest zostawiłem wymieniłem osłonę kurzową plus oring w zacisku,wysmarowałem to specjalną pastą ATE wszystko,złożyłem do kupy,odpowietrzyłem wszystkie hamulce i dalej jest ten efekt.Czyli podczas hamowania lekko ściąga w prawo i prawa fela deczko cieplejsza od lewej.Tłoczki jak sprawdzałem wychodziły ok.. i przyrządem bez większej siły się wkręcały.Prowadnice zacisku nowe autofren,nasmarowane tez pastą ale ate plastitube.
Co się może dziać bo nie wiem czy kupić dwie przednie tarcze+nowe klocki+blaszka dociskająca klocki nowa czy dwa zaciski z tej aukcji
http://allegro.pl/zacisk-przod-lewy-prawy-bmw-3-e36-e46-oryginal-i7174129334.html
Zaciski po regeneracji składane na zestawie autofrena.Ale cóż tu będzie lepszego od moich zacisków to ,że wypiaskowane..
Po prostu teraz nie wiem..czy moje stare piasty pokrzywiły mi prawą tarczę i mimo,że ma ona maksymalne dopuszczalne bicie 0.05 to bije kiera podczas jazdy? ale dlaczego nieraz bije od 120 w górę a nieraz jak pohamuję trochę znów się rozpędzam i znów przy 120 nie bije nic... chodzi o to czy tarcze faktycznie by biły podczas jazdy :mad2: :mad2: i co ma teraz to do tego,że jedna fela jest trochę cieplejsza od lewej i podczas hamownaia jak się puści kierownice to np ze 100km/h na prostej drodze lekko w prawo auto idzie.CO za to jest odpowiedzialne skoro przewody nowe elastyczne,płyn nowy,w zaciskach uszczelnienia plus gumy osłonne wymienione,prowadnice nowe nasmarowane.Czy tarcza by powodowała podczas hamowania to,ze auto idzie trochę na prawą stronę? bo nie wiem czy blaszka dociskająca klocek by miała coś z tym wspólnego
chce wymienić ale albo tarcze+kloc+czuj.+blaszki dociskające
lub dwa regenerowane zaciski na przód wóz albo przewóz
Co ciekawe rozebrałem zaciski przednie,tłoczki dwuletnie były ok więc jest zostawiłem wymieniłem osłonę kurzową plus oring w zacisku,wysmarowałem to specjalną pastą ATE wszystko,złożyłem do kupy,odpowietrzyłem wszystkie hamulce i dalej jest ten efekt.Czyli podczas hamowania lekko ściąga w prawo i prawa fela deczko cieplejsza od lewej.Tłoczki jak sprawdzałem wychodziły ok.. i przyrządem bez większej siły się wkręcały.Prowadnice zacisku nowe autofren,nasmarowane tez pastą ale ate plastitube.
Co się może dziać bo nie wiem czy kupić dwie przednie tarcze+nowe klocki+blaszka dociskająca klocki nowa czy dwa zaciski z tej aukcji
http://allegro.pl/zacisk-przod-lewy-prawy-bmw-3-e36-e46-oryginal-i7174129334.html
Zaciski po regeneracji składane na zestawie autofrena.Ale cóż tu będzie lepszego od moich zacisków to ,że wypiaskowane..
Po prostu teraz nie wiem..czy moje stare piasty pokrzywiły mi prawą tarczę i mimo,że ma ona maksymalne dopuszczalne bicie 0.05 to bije kiera podczas jazdy? ale dlaczego nieraz bije od 120 w górę a nieraz jak pohamuję trochę znów się rozpędzam i znów przy 120 nie bije nic... chodzi o to czy tarcze faktycznie by biły podczas jazdy :mad2: :mad2: i co ma teraz to do tego,że jedna fela jest trochę cieplejsza od lewej i podczas hamownaia jak się puści kierownice to np ze 100km/h na prostej drodze lekko w prawo auto idzie.CO za to jest odpowiedzialne skoro przewody nowe elastyczne,płyn nowy,w zaciskach uszczelnienia plus gumy osłonne wymienione,prowadnice nowe nasmarowane.Czy tarcza by powodowała podczas hamowania to,ze auto idzie trochę na prawą stronę? bo nie wiem czy blaszka dociskająca klocek by miała coś z tym wspólnego
chce wymienić ale albo tarcze+kloc+czuj.+blaszki dociskające
lub dwa regenerowane zaciski na przód wóz albo przewóz
-
- Bywalec forum
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam problem jest dalej byłem już u 7 wulkanizatorów..drżenie zaczyna się od 120km/h do 100 jest cisza
jutro jestem umówiony na doważanie kół na samochodzie zrobię póki co przód bo koszt 80zł za przód i za tył tez 80 byłby
pytanie czy przed tym zabiegiem warto jeszcze dać koła na maszynę hunter z testem drogowym? bo mają tam na miejscu a po tym dopiero przednie jeszcze doważyć..
jutro jestem umówiony na doważanie kół na samochodzie zrobię póki co przód bo koszt 80zł za przód i za tył tez 80 byłby
pytanie czy przed tym zabiegiem warto jeszcze dać koła na maszynę hunter z testem drogowym? bo mają tam na miejscu a po tym dopiero przednie jeszcze doważyć..
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Skoro 7 osob wyważało to na pewno ktoś musiał to zrobić dobrze. Mi się wydaje że E46 mają jakaś wadę fabryczną w zawieszeniu, w E34 niema takich cyrkowców jak ludzie mają z E46, o innych markach nie wspomnę. Badanie piast na odchyłkę tysięcznej mm, to samo z tarczami. Jakieś wyważania na aucie i nic nie pomaga.
W mercu w168 mialem krzywe tarcze, ze przy hamowaniu podskakiwał pedał i krecac ręką było widać że giba się jak rezus na ogonie, a nic nie szarpało do prędkości 170 nawet. Podejrzewam coś uwalone w zawieszeniu co powoduje wibracje. Za kasę na wulkanizatorow miał byś cały nowy zawias z przodu i brak problemów.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
W mercu w168 mialem krzywe tarcze, ze przy hamowaniu podskakiwał pedał i krecac ręką było widać że giba się jak rezus na ogonie, a nic nie szarpało do prędkości 170 nawet. Podejrzewam coś uwalone w zawieszeniu co powoduje wibracje. Za kasę na wulkanizatorow miał byś cały nowy zawias z przodu i brak problemów.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam byłem dzisiaj w tym zakładzie powiem tak koleś powiedział pierw pasuje wyważyć koła tradycyjnie i zobaczyć jako jedyny ze wszystkich wulkanizatorów z jakimi miałem do czynienia pierw wykonał jakaś kalibrację maszyny hunter potem wziął koło sprawdził ile gram brakuje następnie zdjął wszystkie odważniki,wyczyścił na wiertarce takim kółeczkiem tam gdzie przykleja się odważniki i ponownie wyważył i nakleił ciężarki
jak było tak jest dalej.. od 120 drży.. zostaje mi jeszcze doważenie kół..przednich
jak było tak jest dalej.. od 120 drży.. zostaje mi jeszcze doważenie kół..przednich
-
- Bywalec forum
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam to tak byłem na maszynie hunter maszyna kalibrowana gadałem z typem widać znał się na rzeczy.Dziś byłem na doważaniu kół przednich przednie prawe koło brakowało 2g wiec nie było sensu nic ruszać przednie lewe koło 8GR brakowało wiec 10 nakleił
no i test i powiem różnica jest
no i test i powiem różnica jest
-
- Bywalec forum
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam pojeździłem i powiem tak doważanie nie dało nic względem normalnego wyważania.. najlepsze jest to,że jadąc nieraz nawet 160 kierownica nie drży w ogóle.Zaś jadąc znów jakiś odcinek prostą drogą nowy asfalt kierownica już drzy.I nieraz do 180przegonię nie drży nic nawet przy hamowaniu mimo,że tarcze rozgrzane.A kolejnego dnia jadać 130 drży i przy hamowaniu też telepie.Jak to wytłumaczyć?
-koła wyważone na zwykłej wyważarce u kolesia co starannie to robi
-koła wyważone na maszynie hunter z testem drogowym(maszyna świeżo kalibrowana)
-koła doważone na samochodzie przednie
-fele prościutkie.Ciężarki z przodu p.p 15gr lewy przód 20gr
-opony prawie dwuletnie z malym przebiegiem około 30tys km dunlop bluresponse
Stalówek nie mam by sprawdzić na stalówkach.
Zawieszenie sprawdzane na dwoch stacjach,żadnych stuków ani nic.Jedynie nie sprawdzali mi na podniesionym samochodzie łyżką tylko na szarpakach kołami prawo lewo itp
Zaciski przednie drugie kupiłem chodzą idealnie
Podejrzenie pada u mnie na tarcze przednie ponieważ jedna ma bicie 0.06 i może ona powodować drganie podczas jazdy
-koła wyważone na zwykłej wyważarce u kolesia co starannie to robi
-koła wyważone na maszynie hunter z testem drogowym(maszyna świeżo kalibrowana)
-koła doważone na samochodzie przednie
-fele prościutkie.Ciężarki z przodu p.p 15gr lewy przód 20gr
-opony prawie dwuletnie z malym przebiegiem około 30tys km dunlop bluresponse
Stalówek nie mam by sprawdzić na stalówkach.
Zawieszenie sprawdzane na dwoch stacjach,żadnych stuków ani nic.Jedynie nie sprawdzali mi na podniesionym samochodzie łyżką tylko na szarpakach kołami prawo lewo itp
Zaciski przednie drugie kupiłem chodzą idealnie
Podejrzenie pada u mnie na tarcze przednie ponieważ jedna ma bicie 0.06 i może ona powodować drganie podczas jazdy
-
- Bywalec forum
- Posty: 71
- Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
- BMW: 325i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto:
- VIN: KL48900
Sprawdź na podniesionym.KeniT8 pisze: Zawieszenie sprawdzane na dwoch stacjach,żadnych stuków ani nic.Jedynie nie sprawdzali mi na podniesionym samochodzie łyżką tylko na szarpakach kołami prawo lewo itp.
Byłem na szarpakach i gość zarzekał się że zawias jest w super stanie. Jedynie o wymianie tuleji wahacza "mogę powoli myśleć". No to kupiłem tuleje jadę na warsztat i po tym jak złapałem za prawe koło opuściłem auto i pojechałem po wahacze. Duży luz na prawym zewnętrznym sworzniu.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 25 Odpowiedzi
- 15423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 7 Odpowiedzi
- 10004 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 25 Odpowiedzi
- 10499 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelk-krk
-
- 3 Odpowiedzi
- 2562 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 872 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2199 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid600
-
- 49 Odpowiedzi
- 13808 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 27 Odpowiedzi
- 10065 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 2 Odpowiedzi
- 1053 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err
-
- 7 Odpowiedzi
- 2156 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112