320d drżenie kierownicy podczas jazdy bez hamowania

KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: KeniT8 »

Witam chciałem spytać o jedną rzecz ponieważ męczę się z biciem kierownicy przy prędkości 120km/h.Do 100km/h nie ma nic i też czasami od 140 w górę nie ma nic a po zwolnieniu do 120 już trzęsie.Byłem u dwóch wulkanizatorów koła wyważone opony mają dopiero jeden sezon.Każdy z nich mówi,że felgi niby proste koła kręcą się idealnie nic nie podskakuje itp.Na stacji diagnostycznej sprawdzali mi tuleje itp wszystko sztywne.Dodam rok temu miałem podobnie to zmieniłem tarcze przednie na nowe i problem bicia podczas jazdy ustał.Czy tarcze mają coś wspólnego z biciem podczas jazdy na wprost?

Aha nadmienię,że jest dziwne zjawisko a mianowicie jadąc na wprost trzepie kierownicą przy 120km/h a znów po przejechaniu 500m jadąc 120 nie trzepie nic i potem znów zaczyna i tak w koło.Wulkanizator powiedział mi (jak zmieniałem tarcze to czyściłem alufelgę od środka jak styka się z tarcza wiertarką z kółkiem,żeby powierzchnia była na błysk bo jak wiadomo jest tam rdza.Powiedział mi,że może to o to być (bo już kilka razy tak czyściłem koła)że za dużo mogłem już tego zedrzeć i teraz może być minimalny luz.Niby śruby koła powinny to zniwelować ale różnie może być i nie wiem teraz czy wierzyć w to czy nie w ogóle da się sprawdzić alufelgi zakładając na wyważarkę kołą z oponami? nie powinno się na maszynie sprawdzić osobno alufelgę?

Dziwi mnie dlaczego bicie potrafi na kilkaset metrów zniknąć i znów się pojawić.Tłoczki sprawdzone chodzą idealnie.Prowadnice itp wyczyszczone nasmarowane.Amory przednie wymienione,wahacze przednie wymienione,tuleje meyle hd mają około 2lata i przebieg 60tys km
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Na zimówkach tak nie było? Zamieniałeś felgi między osiami? Robiłeś pomiar bicia tarcz oraz piast? To podstawy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: KeniT8 »

Na zimowych oponach jak jechałem do wulkanizatora to tak nie było.Tzn jak auto postało z tydzień czasu nie odpalane i się przejechałem to kierownica biła ale wystarczyło raz ze 100 do 60 zahamować i koniec po biciu.Jechałem do wulkanizatora 100/120/140/150 i nic nie biło.Zmienił opony na te same felgi na których były opony zimowe i już pojawiło się bicie jak wracałem do domu.Pojechałem do innego wulkanizatora wyważył bicie dalej.Pojechałem do kolejnego znów zapłaciłem wyważył popatrzył dokładanie na przednie koła i mówi,ze tu nie ma za cholerę do czego się przyczepić.Dziwne jest to,że jadąc 120km/h bije kierownica a np zwiększając prędkość do 150km/h znów przestaje.A znów momentami jest tak,ze jadąc 120km/h nic nie bije i za 200m znów zaczyna.Pomiaru bicia tarcz i piast nie robiłem.Zakupiłem rok temu tarcze zimmerman na przód bo też było bicie podczas jazdy.Po założeniu i skręceniu kluczem dynamometrycznym kół już bicia nie było.Dodam przez rok czasu uważałem na tarcze.Nie wjechałem do kałuży,nie goniłem auta po 200km/h i nagle hebel itp.Docierałem przez 1500km muskając hamulec tylko.To już by biły po zmianie opon..
Nikt w okolicy nie ma posiada nawet takiego czujnika itp.Nawet w pobliskim miasteczku gdzie jest z 8 zakładów mechanicznych itp nie mają takiego urządzenia.Dlatego wymieniałem w ciemno tarcze na ''nóz widelec''
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Co to za opony? Z którego roku? Z opisu wynika, że one są przyczyną problemu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#5

Post autor: KeniT8 »

Opony to Dunlop SPORT BLURESPONSE 205/55 R16 Rocznik końcówka 2016
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

To niespodzianka, używam je kilka sezonów w rozmiarze 205/50/17 i są rewelacyjne, więc nie spodziewałbym się tego po nich. Zamień koła tył na przód.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#7

Post autor: KeniT8 »

A czy jest to możliwe,żeby przez moje czyszczenie alufelgi w miejscu gdzie styka się z tarczą (wiertarką na błysk) spowodowało to iż ubyło trochę materiału przez tworzy się mikro luz i bije ? bo tam mi wulkanizator zasugerował
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Czym to czyściłeś? Wg mnie nie realne, chyba, że każdą felgę piłowałeś pół godziny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#9

Post autor: WKRENTEK77 »

Niby nie realne tak jak Maniek pisze ale też zależy jak się przykladaleś do tej roboty ,jeżeli robiłeś to bardzo sumiennie i dokładnie to może zdarłeś nieco tego materiału i felga minimalnie ale krzywo przylega do tarczy . Może warto zastanowić się nad tą sytuacją kiedy kiera biła a jak przychamowałeś przestało bić to by wskazywało na hamulce a dokładniej na zacisk .
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#10

Post autor: KeniT8 »

ja to czyściłem kilka razy może z 10 łącznie będzie.Bo jak zdejmowałem koła to wiadomo jest potem rdza tam to na wiertarkę zakładałem takie kółko obrotowe jak szczotka druciana i na błysk wyczyściłem.

Jeszcze spytam czy jest to możliwe,żeby piasta miała bicie 0,6 0.7 natomiast po założeniu nowej tarczy na tą piastę bicie jest 0,2 0.3 ??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”