320d drżenie kierownicy podczas jazdy bez hamowania

Skalpe46l

#11

Post autor: Skalpe46l »

A próbowałeś wyczyścić styk piasty z tarczą hamulcową ??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

KeniT8 pisze: 8 kwie 18, 15:18 Jeszcze spytam czy jest to możliwe,żeby piasta miała bicie 0,6 0.7 natomiast po założeniu nowej tarczy na tą piastę bicie jest 0,2 0.3 ??
Jak widać możliwe, piastę z takim biciem masz do wymiany, szkoda kasy na kolejne tarcze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#13

Post autor: KeniT8 »

Witam sam nie wiem co już zmienić proszę o pomoc.Wymieniłem dwa przednie przewody elastyczne na textar+nowy płyn ate sl6.Przewody strare wizualnie były dobre ale podczas jazdy gdy hamuje z większych prędkości czuć,ze auto idzie lekko w prawo.Dotykając felg czuć,że prawa fela jest ciut cieplejsza od lewej.. i na tej prawej feldze jest na tarczy bicie 0.05 natomiast na lewej feldze 0.02

Co ciekawe rozebrałem zaciski przednie,tłoczki dwuletnie były ok więc jest zostawiłem wymieniłem osłonę kurzową plus oring w zacisku,wysmarowałem to specjalną pastą ATE wszystko,złożyłem do kupy,odpowietrzyłem wszystkie hamulce i dalej jest ten efekt.Czyli podczas hamowania lekko ściąga w prawo i prawa fela deczko cieplejsza od lewej.Tłoczki jak sprawdzałem wychodziły ok.. i przyrządem bez większej siły się wkręcały.Prowadnice zacisku nowe autofren,nasmarowane tez pastą ale ate plastitube.

Co się może dziać bo nie wiem czy kupić dwie przednie tarcze+nowe klocki+blaszka dociskająca klocki nowa czy dwa zaciski z tej aukcji

http://allegro.pl/zacisk-przod-lewy-prawy-bmw-3-e36-e46-oryginal-i7174129334.html

Zaciski po regeneracji składane na zestawie autofrena.Ale cóż tu będzie lepszego od moich zacisków to ,że wypiaskowane..
Po prostu teraz nie wiem..czy moje stare piasty pokrzywiły mi prawą tarczę i mimo,że ma ona maksymalne dopuszczalne bicie 0.05 to bije kiera podczas jazdy? ale dlaczego nieraz bije od 120 w górę a nieraz jak pohamuję trochę znów się rozpędzam i znów przy 120 nie bije nic... chodzi o to czy tarcze faktycznie by biły podczas jazdy :mad2: :mad2: i co ma teraz to do tego,że jedna fela jest trochę cieplejsza od lewej i podczas hamownaia jak się puści kierownice to np ze 100km/h na prostej drodze lekko w prawo auto idzie.CO za to jest odpowiedzialne skoro przewody nowe elastyczne,płyn nowy,w zaciskach uszczelnienia plus gumy osłonne wymienione,prowadnice nowe nasmarowane.Czy tarcza by powodowała podczas hamowania to,ze auto idzie trochę na prawą stronę? bo nie wiem czy blaszka dociskająca klocek by miała coś z tym wspólnego

chce wymienić ale albo tarcze+kloc+czuj.+blaszki dociskające

lub dwa regenerowane zaciski na przód wóz albo przewóz :x
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#14

Post autor: KeniT8 »

Witam problem jest dalej byłem już u 7 wulkanizatorów..drżenie zaczyna się od 120km/h do 100 jest cisza

jutro jestem umówiony na doważanie kół na samochodzie zrobię póki co przód bo koszt 80zł za przód i za tył tez 80 byłby

pytanie czy przed tym zabiegiem warto jeszcze dać koła na maszynę hunter z testem drogowym? bo mają tam na miejscu a po tym dopiero przednie jeszcze doważyć..
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#15

Post autor: GUMMISS »

Skoro 7 osob wyważało to na pewno ktoś musiał to zrobić dobrze. Mi się wydaje że E46 mają jakaś wadę fabryczną w zawieszeniu, w E34 niema takich cyrkowców jak ludzie mają z E46, o innych markach nie wspomnę. Badanie piast na odchyłkę tysięcznej mm, to samo z tarczami. Jakieś wyważania na aucie i nic nie pomaga.

W mercu w168 mialem krzywe tarcze, ze przy hamowaniu podskakiwał pedał i krecac ręką było widać że giba się jak rezus na ogonie, a nic nie szarpało do prędkości 170 nawet. Podejrzewam coś uwalone w zawieszeniu co powoduje wibracje. Za kasę na wulkanizatorow miał byś cały nowy zawias z przodu i brak problemów.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#16

Post autor: KeniT8 »

Witam byłem dzisiaj w tym zakładzie powiem tak koleś powiedział pierw pasuje wyważyć koła tradycyjnie i zobaczyć jako jedyny ze wszystkich wulkanizatorów z jakimi miałem do czynienia pierw wykonał jakaś kalibrację maszyny hunter potem wziął koło sprawdził ile gram brakuje następnie zdjął wszystkie odważniki,wyczyścił na wiertarce takim kółeczkiem tam gdzie przykleja się odważniki i ponownie wyważył i nakleił ciężarki

jak było tak jest dalej.. od 120 drży.. zostaje mi jeszcze doważenie kół..przednich
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#17

Post autor: KeniT8 »

Witam to tak byłem na maszynie hunter maszyna kalibrowana gadałem z typem widać znał się na rzeczy.Dziś byłem na doważaniu kół przednich przednie prawe koło brakowało 2g wiec nie było sensu nic ruszać przednie lewe koło 8GR brakowało wiec 10 nakleił

no i test i powiem różnica jest
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#18

Post autor: KeniT8 »

Witam pojeździłem i powiem tak doważanie nie dało nic względem normalnego wyważania.. najlepsze jest to,że jadąc nieraz nawet 160 kierownica nie drży w ogóle.Zaś jadąc znów jakiś odcinek prostą drogą nowy asfalt kierownica już drzy.I nieraz do 180przegonię nie drży nic nawet przy hamowaniu mimo,że tarcze rozgrzane.A kolejnego dnia jadać 130 drży i przy hamowaniu też telepie.Jak to wytłumaczyć?

-koła wyważone na zwykłej wyważarce u kolesia co starannie to robi
-koła wyważone na maszynie hunter z testem drogowym(maszyna świeżo kalibrowana)
-koła doważone na samochodzie przednie
-fele prościutkie.Ciężarki z przodu p.p 15gr lewy przód 20gr
-opony prawie dwuletnie z malym przebiegiem około 30tys km dunlop bluresponse
Stalówek nie mam by sprawdzić na stalówkach.
Zawieszenie sprawdzane na dwoch stacjach,żadnych stuków ani nic.Jedynie nie sprawdzali mi na podniesionym samochodzie łyżką tylko na szarpakach kołami prawo lewo itp
Zaciski przednie drugie kupiłem chodzą idealnie
Podejrzenie pada u mnie na tarcze przednie ponieważ jedna ma bicie 0.06 i może ona powodować drganie podczas jazdy
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#19

Post autor: Jerrry »


KeniT8 pisze: Zawieszenie sprawdzane na dwoch stacjach,żadnych stuków ani nic.Jedynie nie sprawdzali mi na podniesionym samochodzie łyżką tylko na szarpakach kołami prawo lewo itp.
Sprawdź na podniesionym.
Byłem na szarpakach i gość zarzekał się że zawias jest w super stanie. Jedynie o wymianie tuleji wahacza "mogę powoli myśleć". No to kupiłem tuleje jadę na warsztat i po tym jak złapałem za prawe koło opuściłem auto i pojechałem po wahacze. Duży luz na prawym zewnętrznym sworzniu.


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”