320d Akumulator 77ah czy 80ah

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#11

Post autor: GUMMISS »

Tak, spada i jego prąd rozruchowy. Twój rozrusznik ma 1.2kw, czyli pobiera realnie do 200A prądu. Jak Aku będzie mniej naładowany to nie bedziesz tego odczuwał aż tak bardzo przy 800A rozruchowego.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#12

Post autor: KeniT8 »

Akumulator potrzebny do diesla 2.0 150km.W zasadzie przeglądając internet różne są opinie.GENERALNIE,zależy mi na dużym prądzie rozruchowym 760 do 800A

Jedyne wytypowane akumulatory to

1.Autopart galaxy gold 77ah 800A 380zł

2.Exide Premium 77ah 760A około 380zł

3.Bosch S5 77ah 780A 380zł

4.Jenox Gold 77ah 770A 300zł

który byście z nich wybrali?i jak to jest z ładowaniem obecnych akumulatorów np kwasowo ołowiowych albo CA CA.Jeśli np kupię akumulator i ma on nalepki pod którymi pewnie są korki nie wiem jak w tych nowych bo w moim były to zerwanie naklejek nie powoduje utraty gwarancji? bo jak ładować taki aku prostownikiem automatycznym? jeśli korki nie będą odkręcone...obecnie mój prostownik Yato 8302 ładuje ładnie do napięcia końcowego 16.4v gdzie elektrolit wysyca się.Podczas ładowania już pod koniec słychać elektrolit dlatego obawiam się jak w nowym ładować
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Kupić nowy prostownik a aku bosch.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#14

Post autor: KeniT8 »

Tylko,że prostownik nie jest uszkodzony :wink: Napięcie końcowe ładowania dla akumulatora kwasowo ołowiowego to 16.2=16.3v wtedy prąd ładowania jest w granicach 0.6 0.8A A napięcie na zaciskach 16.3v :roll: następuje wtedy wysycenie elektrolitu.Ładowarka jest bardzo dobra porównując te automaty z lidla itp,które przy 14.3 kończą pracę.W przypadku akumulatora kwasowo ołowiowego zakończenie pracy przy napięciu 14.4v nie zrobi odpowiedniej gęstości elektrolitu 1.28 ba nawet nie wejdzie w areometrze na zielone pole... dlatego prostownik przy 16.3v ładuje prądem nie przekraczającym 1A i następuje ''odpowiednie robienie gęstości elektrolitu'' na następny dzień po takim ładowaniu jeśli aku jest sprawny każda cela jest na zielonym polu w granicach 1.28 1.27

Kończąc pracę przy 14.4 nie ma opcji uzyskać odpowiedniej gęstości.Tez myślałem,że 14.4 to maks.. i się bałem,ze ładuje mi więcej.Polecam jak ktoś ma czas obejrzeć sobie filmy na kanale

https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw

wszystko się wyjaśnia :)

14.4V Nie można przekroczyć w akumulatorach Żelowych i chyba bodajże szczelnie zamkniętych.Ponieważ przy większym napięciu zostaje uszkodzony akumulator

Co do boscha no właśnie jego rozważam tylko nie wiem czy ma korki on czy nie
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#15

Post autor: KeniT8 »

Panowie proszę o pomoc :( bo mnie szlak trafi.. kupiłem dzisiaj aku w sklepie.. koleś zmierzył mi napiecie było 12.92v i prad rozruchowy deklarowany 790A a wykazał 800A do rzeczy kupiłem aku 75ah firmy amega ultra za 380zł Ukraiński.. wróciłem do domu i patrząc na niego boczne ścianki są jak by wybrzuszone nie są płaskie :( ale o co mi chodzi o to,ze koleś jak go montował to pytałem się.. a odpowietrznik? w zimę nie musisz tego zakładać... i jechałem 80km z akumulatorem w którym były zaślepki boczne do odprowadzania gazów.. i czy przez to mogło się to stać? w ogóle można jezdzić z akumulatorem z którego nie wyjęte są zaślepki?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#16

Post autor: scghost »

nie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#17

Post autor: GUMMISS »

Niby nic nie powinno się wydarzyć, choć zalecane jest żeby akumulator był użytkowany w sposób zgodny z instrukcja. Jeżeli nie był mocno ładowany, a raczej nie skoro jest nowy to wyjęcie, odcięcie zaślepek powinno być zrobione jak najszybciej.

Ogólnie gazy się wytwarzają jak jest intensywnie ładowany, np w domu prostownikiem. Wtedy jego gazowanie świadczy o tym że jest już max ładowania i trzeba jak najszybciej go odłączyć.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
KeniT8
Bywalec forum
Posty: 210
Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#18

Post autor: KeniT8 »

Panowie spytam was jeszcze jeśli jeżdżę raz,dwa w tygodniu krótkie odcinki głównie w koło komina to co ile powinienem doładować aku prostownikiem?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”