320d 150KM - Problem z odpalaniem/nowa pompa podprogow
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 wrz 15, 11:35
- BMW: BMW E46 FL 320d M-PAKIET
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
Witam,
swój problem opisze w miarę dokładnie, aby najlepiej to wszystko zobrazować.
Problemy z odpalaniem zaczęły się ok. 2 miesiące temu.
- auto z rana odpala za 5-15 razem, jak już zapali to puszcza biały dymek (rzadko)
- pierwszy raz kiedy był ten problem - auto stało lekko pod górkę, maską do góry, teraz różnie i problem jest ten sam
- po podłączeniu do kompa i mechanika pokazywał dużo błędów - wykasowali je, plus coś z układem paliwowym - tak mi powiedzieli
- auto nie traci mocy podczas jazdy, przyspiesza jak zawsze, nie tnie, nie ma turbodziury
- jedyny problem jest przy odpalaniu
- patrzyłem na kostkę stacyjkę, sprawdziłem ją bardzo dokładnie - wszystkie blaszki miedziane są zdrowe - tak przynajmniej wyglądają i stykają
- bębenek raczej też sprawny
- po burzliwej dyskusji zdecydowaliśmy z mechanikiem o wymianie pompy podprogowej na nową BOSCH, zaraz po wymianie odpalał za każdym razem,
myślałem, że problem rozwiązany, jednak zostawiłem autko na noc na parkingu, nie używałem go cały kolejny dzień, po czym wieczorem wsiadam, przekręcam kluczyk iiii..... znowu to samo - NIE ODPALA :/ Jednakże dziwna sprawa, dlaczego? A no dlatego, że po przekręceniu kluczyka w pozycję 2, zapalają się normalnie wszystkie kontrolki, jednak nie słychać charakterystycznego buczenia pompy. Wyjmuje kluczyk, powtarzam operację jeden raz, drugi i nagle pompa buczy - silnik odpala. Nie ma reguły, czasem buczy za pierwszym, czasem za 3-6. W czym do cholery może tkwić problem?! Mi już ręce opadają...
Jeżeli ktoś, coś to BARDZO dziękuję, bo powoli zaczynam się stresować co jej dolega i nie mam żadnego pomysłu jak ją uzdrowić..
____________________________________________________
Kilka słów o mojej bumce, nie wiem czy to potrzebne:
- rok temu kupiona i zrobione nowe świece
- nowa odma
- demontaż klapek z kolektora
- czyszczenie egr
- regeneracja turbo
- wymienione wszystkie filtry
- wymiana oleju, pierwsza po kupnie 2014 MAJ (wymiana filtra paliwa), drugi raz LIPIEC 2015 (bez wymiany filtra paliwa)
- wymienione wszystkie wężyki podciśnienia na silikonowe
było robionych kilka innych rzeczy, ale nie pamiętam
swój problem opisze w miarę dokładnie, aby najlepiej to wszystko zobrazować.
Problemy z odpalaniem zaczęły się ok. 2 miesiące temu.
- auto z rana odpala za 5-15 razem, jak już zapali to puszcza biały dymek (rzadko)
- pierwszy raz kiedy był ten problem - auto stało lekko pod górkę, maską do góry, teraz różnie i problem jest ten sam
- po podłączeniu do kompa i mechanika pokazywał dużo błędów - wykasowali je, plus coś z układem paliwowym - tak mi powiedzieli
- auto nie traci mocy podczas jazdy, przyspiesza jak zawsze, nie tnie, nie ma turbodziury
- jedyny problem jest przy odpalaniu
- patrzyłem na kostkę stacyjkę, sprawdziłem ją bardzo dokładnie - wszystkie blaszki miedziane są zdrowe - tak przynajmniej wyglądają i stykają
- bębenek raczej też sprawny
- po burzliwej dyskusji zdecydowaliśmy z mechanikiem o wymianie pompy podprogowej na nową BOSCH, zaraz po wymianie odpalał za każdym razem,
myślałem, że problem rozwiązany, jednak zostawiłem autko na noc na parkingu, nie używałem go cały kolejny dzień, po czym wieczorem wsiadam, przekręcam kluczyk iiii..... znowu to samo - NIE ODPALA :/ Jednakże dziwna sprawa, dlaczego? A no dlatego, że po przekręceniu kluczyka w pozycję 2, zapalają się normalnie wszystkie kontrolki, jednak nie słychać charakterystycznego buczenia pompy. Wyjmuje kluczyk, powtarzam operację jeden raz, drugi i nagle pompa buczy - silnik odpala. Nie ma reguły, czasem buczy za pierwszym, czasem za 3-6. W czym do cholery może tkwić problem?! Mi już ręce opadają...
Jeżeli ktoś, coś to BARDZO dziękuję, bo powoli zaczynam się stresować co jej dolega i nie mam żadnego pomysłu jak ją uzdrowić..
____________________________________________________
Kilka słów o mojej bumce, nie wiem czy to potrzebne:
- rok temu kupiona i zrobione nowe świece
- nowa odma
- demontaż klapek z kolektora
- czyszczenie egr
- regeneracja turbo
- wymienione wszystkie filtry
- wymiana oleju, pierwsza po kupnie 2014 MAJ (wymiana filtra paliwa), drugi raz LIPIEC 2015 (bez wymiany filtra paliwa)
- wymienione wszystkie wężyki podciśnienia na silikonowe
było robionych kilka innych rzeczy, ale nie pamiętam
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Skoro nie zawsze słychać pompę paliwa, sprawdź jej przekaźnik czy czasem nie ma wypalonych styków oraz sprawdź samą pompę paliwa czy czasem się już nie zaciera.
Stuknięte fonem
Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Następnym razem spisz sobie te błędy. One sporo mówią.
Biały dymek po odpaleniu może być związany ze świecami. Zobacz czy nie masz błędu wszystkich świec żarowych.
Biały dymek po odpaleniu może być związany ze świecami. Zobacz czy nie masz błędu wszystkich świec żarowych.
-
- Bywalec forum
- Posty: 174
- Rejestracja: 5 kwie 12, 21:11
- BMW: 320cd
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zory
Kolego miałem podobny problem , silnik raz odpalał raz nie , a jak już zagadał to działał normalnie . Częstotliwość była różna , raz parę razy dziennie a czasem i parę dni spokoju . Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa - pomogło na jakiś czas następnie wróciło do stanu poprzedniego po kolejnej wymianie czujnika mechanik szukał dalej w samochodzie . Wymienił przekaźnik przy pompie i puki co jeździ . Usterka błaha - największy koszt to szukanie co może być nie tak . Spróbuj przekaźnik wymienić
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 paź 18, 12:52
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kwidzyn
Przy której pompie ten przekaźnik i gdzie on jest ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przekaźnik pompy paliwa jest w za bezpiecznikami w schowku przed pasażerem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 paź 18, 12:52
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kwidzyn
Ok zerknę jutro tylko tez był sprawdzany.pompa ładnie podaje paliwo,słychać jak pracuje.byla podmieniona od sprawnego auta. Zastanawiam się nad którymś wtryskiem ze może trochę lac tylko po odpaleniu żadnych problemów nie ma.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 paź 18, 12:52
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kwidzyn
Cały czas staram się odepchnąć od siebie problem z pompa wtryskowa calyczas zastanawia mnie fakt ze jak odpalę auto plakiem to zupełnie nic się nie dzieje a wydaje mi się ze przy pompie wtryskowej działoby się coś podczas jazdy-a ja mam zero problemów jak już silnik pracuje.na kompie pokazywało przy starcie ciśnienie paliwa 9000kp gdzie powinno być 50000kp-tak stwierdził ostatnio „wymieniacz” w warsztacie i tak pokazywał komputer.po rozruchu silnika ciśnienie było już książkowe -brakuje tylko na rozruch.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wtryskiwacz nie leje w Twoim przypadku tylko daje na przelew a te dane, o których napisałeś tylko to potwierdzają, więc już w ciemno szukaj wtryskiwacza a jutro zrób test przelewowy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 51 Odpowiedzi
- 19875 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kry517
-
- 31 Odpowiedzi
- 9855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lolek2627
-
- 6 Odpowiedzi
- 3875 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: CieszkosE46
-
- 1 Odpowiedzi
- 330 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1788 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1817 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: igorek181
-
- 9 Odpowiedzi
- 1518 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szymson
-
- 20 Odpowiedzi
- 2777 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: davvid9811
-
- 7 Odpowiedzi
- 2437 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BeToL
-
- 13 Odpowiedzi
- 33123 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: EmilE4620d150km