[ 320d 136KM ] dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900

marcinworld

#1

Post autor: marcinworld »

Witam
Posiadam BMW od paru miesięcy i jestem fanem tego samochodu - moja wersja to E46, 2000r, 2.0 Diesel, Touring, 136KM.
Miałem problem z samochodem:
- dziura w gazie w zakresie obrotów 2400-2900
- nie chciał się zbierać szczególnie na trzecim biegu
- problemy przy wyprzedzaniu
- czasem przy puszczeniu gazu i ponownym naciśnięciu pedału gazu, brakło mu wogóle mocy

Poczytałem tu i tam i posłuchałem najmądrzejszych:
Przeglądnąłem wszystko ale co najważniejsze i to pomogło na 100% to - WYKRĘCIŁEM CAŁY EGR I ZOBACZYŁEM W ŚRODKU PEŁNO SYFU. WYMYŁEM EGR W ROPIE I PSIKAŁEM WD40, WYDRAPAŁEM BRUD KTÓRY SIĘ NA NIM OSADZIŁ - WYDOSTAJĄCY SIĘ Z KOLEKTORA, WYCZYŚCIŁEM GO NA CACY, NASMAROWAŁEM JESZCZE RAZ WD40 I ZAMONTOWAŁEM DO SAMOCHODU - TO BYŁO TO.
Samochód odzyskał nową młodość - teraz moja BMWiczka wciska mnie w fotel - nie słuchajcie głupich postów na ten temat tylko wyczyśćcie sobie EGR - ta część zawsze się zabrudza ponieważ brud wychodzi z kolektora wydechowego ze spalinami - brud powoduje nieprawidłową pracę EGR.
Jeżeli komuś pomoże ten post to napiszcie
pozdrawiam
pająk28
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 09, 13:09
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Krasnystaw

#2

Post autor: pająk28 »

Cześć. Mam podobny problem i chętnie skorzystałbym z Twojego doświadczenia ale nie wiem co to jest EGR ?
bodzio_ol
Posty: 1
Rejestracja: 19 gru 09, 12:24
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#3

Post autor: bodzio_ol »

Witam tez jestem zainteresowany przeczyszczeniem tego fajnie by bylo jakbys opisal dokladnie jak to zrobis, zdjecia sa mile widzaiane.
Pozdrawiam
OSA BMW

#4

Post autor: OSA BMW »

Przede wszystkim ich lokalizacja.
Dwa elektrozawory do sterowania podcisnieniem siłownika na turbinie oraz membramy podcisnieniowej na zaworze AGR.

Elektrozawór od turbiny mieści się po tej samej stronie co turbina, bardziej z przodu silnika, a dokładniej na mocowaniu tuż nadsprężarką klimy.
Elektrozaworek zaś od zaworu AGR mieści się na odcinku pomiędzy samym zaworem a korpusem filtra oleju - gdzieś na mocowaniu w okolicach rurki bagnetu poziomu oleju silnikowego (dokładnie nie pamiętam)
W obu przypadkach wystarczy się kierować wężykiem podcisnieniowym dokąd biegnie i zawsze się znajdzie.

Po dotarciu do elektrozaworów wystarczy je odkręcić i wyjąć. Mając je już w ręku widzimy niewielki element do którego jest wpinana wtyczka a po drugiej stronie są 2 wyjścia na wężyki podciśnieniowe. Po drugiej stronie tych wyjść jest widoczne czarne plastikowe pudełeczko w kształcie prostopadłościanu i to jest własnie ten filterek.
Filterek ten jest wciskany na wyjście trzecie elektrozaworu i wystarczy podważyć go śrubokrętem aby zeskoczył.
Mając w ręku już sam filterek widać że jest on złożony z dwóch elementów na cztery zatrzaski. Niełatwo jest go rozebrać bez przypadkowego wyłamania chocby jednego z nich, ale to nie jest problem.
Gdy już pokrywka pozwoli się zdjąc resztę będzie wiadomo co robić - czyszczenie i składanie wszystkiego z powrotem.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”