320d 136km brak mocy
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem E46 320d 136km. Problem z nim mam następujący, auto przyśpiesza normalnie, nie ma problemów z wyprzedzeniem czy rozpedzaniem się do 100 i od 100 ale przy 140 następuje brak mocy. Auto zaczyna słabnąć, po odpuszczeniu delikatnie gazu jedzie równo, dodanie gazu i auto znów słabnie. Czym to może być spowodowane? Odma do wymiany? EGR do czyszczenia?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Bez diagnostyki programem do bmw to sporo się narobisz i zapłacisz a efektu może nie być niestety, za dużo elementów ma na to wpływ. Z listy możesz skreślić odmę, ponieważ nie ma na to wpływu, ale z drugiej strony to element eksploatacyjny i jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany to należy to zrobić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Z odmy wywal filterek i po temacie.
Egr do zaslepienia
Ja bym sie przyjzal przeplywce, turbo, map sensor i napewno wymienil filtr paliwa.
Z komputerem bedzie łatwiej
Egr do zaslepienia
Ja bym sie przyjzal przeplywce, turbo, map sensor i napewno wymienil filtr paliwa.
Z komputerem bedzie łatwiej
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jeżeli mowa o ścieżce odzyskiwania mocy to jeszcze wężyki podciśnienia do wymiany i jeśli egr do zaślepienia to można zamienić miejscami przetworniki ciśnienia od egr i turbiny. Ale to trochę błądzenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Dzięki za odpowiedzi. Chciałbym go właśnie podpiąć pod komputer z tym że u mnie w mieście ciężko znaleźć kogoś kto podejmuje się diagnostyki BMW.
Filtr z odmy po prostu wywalić i złożyć na nowo i to wszystko? Nic nie zaślepiać itp?
EGR po zaslepieniu trzeba wyprogramować?
Nie wiem czy to może mieć coś do tego ale podobno kilkanaście tys km temu była regenerowana pompa vp44.
Jeszcze co do diagnostyki, są może jakieś wtyki na bluetooth do czytania z telefonu czy tylko kabelek i laptop?
Filtr z odmy po prostu wywalić i złożyć na nowo i to wszystko? Nic nie zaślepiać itp?
EGR po zaslepieniu trzeba wyprogramować?
Nie wiem czy to może mieć coś do tego ale podobno kilkanaście tys km temu była regenerowana pompa vp44.
Jeszcze co do diagnostyki, są może jakieś wtyki na bluetooth do czytania z telefonu czy tylko kabelek i laptop?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Są, ale tym za wiele nie zdziałasz, te programy nie pomogą raczej rozwiązać problemu. Pompa oczywiście ma znaczenie. Wystarczy odpiąć podciśnienie od egr i zaślepić śrubką. Nie znam patentu z odmą, polecam wymienić, vaico i febi działają prawidłowo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Gdzieś przeczytałem że podobno samo zaslepienie zmuli silnik i trzeba go wyprogramować, ale jak widać nie. Dzięki, jak będę miał chwilę czasu to się koniecznie tym zajmę. Spróbuję też podziałać coś z przepływką i odmą profilaktycznie.maniek21112 pisze: ↑17 sie 18, 22:17 Są, ale tym za wiele nie zdziałasz, te programy nie pomogą raczej rozwiązać problemu. Pompa oczywiście ma znaczenie. Wystarczy odpiąć podciśnienie od egr i zaślepić śrubką. Nie znam patentu z odmą, polecam wymienić, vaico i febi działają prawidłowo.
Spalanie na komputerze też wydaje mi się że jest dość wysokie, po mieście pokazuje 12.4 i to wcale bez szaleństw, spokojna jazda.
Dzięki za pomoc, posprawdzam to co radziliście i będę zdawał tutaj relacje
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Masz euro3, więc nic go nie zmuli, dopiero w m47n euro4 po czasie wywali świnię i będzie redukcja mocy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Wczoraj porządnie wyczyściłem EGR i początkowo zaślepiłem go. Dziś przed trasą wpiąłem go na nowo, problem rozwiązany, magiczna bariera 140km/h jest przekraczalna, nawet dość rychło. W EGR osad około 0.5-1 cm.
Co do odmy to wypróbuje patent, nie ma żadnych efektów ubocznych typu kopcenie, większe spalanie?
Co do odmy to wypróbuje patent, nie ma żadnych efektów ubocznych typu kopcenie, większe spalanie?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 39 Odpowiedzi
- 13091 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1222 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 5 Odpowiedzi
- 697 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 18 Odpowiedzi
- 7196 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: devtox
-
- 1 Odpowiedzi
- 1294 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 14 Odpowiedzi
- 7822 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lisekmariuszl
-
- 0 Odpowiedzi
- 1549 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafal178
-
- 1 Odpowiedzi
- 1265 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1560 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: przemo1976
-
- 2 Odpowiedzi
- 1200 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112