320d 136km brak mocy

ODPOWIEDZ
BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 14/08/2018, 10:39
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie
Kontakt:

320d 136km brak mocy

Post autor: BartekCzarodziej » 14/08/2018, 10:52

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem E46 320d 136km. Problem z nim mam następujący, auto przyśpiesza normalnie, nie ma problemów z wyprzedzeniem czy rozpedzaniem się do 100 i od 100 ale przy 140 następuje brak mocy. Auto zaczyna słabnąć, po odpuszczeniu delikatnie gazu jedzie równo, dodanie gazu i auto znów słabnie. Czym to może być spowodowane? Odma do wymiany? EGR do czyszczenia?


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3041
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 14/08/2018, 20:30

Bez diagnostyki programem do bmw to sporo się narobisz i zapłacisz a efektu może nie być niestety, za dużo elementów ma na to wpływ. Z listy możesz skreślić odmę, ponieważ nie ma na to wpływu, ale z drugiej strony to element eksploatacyjny i jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany to należy to zrobić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1673
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 15/08/2018, 0:14

Z odmy wywal filterek i po temacie.
Egr do zaslepienia
Ja bym sie przyjzal przeplywce, turbo, map sensor i napewno wymienil filtr paliwa.

Z komputerem bedzie łatwiej

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3041
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 15/08/2018, 5:25

Jeżeli mowa o ścieżce odzyskiwania mocy to jeszcze wężyki podciśnienia do wymiany i jeśli egr do zaślepienia to można zamienić miejscami przetworniki ciśnienia od egr i turbiny. Ale to trochę błądzenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 14/08/2018, 10:39
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie
Kontakt:

Post autor: BartekCzarodziej » 17/08/2018, 20:39

Dzięki za odpowiedzi. Chciałbym go właśnie podpiąć pod komputer z tym że u mnie w mieście ciężko znaleźć kogoś kto podejmuje się diagnostyki BMW.
Filtr z odmy po prostu wywalić i złożyć na nowo i to wszystko? Nic nie zaślepiać itp?
EGR po zaslepieniu trzeba wyprogramować?

Nie wiem czy to może mieć coś do tego ale podobno kilkanaście tys km temu była regenerowana pompa vp44.

Jeszcze co do diagnostyki, są może jakieś wtyki na bluetooth do czytania z telefonu czy tylko kabelek i laptop?


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3041
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 17/08/2018, 22:17

Są, ale tym za wiele nie zdziałasz, te programy nie pomogą raczej rozwiązać problemu. Pompa oczywiście ma znaczenie. Wystarczy odpiąć podciśnienie od egr i zaślepić śrubką. Nie znam patentu z odmą, polecam wymienić, vaico i febi działają prawidłowo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 14/08/2018, 10:39
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie
Kontakt:

Post autor: BartekCzarodziej » 18/08/2018, 7:15

maniek21112 pisze:
17/08/2018, 22:17
Są, ale tym za wiele nie zdziałasz, te programy nie pomogą raczej rozwiązać problemu. Pompa oczywiście ma znaczenie. Wystarczy odpiąć podciśnienie od egr i zaślepić śrubką. Nie znam patentu z odmą, polecam wymienić, vaico i febi działają prawidłowo.
Gdzieś przeczytałem że podobno samo zaslepienie zmuli silnik i trzeba go wyprogramować, ale jak widać nie. Dzięki, jak będę miał chwilę czasu to się koniecznie tym zajmę. Spróbuję też podziałać coś z przepływką i odmą profilaktycznie.
Spalanie na komputerze też wydaje mi się że jest dość wysokie, po mieście pokazuje 12.4 i to wcale bez szaleństw, spokojna jazda.
Dzięki za pomoc, posprawdzam to co radziliście i będę zdawał tutaj relacje ;)

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3041
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 18/08/2018, 8:56

Masz euro3, więc nic go nie zmuli, dopiero w m47n euro4 po czasie wywali świnię i będzie redukcja mocy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1673
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 21/08/2018, 20:45

Patent z odma jest taki ze wyciagasz z niej filtr i go wyrzucasz

BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 14/08/2018, 10:39
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie
Kontakt:

Post autor: BartekCzarodziej » 26/08/2018, 12:54

Wczoraj porządnie wyczyściłem EGR i początkowo zaślepiłem go. Dziś przed trasą wpiąłem go na nowo, problem rozwiązany, magiczna bariera 140km/h jest przekraczalna, nawet dość rychło. W EGR osad około 0.5-1 cm.

Co do odmy to wypróbuje patent, nie ma żadnych efektów ubocznych typu kopcenie, większe spalanie?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości