320 diesel wymiana oleju

PSZBMW
Bywalec forum
Posty: 88
Rejestracja: 2 sty 15, 16:02
BMW: e46 M52B20
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Żary
Lokalizacja: Żary (lubuskie)

#101

Post autor: PSZBMW »

jak robisz trasy oraz ze względu na taką porę roku jaka mamy i temperatury na dworze kupuj 5w40 :) od razu zalecam sobie zrobić płukankę silnika a najlepiej kupić olej innej marki tańszy 5w40 wlać odpalić silnik i później wylać i wlać dobry olej robię tak cały czas olej nowy będzie bardziej czysty
DelSelDi
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 18, 16:15
BMW: e46 2.0d m47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa/Chorzów

#102

Post autor: DelSelDi »

Odgrzeje kotleta.
Temat mi zabił ćwieka bo kupiłem bawarkę z m47 230tyś przebiegu i jest zalana 10w40 castrolem.Generalnie silnik jest suchy,podobno była wymieniana uszczelka podstawy filtra.
No i tak przeglądam forum patrzę i widzę że te motory powinny chodzić na pełnym syntetyku.Szczerze to żeby nie robić zbędnego ryzyka zostawił bym taki jak jest no ale..taki nie powinien być.
Znalazłem w sieci taki artykuł w którym nibyjest napisane że te oleje na ciepło zbytnio nie różnią się gęstością
http://blog.bestdrive.pl/10054-czy-warto-przejsc-z-polsyntetyka-na-olej-syntetyczny
ale i tak nie wiem co o tym myśleć.Jest na forum ktoś kto przeskoczył z 10w40 na5w40 i się to nie udało?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#103

Post autor: scghost »

silnik powinien chodzic na takim oleju jakie zaleca producent samochodu
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#104

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie zmieniaj na 5w40 bez obaw.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DelSelDi
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 18, 16:15
BMW: e46 2.0d m47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa/Chorzów

#105

Post autor: DelSelDi »

Tak ja wiem że powinien chodzić na takim na jakim zaleca producent.Niestety widzicie kupno auta w polsce a i po woli nie tylko w polsce zawsze wiąże się z ryzykiem że pojazd miał styczność z kimś mądrzejszym od książki.Niby auto jest świeżo po wymianie,jakoś do końca lutego muszę przelatać i wymienię na taki jak powinien być.Nie boję się rozszczelnienia na uszczelkach bo to jest wszystko do ogarnięcia bardziej zastanawia mnie jak to zniosą popychacze i co z kompresją chociaż nie chce mi się wieżyć w takie bajki że gęstość oleju ma aż taki wpływ na kompresję tak jak mówią legendy, przecież olej chyba nie wpływa na grubość pierścieni tłokowych, a skoro 10w40 po rozgrzaniu ma podobną lub taką samą gęstość jak 5w40 to grubość filtra olejowego też nie powinna być większa.
Skoro w takim razie nikt narazie nie przejechał się na takiej zmianie to tak zrobię. Dzięki za odpowiedź

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
nissky
Bywalec forum
Posty: 185
Rejestracja: 9 paź 13, 13:10
BMW: E46 330d+
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PH96418

#106

Post autor: nissky »

Zmieniaj na 5w40.
10W40 potrzebuje więcej czasu na dotarcie do wszystkich wymagających smarowania miejsc w silniku przy niskich temperaturach.
Na Twoim miejscu przed wymianą oleju przepłukałbym silnik płukanką na bazie ropy naftowej a potem zalał 5W40.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”