320 diesel wymiana oleju

Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#91

Post autor: Blyx_00 »

Witam,

Wiem że temat rzeka, że tyle opinii co użytkowników na forum, ale wolę zapytać i czym samym poszerzyć swoją wiedzę.

Aktualnie jakiś czas temu kupiłem BMW e46 320d M47.
Wnioskując po kartce na silniku był wlany Castrol jakiś 10w40, po kupnie zmieniłem olej + filtr na Valvoline Maxlife Diesel 10W40.

Czy to dobry wybór? Czy nie powinien być wlany olej np Valvoline 5w30 (Wnioskuje po przeczytaniu tematu)?

Czy przejście z 10w40 na 5w30 nie zaszkodzi silnikowi? I czy wgl płukać silnik przed zmianą i czym?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#92

Post autor: WKRENTEK77 »

Generalnie jest zasada żeby zalewać syntetykiem i jak najdłużej na nim jezdzić i raczej nikt nie poleci Tobie żebyś latał na semi ,czy przejście nie zaszkodzi ,nie sądze raczej pomoże ale też zależy w jakiej kondycji jest Twój motor .Syntetyki posiadają właściwości czyszczące i może się okazać że z niewielkich wycieków zacznie lecieć mocniej tak na przykład .Przy zmianie możesz sobie przepłukać płukanką od LM.
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#93

Post autor: Blyx_00 »

WKRENTEK77 pisze:Generalnie jest zasada żeby zalewać syntetykiem i jak najdłużej na nim jezdzić i raczej nikt nie poleci Tobie żebyś latał na semi ,czy przejście nie zaszkodzi ,nie sądze raczej pomoże ale też zależy w jakiej kondycji jest Twój motor .Syntetyki posiadają właściwości czyszczące i może się okazać że z niewielkich wycieków zacznie lecieć mocniej tak na przykład .Przy zmianie możesz sobie przepłukać płukanką od LM.
co radzisz żeby zrobić najlepiej w takim wypadku ?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#94

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jeśli zależy Ci na silniku i osprzęcie, to ja bym radził przepłukać silnik ale olejem. Unikniesz w ten sposób ryzyka wycieków spowodowanych plukanką. Poniesie koszta podwójnej wymiany oleju, ale bezpiecznie przejdziesz na syntetyk :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#95

Post autor: WKRENTEK77 »

Masz dwa a nawet trzy wyjścia zostać na semi ,przepłukać płukanką i wymienić na pełen syntetyk ,lub tak jak piszę Dobrodziej . Twój wybór my tutaj niestety nie możemy zdecydować za kogoś . :pardon:
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#96

Post autor: Blyx_00 »

Dobrodziej_1983 pisze:Jeśli zależy Ci na silniku i osprzęcie, to ja bym radził przepłukać silnik ale olejem. Unikniesz w ten sposób ryzyka wycieków spowodowanych plukanką. Poniesie koszta podwójnej wymiany oleju, ale bezpiecznie przejdziesz na syntetyk :)
chyba zrobię jak mówisz, tak na wszelki wypadek. Co jaką częstotliwość zrobić płukankę olejem? płukankę zrobić olejem tym samym jaki będzie docelowy czy innym?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#97

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Płukankę robisz olejem docelowym czyli w tym przypadku 5w. Kup 2 ,,porcje" oleju, zalej silnik i daj mu popracować na 1 -wszej porcji ok. godzinki. Potem zlej go i juz bezpiecznie będziesz mógł zalać na stałe pełen syntetyk. Pamiętaj ze filtr też trzeba zmienić 2 razy. W godzinę olej syntetyczny powinien wypłukać cały 10w więc przejście będzie bezpieczne. Obserwuj po wymianie stan oleju i ewentualne wycieki bo nie wiadomo w jakim stanie jest Twój m47 i jak zareaguje na mniej leki olej. Napisz co zaobserwowałeś dla potomnych;) Powodzenia.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#98

Post autor: piotrek1474 »

Ja bym nawet na pierwszym oleju zrobił z 500 km. i dopiero zmienił drugi raz.
Obrazek
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#99

Post autor: Blyx_00 »

Dobrodziej_1983 pisze:Płukankę robisz olejem docelowym czyli w tym przypadku 5w. Kup 2 ,,porcje" oleju, zalej silnik i daj mu popracować na 1 -wszej porcji ok. godzinki. Potem zlej go i juz bezpiecznie będziesz mógł zalać na stałe pełen syntetyk. Pamiętaj ze filtr też trzeba zmienić 2 razy. W godzinę olej syntetyczny powinien wypłukać cały 10w więc przejście będzie bezpieczne. Obserwuj po wymianie stan oleju i ewentualne wycieki bo nie wiadomo w jakim stanie jest Twój m47 i jak zareaguje na mniej leki olej. Napisz co zaobserwowałeś dla potomnych;) Powodzenia.
Ostatnie pytanko, który lepszy 5W30 czy 5W40 ? i jaka różnica między nimi jest znacząca? :D
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#100

Post autor: piotrek1474 »

Miedzy 5W30 a 5W40 jest taka rożnica że 5W40 lepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach, bedzie miał lepsza lepkość.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”