320 diesel wymiana oleju

Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 30/03/2016, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:
Kontakt:

320 diesel wymiana oleju

Post autor: Blyx_00 » 11/04/2016, 13:08

Witam,

Wiem że temat rzeka, że tyle opinii co użytkowników na forum, ale wolę zapytać i czym samym poszerzyć swoją wiedzę.

Aktualnie jakiś czas temu kupiłem BMW e46 320d M47.
Wnioskując po kartce na silniku był wlany Castrol jakiś 10w40, po kupnie zmieniłem olej + filtr na Valvoline Maxlife Diesel 10W40.

Czy to dobry wybór? Czy nie powinien być wlany olej np Valvoline 5w30 (Wnioskuje po przeczytaniu tematu)?

Czy przejście z 10w40 na 5w30 nie zaszkodzi silnikowi? I czy wgl płukać silnik przed zmianą i czym?


Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3155
Rejestracja: 08/04/2012, 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: WKRENTEK77 » 11/04/2016, 15:30

Generalnie jest zasada żeby zalewać syntetykiem i jak najdłużej na nim jezdzić i raczej nikt nie poleci Tobie żebyś latał na semi ,czy przejście nie zaszkodzi ,nie sądze raczej pomoże ale też zależy w jakiej kondycji jest Twój motor .Syntetyki posiadają właściwości czyszczące i może się okazać że z niewielkich wycieków zacznie lecieć mocniej tak na przykład .Przy zmianie możesz sobie przepłukać płukanką od LM.

Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 30/03/2016, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Blyx_00 » 12/04/2016, 9:04

WKRENTEK77 pisze:Generalnie jest zasada żeby zalewać syntetykiem i jak najdłużej na nim jezdzić i raczej nikt nie poleci Tobie żebyś latał na semi ,czy przejście nie zaszkodzi ,nie sądze raczej pomoże ale też zależy w jakiej kondycji jest Twój motor .Syntetyki posiadają właściwości czyszczące i może się okazać że z niewielkich wycieków zacznie lecieć mocniej tak na przykład .Przy zmianie możesz sobie przepłukać płukanką od LM.
co radzisz żeby zrobić najlepiej w takim wypadku ?

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5081
Rejestracja: 24/03/2014, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Post autor: Dobrodziej_1983 » 12/04/2016, 9:31

Jeśli zależy Ci na silniku i osprzęcie, to ja bym radził przepłukać silnik ale olejem. Unikniesz w ten sposób ryzyka wycieków spowodowanych plukanką. Poniesie koszta podwójnej wymiany oleju, ale bezpiecznie przejdziesz na syntetyk :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"

Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3155
Rejestracja: 08/04/2012, 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: WKRENTEK77 » 12/04/2016, 14:01

Masz dwa a nawet trzy wyjścia zostać na semi ,przepłukać płukanką i wymienić na pełen syntetyk ,lub tak jak piszę Dobrodziej . Twój wybór my tutaj niestety nie możemy zdecydować za kogoś . :pardon:


Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 30/03/2016, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Blyx_00 » 13/04/2016, 6:57

Dobrodziej_1983 pisze:Jeśli zależy Ci na silniku i osprzęcie, to ja bym radził przepłukać silnik ale olejem. Unikniesz w ten sposób ryzyka wycieków spowodowanych plukanką. Poniesie koszta podwójnej wymiany oleju, ale bezpiecznie przejdziesz na syntetyk :)
chyba zrobię jak mówisz, tak na wszelki wypadek. Co jaką częstotliwość zrobić płukankę olejem? płukankę zrobić olejem tym samym jaki będzie docelowy czy innym?

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5081
Rejestracja: 24/03/2014, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Post autor: Dobrodziej_1983 » 13/04/2016, 11:04

Płukankę robisz olejem docelowym czyli w tym przypadku 5w. Kup 2 ,,porcje" oleju, zalej silnik i daj mu popracować na 1 -wszej porcji ok. godzinki. Potem zlej go i juz bezpiecznie będziesz mógł zalać na stałe pełen syntetyk. Pamiętaj ze filtr też trzeba zmienić 2 razy. W godzinę olej syntetyczny powinien wypłukać cały 10w więc przejście będzie bezpieczne. Obserwuj po wymianie stan oleju i ewentualne wycieki bo nie wiadomo w jakim stanie jest Twój m47 i jak zareaguje na mniej leki olej. Napisz co zaobserwowałeś dla potomnych;) Powodzenia.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 13/04/2016, 11:09

Ja bym nawet na pierwszym oleju zrobił z 500 km. i dopiero zmienił drugi raz.
Obrazek

Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 30/03/2016, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Blyx_00 » 13/04/2016, 14:23

Dobrodziej_1983 pisze:Płukankę robisz olejem docelowym czyli w tym przypadku 5w. Kup 2 ,,porcje" oleju, zalej silnik i daj mu popracować na 1 -wszej porcji ok. godzinki. Potem zlej go i juz bezpiecznie będziesz mógł zalać na stałe pełen syntetyk. Pamiętaj ze filtr też trzeba zmienić 2 razy. W godzinę olej syntetyczny powinien wypłukać cały 10w więc przejście będzie bezpieczne. Obserwuj po wymianie stan oleju i ewentualne wycieki bo nie wiadomo w jakim stanie jest Twój m47 i jak zareaguje na mniej leki olej. Napisz co zaobserwowałeś dla potomnych;) Powodzenia.
Ostatnie pytanko, który lepszy 5W30 czy 5W40 ? i jaka różnica między nimi jest znacząca? :D

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 13/04/2016, 16:04

Miedzy 5W30 a 5W40 jest taka rożnica że 5W40 lepiej sprawdzi się w wyższych temperaturach, bedzie miał lepsza lepkość.
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Oleje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość