318i SOHC - dlawi sie i grzeje :(

karmannsk
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 18, 9:45
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Walcz

#1

Post autor: karmannsk »

Witam

Moje pierwwsze BMW zazwyczaj to siedzialem w starych VW.

Pacjent: M43B19 318i 1999r SOHC

Objawy:

-silnik sie dlawi przy gazowaniu + slychac jak strzela lekko z kolektora
-silnik sie grzeje, i przez korek wywala.. ale jakos to ogarne. (spr Termo, korek I pompe)


Zbadalem go kompem I cos tam pokazalo:

Bledy:

AB - Nastawnik Przepustnicy
77 - nieznany
108 - Went hlodnicy (sprawdze go)
171 dopasowanie składu mieszanki górna granica multiplikacyjna
141 regulacja lambda przy ograniczonej regulacji


Panowie nie chcem wydac na to majatku, czy to jest do ogarniecia w normalnych pieniadzach?

Od czego zaczac?

Pozdr
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

Strzały z kolektora to coś z dawką paliwa, zapewne związane z sondą lambda (błąd masz z niej) - miałem to samo przy przekłamującym przepływomierzu.

Wentylator chłodnicy to pewnie padnięty moduł wentylatora, dość częsta przypadłość w m43 - u mnie jak już kupiłem auto siedział już świeży behra, znajomemu padł w zeszłym tygodniu oryginał. Nastawnik przepustnicy nie mam pomysłu, ja bym zaczął od przeczyszczenia samej przepustnicy i krokowca.

Co do grzania, to termostat pompa i korek do sprawdzenia w pierwszej kolejności, później prawidłowe odpowietrzenie układu i monitorowanie temperatury pod testem zegarów numer 7 (termostat w m43 otwiera się przy 105 stopniach, jeśli temperatura będzie oscylować pomiędzy 102 a 108 stopni to termostat jest ok)... no i termostat tylko i wyłącznie taki jak na pierwszy montaż, czyli behr/mahle ze zeszlifowanymi numerami.. bo z innymi mogą być problemy.

Jeśli padła sonda, to dobrym rozwiązaniem będzie kupno uniwersalnej (niczym się ni różni oprócz tego, że nie ma wtyczki i będzie inaczej wyprofilowana) - oczywiście jakaś lepsza, nie chce kłamać ale na pierwszy montaż chyba leciał Bosch?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Nastawnik przepustnicy to inaczej czujnik położenia mógł się skończyć ale zacznij od przeczyszczenia przepustnicy,jeżeli uruchomisz wentylator i wszystko będzie ok to dobrze ale jeżeli będzie się grzał to do sprawdzenia uszczelka pod głowicą .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Polecam podpiąć się z programem do bmw, wtedy błędy będą bardziej oczywiste. Dodatkowo trzeba przeanalizować masę powietrza, ponieważ bardzo możliwe, że przyczyną jest przepływomierz, ewentualnie nieszczelność dolotu, ale trzeba przeanalizować parametry.
Albo od razu zajrzeć do przepustnicy (dwa pierwsze błędy), dwa z trzech pozostałych (poza 108 - wentylator elektryczny) mogą być skutkiem problemów z przepustnicą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
karmannsk
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 18, 9:45
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Walcz

#5

Post autor: karmannsk »

Super, dziękuję za rzetelne info.
Będę działał.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

karmannsk
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 18, 9:45
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Walcz

#6

Post autor: karmannsk »

Dobrze

Tak więc uszczelka pod głowicą i walnieta przeplywka i mod wentylatora (ogarnięte)

Dziś zacząłem demontować osprzęt żeby zdjąć głowicę.

Pytanie:

czy wystarczy odkręcić dolot od głowicy w SOHC 318i i wydech aby móc ponieść głowicę?



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#7

Post autor: Grzechu16 »

karmannsk pisze: 8 lip 18, 22:17 czy wystarczy odkręcić dolot od głowicy w SOHC 318i i wydech aby móc ponieść głowicę?
No taki standard, odkręcić dolot i wydech, zdjąć koło zębate z łańcuchem rozrządu, poodpinać wszystkie czujniki/węże wchodzące do głowicy i można ściągać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”