318i n42b20 dużo dymu

mobix7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 18, 9:44
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków

#1

Post autor: mobix7 »

Witam mam pewien problem z moim autem otóż dzisiaj po odpaleniu samochód zaczął strasznie dymić, prawie że powstała ściana dymu...
Po odkręceniu korka oleju zauważyłem sporo ilość masła, nie mam pojęcia czy olej mi ubywa bo auto już trochę stoi.
Na pewno ubył płyn chłodniczy. Silnik również poci się w jednym miejscu ale nie mam jak pod niego wejść żeby się temu przyjrzeć.
Czy czeka mnie kapitalny remont silnika? Auto ma przejechane 197tyś.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Jak ubył płyn chłodniczy to zapewne UPG czyli remont głowicy ...
mobix7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 18, 9:44
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków

#3

Post autor: mobix7 »

Palec11 pisze:Jak ubył płyn chłodniczy to zapewne UPG czyli remont głowicy ...
To możliwe żeby przy takim w miarę niskim przebiegu głowica była do remontu? Trochę już się podłamuje tym silnikiem...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wszystko jest możliwe, ale wcale nie musi być taki czarny scenariusz :wink: zrób test ma obecność spalin w układzie chłodzenia, ponieważ:
- masło może być z krótkich odcinków i niedogrzanego silnika,
- brak płynu w układzie chłodzenia może być spowodowany wyciekiem,
- dym to para wodna co jest normalne w tym okresie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mobix7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 18, 9:44
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków

#5

Post autor: mobix7 »

maniek21112 pisze:Wszystko jest możliwe, ale wcale nie musi być taki czarny scenariusz :wink: zrób test ma obecność spalin w układzie chłodzenia, ponieważ:
- masło może być z krótkich odcinków i niedogrzanego silnika,
- brak płynu w układzie chłodzenia może być spowodowany wyciekiem,
- dym to para wodna co jest normalne w tym okresie.
Tylko to nie był taki lekki dymek, kopciło tak jakby się samochód palił
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#6

Post autor: Palec11 »

Sprawdź auto pod kątem wycieków płynu auto przestaje po jakimś czasie kopcić ?? Jak duży jest ten ubytek płynu chłodniczego ?? Jak kopci i ubywa płyn to UPG jak nic do tego ta maź na bagnecie niby w N42 to się zdarza przy krótkich odcinkach ja śmigam po mieście autem i u mnie takiej mazi nigdy nie widziałem ... ale może być jeszcze zapchana odma ale to mogły by być cyrki z poziomem oleju... W skrajnym wypadku pierścienie silnik równo pracuje ?? Jakieś inne obiawy ? Jak długo auto stało ? (garaż czy dwór ?) Może po prostu dużo wilgoci się zebrało i to była para woda.
mobix7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 18, 9:44
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków

#7

Post autor: mobix7 »

Palec11 pisze:Sprawdź auto pod kątem wycieków płynu auto przestaje po jakimś czasie kopcić ?? Jak duży jest ten ubytek płynu chłodniczego ?? Jak kopci i ubywa płyn to UPG jak nic do tego ta maź na bagnecie niby w N42 to się zdarza przy krótkich odcinkach ja śmigam po mieście autem i u mnie takiej mazi nigdy nie widziałem ... ale może być jeszcze zapchana odma ale to mogły by być cyrki z poziomem oleju... W skrajnym wypadku pierścienie silnik równo pracuje ?? Jakieś inne obiawy ? Jak długo auto stało ? (garaż czy dwór ?) Może po prostu dużo wilgoci się zebrało i to była para woda.
Odpaliłem dzisiaj auto pochodziło przez chwilę i w pewnym momencie obroty zaczęły spadać do 450-500 buda cała się trzęsła i wtedy zaczął kopcić później pomimo tego że obroty wróciły do 650-700 to nadal kopcił nawet nie próbowałem sprawdzać czy przestanie bo już powoli przestawałem cokolwiek widzieć później go zgasiłem i odpaliłem ponownie i kopcił od samego początku. Samochód jeździł na bardzo małe dystanse i jest cały czas garażowany w blaszaku.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Szukaj wycieku płynu, przegoń go po obwodnicy 30 minut i nie histeryzuj :P
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mobix7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 18, 9:44
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków

#9

Post autor: mobix7 »

Dzisiaj ponownie byłem przy aucie sprawdzić czy znowu wystąpi te dymienie. I tutaj moje zdziwienie bo problem zniknął, samochód pracował normalnie, nie spadały mu obroty a dym był standardowy jak na takie temperatury
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Auto dlugo stalo to rozne cuda moga sie dziac odpal zobacz czy cos dziwnego sie nie dzieje pojezdzij na poczatku gdzies w okolicy domu poczekaj az ostygnie sprawdz czy nie ma nie prawidlowosci u porzadnie na obowodnice przewietrzyc auto.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”