318I (M43TU) - Wyciek płynu chłodniczego i dym spod maski

ODPOWIEDZ
Tutek
Posty: 1
Rejestracja: 11/01/2018, 15:19
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy
VIN: JJ43573
Kontakt:

318I (M43TU) - Wyciek płynu chłodniczego i dym spod maski

Post autor: Tutek » 11/01/2018, 15:42

Cześć. Jestem tutaj nowy więc zacznę od przywitania się :)
Przeczytałem już multum wątków na różnych forach, ale nie znalazłem rozwiązania swojego problemu. Do rzeczy, więc wszystko zaczeło się z jakieś 4 miesiące temu. Najpierw pękł zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego (Zrobione). Następnie rozciekła się chłodnica. Zakupiłem chłodnice firmy (bodajże) NRF. Wszystko wymienione, płyny wlane, układ odpowietrzony. Około 4 miesięcy miałem spokój, płynu nie ubywało, aż pewnego dnia przy zapłonie zapaliła się magiczna zółta kontrolka. Pomyślałem, że ubyło bo silnik przez jakiś czas był lekko pałowany. Ale zaczeła się zapalać się coraz częściej. Do tego zauwazyłem, że gdy troszkę "dotrę" silnik na wyższych obrotach po chwili spod maski ulatnia się biały dym, a w kabinie czuć odór płyny chłodniczego. Ponadto, na zimnym zaczeła strasznie dymić z wydechu. Przy lekkim wietrze widzę go aż w przedniej szybie :x
Liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję ;)


Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1507
Rejestracja: 15/04/2016, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: Palec11 » 11/01/2018, 15:59

Uszczelka pod głowicą ?? I nieszczelny układ chłodzenia ? Ja bym na to stawiał

Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3130
Rejestracja: 09/07/2011, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
Kontakt:

Post autor: Krzysiek669 » 11/01/2018, 16:10

Może lepiej obejrzeć silnik dokładnie i ustalić czy jest wyciek np. z króćca z tyłu silnika czy faktycznie upg.

Awatar użytkownika
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3127
Rejestracja: 08/04/2012, 0:18
BMW: E46 M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: WKRENTEK77 » 11/01/2018, 20:41

Raczej przygotuj się do wymiany uszczelki albo lepszym rozwiązaniem będzie swap na coś zdecydowanie mocniejszego bo ten motor nie nadaje się do katowania chyba że na śniegu.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Damis, maniek21112 i 2 gości