318i M43 wymiana uszczelki rozrządu

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#1

Post autor: mariryb »

Nie znalazłem na naszym forum tematu więc zakładam.

Jest to często występujący problem w tym silniku. wyciek oleju spod rozrządu.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2063&hg=11&fg=10

Obrazek


Przy kolejnej wymianie oleju (za miesiąc) zamierzam zlikwidować ten wyciek. Nie powoduje on u mnie ubywania oleju bo dolewam 0,5l na 10kkm ale brudzi silnik i pora z tym zrobić porządek.

Będę wymieniał simering wału (nr3), uszczelkę między obudowami (nr12), uszczelki metalowe 13 i 14, oring pod czujnikiem wałka (nr 5) oraz juz w komplecie uszczelkę pod pokrywą zaworów.

Co do wymiany pewnie zejdzie z tym cały dzień i jakoś sobie poradzę. Znalazłem kilka opisów np http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=184084.

Ale..
Wiele osób pisze, ze problem powraca po jakimś czasie. Podobno może być winą złe dokręcenie, ale wczoraj na "sporcie" pytałem się chłopaka co robił to rok temu. Napisał, ze wymienił wszystko, dokręcał kluczem nastawnym i po 3kkm znów zaczęło ciec. Napisał mi, ze te metalowe uszczelki posmarował silikonem.

I teraz pytanie do Specialistów i mechaników. Jak skręcić tą obudowę, czy smarować, czy nie, czy koniecznie tym kluczem nastawnym? Jak to zrobić aby zlikwidować wyciek na zawsze. (wymiana zajmuje dużo czasu i części też trochę kosztują i niefajnie było by to robić żeby po 2 miesiącach było to samo.)
Ostatnio zmieniony 20 wrz 13, 12:57 przez mariryb, łącznie zmieniany 1 raz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

Wymieniałem u siebie ok. 20 000km temu - kupiłem caluśki komplecik uszczelek erlinga i reinzosil do posmarowania uszczelek. ok. 150zł wszystko.

Zeszło mi ok. pół dnia- nie zbyt się śpieszyłem- najgorsze jest odkręcenie mocowania sprężarki klimy ...

Na razie nie cieknie....

Ten element gdzie jest termostat-> dokręcasz śruby tylko palcami -> przykręcasz pokrywę zaworów-> a potem dokręcasz poprzedni element normalnie już kluczem... powoduje to dociśnięcie uszczelki nr któryś tam i wtedy większa szansa że nie będzie ciekło
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Jeżeli dokładnie oczyścisz i odtłuścisz miejsca łączeń uszczelek to nie sądzę aby był jakiś problem z tym w przyszłości.
Najważniejsze to nie śpieszyć się, a pracować w miarę sterylnie i starannie.
W miejscach jak np nr 12 na zgięciach można pokusić się o danie minimalnej ilości silikonu termo odpornego aby mieć 100% pewność.
Tak samo powinno się dawać nieco silikonu pod uszczelkę pokrywy zaworów aby się nie przemieściła podczas nakładania pokrywy oraz na "półksiężycach" gdzie najczęściej dochodzi do wycieku.
Dobry silikon, dobry odtłuszczasz i zapomnisz o problemie.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

hackunek pisze: Ten element gdzie jest termostat-> dokręcasz śruby tylko palcami -> przykręcasz pokrywę zaworów-> a potem dokręcasz poprzedni element normalnie już kluczem... powoduje to dociśnięcie uszczelki nr któryś tam i wtedy większa szansa że nie będzie ciekło
Używałeś specjalnego klucza czy normalnym ?

Czyli najpierw dolna pokrywa (oodrazu dokręcona tak jak powinna byc?), górna tylko palcami, pokrywa zaworów (kluczem) i powrót do pokrywy zaworów ?
MARC pisze: Dobry silikon, dobry odtłuszczasz i zapomnisz o problemie.


np ten co używał hackunek REINZOSIL ?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#5

Post autor: hackunek »

ten reinzosil to coś lepszego jak sylikon, ja smarowałem wszystko po całości cienką warstewką - na rogach trochę więcej

używałem normalnych kluczy,

Dolna tam gdzie koło pasowe dokręcasz od razu na gotowo,
Ta wyżej gdzie jest termostat (środkowa) dokręcasz leciutko kluczem/palcami
Pokrywę zaworów dokręcasz na gotowo,
Potem wracasz do środkowej i tez dokręcasz an gotowo

bo chodzi o to żeby ścisnąć uszczelkę nr 12, nawet jak rozkręcisz to można zauważyć inne otwory takie jajowate..... żeby podczas montażu pokrywy zaworów ten element mógł się przesunąć i docisnąć uszczelkę
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Dzięki za informacje. Gdzieś za miesiąc będę to robił - przy zmianie oleju (żeby 2 razy go nie wylewać).
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

mariryb pisze:
hackunek pisze: Ten element gdzie jest termostat-> dokręcasz śruby tylko palcami -> przykręcasz pokrywę zaworów-> a potem dokręcasz poprzedni element normalnie już kluczem... powoduje to dociśnięcie uszczelki nr któryś tam i wtedy większa szansa że nie będzie ciekło
Używałeś specjalnego klucza czy normalnym ?

Czyli najpierw dolna pokrywa (oodrazu dokręcona tak jak powinna byc?), górna tylko palcami, pokrywa zaworów (kluczem) i powrót do pokrywy zaworów ?
MARC pisze: Dobry silikon, dobry odtłuszczasz i zapomnisz o problemie.


np ten co używał hackunek REINZOSIL ?
Skoro hackunek mówi że on jest sprawdzony to spróbuj, ja takiego specyfiku nie używałem.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#8

Post autor: hackunek »

mariryb pisze:Dzięki za informacje. Gdzieś za miesiąc będę to robił - przy zmianie oleju (żeby 2 razy go nie wylewać).
Ja oleju nie spuszczałem- wyleciało może kieliszek :)
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#9

Post autor: Grzechu16 »

hackunek pisze:Ten element gdzie jest termostat-> dokręcasz śruby tylko palcami -> przykręcasz pokrywę zaworów-> a potem dokręcasz poprzedni element normalnie już kluczem... powoduje to dociśnięcie uszczelki nr któryś tam i wtedy większa szansa że nie będzie ciekło
To jest element, przy którego montażu faktycznie należy zwrócić uwagę, czy jest na równo zamontowany z głowicą (czy nie jest przesunięty w stosunku do głowicy do góry). Ta uszczelka nr 12 jest dosyć gruba przez co trzeba tak jak kolega wyżej napisał ją docisnąć. Jeżeli sposób z dokręceniem do niej pokrywy zaworów nie pomoże, polecam ścisnąć tą boczną obudowę do uszczelki ściskiem tapicerskim lub czymś podobnym i później dociągnąć mocniej śrubami. U mnie się bardzo dobrze sprawdziło i jest suchutko.

Co do reszty - czy coś Ci się poci silnik na łączeniach z metalowymi uszczelkami albo obok czujnika wałka czy tak profilaktycznie chcesz je wymienić? Pytam, gdyż u siebie przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem stare uszczelki metalowe i nie żadnych wycieków. Chociaż z drugiej strony - koszt nie jest jakiś kosmiczny bo z tego co pamiętam za te metalowe uszczelki chcieli coś w granicach 20-30zł.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

hackunek pisze:Ja oleju nie spuszczałem- wyleciało może kieliszek :)
A ludzie pisali, że trzeba, ale jeśli nie to jeszcze lepiej. W takiej sytuacji operacja będzie wcześniej wykonana ;) Płyn napewno trzeba spuścić, ale chyba nie wszystko - z pół aby na wysokości termostatu nie było.
Grzechu16 pisze: Co do reszty - czy coś Ci się poci silnik na łączeniach z metalowymi uszczelkami albo obok czujnika wałka czy tak profilaktycznie chcesz je wymienić? Pytam, gdyż u siebie przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą założyłem stare uszczelki metalowe i nie żadnych wycieków. Chociaż z drugiej strony - koszt nie jest jakiś kosmiczny bo z tego co pamiętam za te metalowe uszczelki chcieli coś w granicach 20-30zł.
U mnie cieknie z metalowych uszczelek ale tylko od strony klimatyzacji, z prawej jest jakiś brud ale nie jest mokro. Spod pokrywy zaworów też minimalnie, ale wymieniam wszystkie aby mieć już tym spokój, żeby nie było, ze po rozebraniu zaczęło tam lecieć.

Jestem w trakcie zakładania klimatyzacji i zanim założę sprężarkę i jej łapę chciałem zlikwidować ten wyciek, bo jest dość spory, może nie kapie pod samochód, albo niewiele ale cały silnik jest zasyfiony po tej stronie. Pół roku temu uszczelniłem podstawę filtra oleju i umyłem silnik po tym i właśnie po tej stronie jest znów zasyfione.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”