318i M43 wymiana uszczelki rozrządu

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
hackunek
Bywalec forum
Posty: 675
Rejestracja: 20/06/2010, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K
Kontakt:

Re: 318i M43 wymiana uszczelki rozrządu

Post autor: hackunek » 21/09/2013, 22:31

płyn musisz cały spuścić, bo przecież pompę wody musisz wyjąć


mariryb
Specjalista
Posty: 5679
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 22/09/2013, 14:25

Napewno trzeba pompę wyjąć? Bo w tym temacie co wkleiłem wcześniej chłopak pisał, że wystarczy zdjąć koło pasowe z pompy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

hackunek
Bywalec forum
Posty: 675
Rejestracja: 20/06/2010, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K
Kontakt:

Post autor: hackunek » 22/09/2013, 18:18

Już trochę minęło czasu jak to rozbierałem- ale wydaje mi się że trzeba wyjąć

mariryb
Specjalista
Posty: 5679
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 01/10/2013, 18:06

A jak wygląda sprawa koła pasowego na wale korbowym? Zdjąć to wiem. A żeby je odkręcić to trzeba blokować koło zamachowe? Czy może odkręcić sie jak np jest na biegu i sie podłoży coś pod koła? A jeśli juz blokować zamach to czym? Wyczytałem ze jest otwór do tego po prawej stronie (od pasażera) podobno da sie zablokować z lewarka (bez kanału).
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

hackunek
Bywalec forum
Posty: 675
Rejestracja: 20/06/2010, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K
Kontakt:

Post autor: hackunek » 01/10/2013, 18:28

ja założyłem klucz na długiej rurce i zakręciłem rozrusznikiem- poszło bez problemu


mariryb
Specjalista
Posty: 5679
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 08/10/2013, 8:56

Jestem już po operacji. Opiszę mniej więcej jak, może komuś się przyda. Najwięcej zeszło mi z odkręceniem koła pasowego. Szukałem tego otworu technicznego ale nie udało mi się go znaleźć. Założyłem klucz na śrubę z rurką, tak że rurka była oparta o ziemie z prawej strony (strona pasażera) i na rozrusznik - elegancko się odkręciło. Przed tym (jak jest jeszcze pasek założony) to proponuję okręcić koło pompy wody - 4 śrubeczki na klucz 10.

Obrazek

Obrazek

Odkęcamy rzeczy, które są przodu - czujnik wałka rozrządu i coś od podciśnień (szczerze to nie wiem jak to fachowo sie nazywa.

Obrazek

Obrazek

Spuszczamy płyn. Odkręcamy termostat, pompy wody nie ruszamy.

Obrazek

Odkręcamy pokrywy, zaworów, następnie rozrządu.

Obrazek

Tak wyglądały moje
Obrazek

Z czyszczeniem zeszło mi z 2 godziny. Trzeba dobrze wyczyścić powierzchnie stykającą do uszczelek - w silniku i na pokrywach.

Obrazek

Komplet nowych uszczelek.

Obrazek

I składamy. Tak jak pisali koledzy wyżej. Posmarowałem je silikonem reinzosil. I montaż - pokrywa dolna na gotowo, górna lekko, zaworów na gotowo i wracamy i dokręcamy górną rozrządu.

Obrazek


Dodatkowo proponuje mieć uszczelkę termostatu (ja zapomniałem o niej) i warto wymienić odrazu wężyki podciśnienia - większość może nie przeżyć tej operacji. Ja miałem akurat, kiedyś kupiłem w sklepie moto (10zł/m), jeszcze mi zostało - rozmiar 3,2mm.

Po złożeniu wszystkiego warto wyczyścić resztę silnika, magiel i zawieszenie ile się da ze starego syfu.

PS
Na dzień dzisiejszy jeszcze nie mam klimy więc miałem mniej do odkręcania i więcej miejsca.

PS 2
Do moderatora - jak uznasz że temat się nadaje to można go przenieść do ZRÓB TO SAM. Wcześniejsze posty można zostawić, też będą pomocne.

Pozdrawiam
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 03/09/2015, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: kuboleoss » 25/04/2016, 12:55

poczytałem troszkę w necie i mam dylemat... jaki w końcu jest gwint na śrubie koła pasowego na wale... prawy czy lewy... mariryb pisze ze zablokował o ziemie od strony pasazera i zakrecił rozrusznikiem(tzn ze gwint jest lewy) a tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120773&hilit=wymiana+uszczelniacza koles pisze ze gwint jest prawy i inni piszą ze dało rade odkręcic jego sposobem... może ktoś konkretnie powiedziec jak to ogarnąc?

kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 03/09/2015, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: kuboleoss » 25/04/2016, 13:53

pisałem do typa na allegro który ma na sprzedaz srube od m43tu 1.9 E46 i gwint w śrubie jest prawy... co wy na to ??

Awatar użytkownika
konrados94
Bywalec forum
Posty: 321
Rejestracja: 28/06/2014, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE
Kontakt:

Post autor: konrados94 » 25/04/2016, 18:08

gwint jest PRAWY, miałem zagwozdke również, wbrew pozorom że powinien sie blokować w strone przeciwną do obrotów silnika. Stojąc przed autem i patrząc na silnik odkręcamy śrube w lewo a zakręcamy w prawo.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek

kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 03/09/2015, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: kuboleoss » 25/04/2016, 19:40

czyli jakbym zrobił tak jak mariryb napisał czyli zablokował od strony pasazera to mogłoby sie to źle skonczyc??
Kondrados jak to sprawdziłes i jak sie upewniłes ze gwint jest prawy ??
Tylko znowu mam dylemat bo jak mariryb by to odkręcił zapierając skoro gwint jest prawy ? nawet jakby z drugiej strony zaparł to by sie dokręcało a nie odkręcało


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości