[318i, M43, 1998r] Kłopot z rozruchem

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
masa1094
Posty: 8
Rejestracja: 1 cze 18, 11:09
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#1

Post autor: masa1094 »

Siema,

Problem polega na odpaleniu samochodu gdyż raz odpala normalnie a np. po zgaszeniu i próbie odpalenia już rozrusznik nie zakręci dopiero po którejś próbie zakręci. Akumulator mam nowy więc akumulator odpada, rozrusznik jest sprawny gdyż mam założony zregenerowany rozrusznik, kable przy rozruszniku są dokręcone i nie są zaśniedziałe gdyż rozrusznik wymieniałem ok 2tyg temu więc problem z tym że może coś nie stykać raczej nie wchodzi w gre. Zauważyłem że czasem poruszanie klemą plusowa pirotechniczną pomaga i odpala. Rozrusznik jakby zaskakiwał ale nie kręci. Zastanawiam się czy ta klema plusowa nie wprowadza jakichś kłopotów, co o tym myślicie lub co polecacie sprawdzić?
Spotkał się ktoś z was z takim problemem kiedyś?
Awatar użytkownika
mrozon
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 13 gru 18, 13:09
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#2

Post autor: mrozon »

Miałem kiedyś podobny problem ale przyczyna nie miała nic wspólnego z akumulatorem, klemami, rozrusznikiem... problem ustąpił po wymianie czujnika, z tym że nie przypomnę sobie czy był to czujnik położenia wałka rozrządu czy czujnik położenia wału korbowego... na pewno któryś z tych dwóch. Także warto sprawdzić. Pozdrawiam
masa1094
Posty: 8
Rejestracja: 1 cze 18, 11:09
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#3

Post autor: masa1094 »

Po podłączeniu kompa powinien wyskoczyć błąd tego czujnika ? Spróbuje zlokalizować fizycznie te czujniki i sprawdzić połączenie może jakieś styki nie stykają bo skoro czasem odpala normalnie a czasem wcale a poza tym żadnych innych objawów nie ma to dziwna sprawa troszkę. No i jutro spróbuje pod kompa podłączyć się i zobaczyć czy mi coś wyświetli bo żadna kontrolka awarjna sie nie pali na desce żaden check engine ani nic podobnego.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Czujnik położenia wałka rozrządu zostaw w spokoju, gdy szwankuje w tym silniku to auto ciężko odpala na ciepłym, ale odpala, kręci cały czas. Klema to dobry trop, nie masz włączonej kontrolki poduszki na zegarach? Diagnostyka bardzo ułatwi sprawę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
masa1094
Posty: 8
Rejestracja: 1 cze 18, 11:09
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#5

Post autor: masa1094 »

Ok jutro dam znać co pokazał komputer. Żadna kontrolka po odpaleniu mi się nie pali, mam nadzieje że komp coś pokaże.
masa1094
Posty: 8
Rejestracja: 1 cze 18, 11:09
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#6

Post autor: masa1094 »

A więc tak wczoraj po wielu próbach nie udało mi się połączyć z samochodem po podłączeniu wtyczki na kablu paliła się zielona dioda od zasilania jednak z kompem nie udało się połączyć. Próba połączenia poprzez INPE. Kolegi samochód który stał obok połączył się bez problemu również BMW więc nie mam pomysłu dlaczego tak się stało akurat. Dziś rano odpalił po czym po 3 sekundach zgasł za drugim razem odpalił i już normalnie dojechałem do pracy. Spotkał się ktoś z was kiedyś z problem podłączenia kompa ? Zauważyłem również jeżdżąc na teście nr 9 że ładowanie jest w granicach 13.5V co oczywiście świadczy że alternator trochę już niedomaga ale to raczej nie spowodowałoby problemów z odpalaniem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Gdzie się łączysz? Masz w ogóle złącze w kabinie? Jakie było te drugie bmw?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
masa1094
Posty: 8
Rejestracja: 1 cze 18, 11:09
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#8

Post autor: masa1094 »

Łączyłem się ze złączem co jest pod kierownicą. Drugie BMW to e46 2003r 320D. Zastanawiam się czy to może nie jest wina złącza może styki zaśniedziały? Jak odkręcę plastiki pod kierownicą i wykręcę schowek będę miał tam możliwość obejrzenia tej instalacji ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Próbuj przez okrągłe złącze pod maską. W kabinie łączyłeś się bezpośrednio z silnikiem czy robiłeś skan całego auta?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”