318i falowanie obrotów

ramzes12
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
BMW: bmw e46 318
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#21

Post autor: ramzes12 »

Witam!!!
ja z tym problemem się uporałem
poprostu było to spowodowane wachaniem ciśnienia w parowniku dlatego na zimnym silniku falowały mi obroty na bezynie nie wiem jaki to miało wpływ aletak sie działo i dopuki nie doszło do tego że zaczoł sam się przełaczać z gazu na benzynę. pojechałem do swoich gazowników podregulowali parownik i narazie jest ok, a jak znowu coś zacznie warjować to trzeba będzie przeczyścic parownik, albo go wymienić.
pozdrawiam
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#22

Post autor: hackunek »

6venom6 pisze:
hackunek pisze:u mnie to samo, dzieje to czasami (nie zawsze)
sam juz nie wiem za co sie brac
przepływka/lambda. Test z max gazem na 5-tym biegu nie jest w cale wiarygodny. Na poprzedniej uszk. przepływce robiłem test i wg ekonomizera przeszła prawidłowo. Nie zmieniało to oczywiście faktu że check engine się włączał co jakiś czas. po wymianie sondy i przepływomierza ustało falowanie i check engine zniknął. Moc wróciła a falowanie zniknęło. Aha nie polecam zamienników. Tylko BOSCH; no chyba że macie za dużo kasy i wolicie płacić dwa razy :o pozdr. all
to już dawno zostało sprawdzone..... sondy działają idealnie, przepływa podmieniona z drugiego bmw...
Cin3k
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 11, 8:58
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Ełk

#23

Post autor: Cin3k »

witam
na forum jestem od całkiem niedawna, ale bacznie obserwowałem losy tematów dotyczących przepływomierza i błędu 171. nie wiedziałem za bardzo gdzie opisać swój przypadek, wiec trafiłem tu, i tutaj zostanie on zapewne dla innych użytkowników BMW. otóż pojawił się błąd 171, auto śmigało OK, bez spadków mocy, wszystko w porzadku. błąd wyskakiwał średnio co 100-150 km od skasowania. odma była już wymieniona, przepływomierz według testu "ekonomizera" sprawny. pojawił się plan montażu LPG. wizyta w warsztacie LPG, gazownik podłączył głowice AC AUTOGAZ, okazało się że korekty długoterminowe (LTFT) są zawyżone i stoją na poziomie 20% (powinny oscylować w okolicach 3-4%)(błąd pojawia się na desce w momencie kiedy korekty osiągną próg max czyli 25%). padło podejrzenie nieszczelnego przewodu od odmy=lewe powietrze. przewód wymieniony, dalej to samo, błąd 171 pali sie na desce ponownie. zacząłem drążyć temat przepływki na podstawie INPY. "mądra" tabelka z internetu wskazała coś podobnego do korekt krótkoterminowych (STFT) jako ADDITIVE FUEL TRIM oraz korekt długoterminowych (LTFT) jako MULTIPLICATIVE FUEL TRIM (znajdują się w analog values). według owej tabelki wartości parametrów zawsze powinny mieć ten sam znak poprzedzający wartość. jeśli wartości ADDITIVE i MULTIPLICATIVE sie wzajemnie wykluczają czyli jedna jest dodatnia a druga ujemna - oznacza to usterkę przepływomierza. w moim przypadku się to potwierdziło. na biegu jałowym wartość ADDITIVE wynosiła -0,34 a MULTIPLICATIVE 1,19-1,20. po wymianie przepływki (oryginał BOSCH) obie wartości są dodatnie, a po podłączeniu głowicy u gazownika wartość korekty długoterminowej wróciła do normy. problem błędu już nie powraca i dziś moja Bunia śmiga sobie bezproblemowo na gazie.
życzę trafnego diagnozowania...
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#24

Post autor: kamil17932 »

Witam. Kupiłem niedawno bawarie i odrazu mam maly problem czasem jak stoje na swiatłach i dodam gazu to zaczynaja falowac obroty miedzy 500 a 900 i za chwile ustaja . lub czasem jak wyzuce na luz. zdarza sie to ale nie caly czas tak jest/
po podlaczeniu kompa byl blad 171
przepływka wyglada mi na nowa, spalanie to 8l 100km i ma bardzo dobre przyspieszenie jak na 318
co to moze byc?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#25

Post autor: romanikxxl »

kamil17932 pisze:Witam. Kupiłem niedawno bawarie i odrazu mam maly problem czasem jak stoje na swiatłach i dodam gazu to zaczynaja falowac obroty miedzy 500 a 900 i za chwile ustaja . lub czasem jak wyzuce na luz. zdarza sie to ale nie caly czas tak jest/
po podlaczeniu kompa byl blad 171
przepływka wyglada mi na nowa, spalanie to 8l 100km i ma bardzo dobre przyspieszenie jak na 318
co to moze byc?
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=24&t=6535&p=35678&hilit=b%C5%82%C4%85d+171#p35678 :)
Romanikxxl
Cin3k
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 11, 8:58
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Ełk

#26

Post autor: Cin3k »

przepływka wyglada mi na nowa, spalanie to 8l 100km i ma bardzo dobre przyspieszenie jak na 318
moja z uszkodzoną przepływką właśnie się tak zachowywała - falowanie obrotów i niesamowite przyśpieszenie jak na 318i...błedne dane z przepływomierza przekładały się na większą ilość podawanego paliwa...w efekcie, auto śmigało jak głupie :) spalanie niby też było OK, ale po wymianie jest mniejsze :D
shearer1984
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 11, 10:20
BMW: 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czeladź

#27

Post autor: shearer1984 »

Witam,

Jestem kolejnym który ma ten problem. Moze ktos pokazac na zdjeciu gdzie jest ten przepływomierz? Czy wymiana jest trudna ?

.
.
.
Minęło pół godzinki i znalazłem na YT filmik pokazujący czyszczenie przepływki.

http://www.youtube.com/watch?v=BL5_fFt17W4

Zaczne od tego. Moze pomoze :)
mikas318i
Posty: 8
Rejestracja: 10 lis 18, 12:31
BMW: e46 318Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Inowrocław

#28

Post autor: mikas318i »

Witam, po podpięciu pod INPe wyskakują mi błędy 141 oraz 171.
Po skasowaniu, przejadę średnio 200 km i znów to samo.
Nadmienię, ze jestem po wymianie głowicy.
Na początku wszystko było ok, ale teraz od czasu do czasu zapala się ten check i występuje nieregularne falowanie obrotów.

Podpinam link do zdjęcia z odczytem INPY.
https://ibb.co/kdGOq0

Ktoś ma jakieś rady ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10338
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#29

Post autor: maniek21112 »

Na początek sprawdź szczelność dolotu, szczególnie przewody odmy, wiesz kiedy sama odma była zmieniana? Przewody często rozpadają się ze starości. Czasem przyczyną jest przepływomierz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mikas318i
Posty: 8
Rejestracja: 10 lis 18, 12:31
BMW: e46 318Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Inowrocław

#30

Post autor: mikas318i »

maniek21112 pisze: 10 lis 18, 13:05 Na początek sprawdź szczelność dolotu, szczególnie przewody odmy, wiesz kiedy sama odma była zmieniana? Przewody często rozpadają się ze starości. Czasem przyczyną jest przepływomierz.
Szczelność sprawdziłem, wszystko ok.
Wyczyściłem również przepustnice, niby teraz jest lepiej, ale po kilku dniach dopiero będę mógł coś więcej powiedzieć.
Podpiąłem jeszcze raz pod inpe i coś mi nie pasuje z sondami lambda, niestety nie wiem jakie powinny być prawidłowe wskazania.
Może ktoś będzie w stanie powiedzieć mi co należy zrobić, bo zapewne któraś jest niesprawna. Wrzucam screen z wynikami diagnostyki.
https://ibb.co/h833qA
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”