318i/325i hamulce przed swapem

3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#1

Post autor: 3gary »

Cześć, moje N42, a konkretnie valvetronic to padlina i za jakiś miesiąc będzie swap na M54B25, a że tam są większe tarcze to mam kilka pytań. Akurat z przodu mam zaciski do regeneracji i kończące się tarcze, więc to chyba dobry moment. Pierwsza sprawa to czy z przodu mogą wpaść nowe większe tarcze(wiem że muszę ogarnąć większe jarzma bo tylko to się różni prawda?), a z tyłu zostać mogą hamulce od mojego 2 litrowca(mają może ze 2 miesiące więc wolałbym poczekać aż się skończą zanim wrzucę większe)?
I druga sprawa czy te układy hamulcowe serio różnią się tylko wielkością tarcz i jarzmami, nawet klocki są takie same? 325i to oznaczenie 2,5 litrowego M54?

Moje(pewne): https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=AX51-EUR-12-2001-E46-BMW-318i
I dobrze myślę że na tym powinienem się wzorować? : https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=EN31-EUR-12-2001-E46-BMW-325i
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Dobrze wybrałeś na realoem, m54b25 to 325i 2,5l. Ze mianą tyłu możesz poczekać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

Klocki sa takie same. Dopiero 3.0 ma inne.
Mam na zbyciu jarzma z zsciskami od 325i za 80zl (zsciski sa takie same ale sprzedaje kpl)
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#4

Post autor: 3gary »

Zapomniałem spytać, do 16 calowych alu wejda bez problemu większe tarcze nie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Od 325i wejdą 16-calowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#6

Post autor: Analogowy13 »

A tak z ciekawości to dało by radę wpakować jakieś szersze klocki żeby "martwe pole" na tarczy nie zostawało ?
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#7

Post autor: 3gary »

Pany, ale narobiłem :lol:
Kupiłem zaciski i odkręcając odpowietrzniki jeden się złamał i został w środku, w sumie na równo z powierzchnią zacisku. Macie pomysł jak to wyjąć żeby otworu nie zniszczyć?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: scghost »

mozesz probowac go naciac zeby zlapac srubokretem
albo rozwiercic i nagwintowac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#9

Post autor: Jarando »

Spróbuj wbić bita torx i nim wykręcaj.
Dobierz takiego, który wejdzie bardzo ciasno.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#10

Post autor: yeti »

wykrętaki mają lewy gwint, wkręcając je w otwór w środku odpowietrznika zaczną go wykręcać
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”