318i/325i hamulce przed swapem

3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#11

Post autor: 3gary »

Jeśli będę zmieniał tylko przód to muszę odpowietrzać też tył?
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#12

Post autor: yeti »

napompuj hamulce, zacisk jak najbliżej zacisku który odkręcasz i wtedy wystarczy tylko daną stronę odpowietrzyć.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#13

Post autor: D3jw »

układ się jakoś bardzo nie zapowietrzy, za nim przystąpisz do odkręcenia przewodu hamulcowego to zablokuj czymś pedał wtedy płyn nie ucieknie :)

ja niedawno zmieniałem sam tył, jedynie zacisk był zapowietrzony w układzie zero powietrza.. przód profilaktycznie zdjąłem koło i parę razy odkręciłem odpowietrznik, ale bez potrzeby.
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#14

Post autor: 3gary »

Dobra, zrobione, ale mam wrażenie że pedał łapie niżej niż łapał, ale hamuje raczej tak samo. Coś z tym robić? Odpowietrzałem tylko przód bo tylko przód robiłem(prawy potem lewy), ani bąbelka nie wypuściło, za to pełno płynu wylałem :) Oczywiście uzupełniłem braki- płyn hamulcowy ATE, dot 4 SL6. Przed robotą zwłaszcza prawy zacisk nie cofał mocno tłoczka, może mam przez to mylny osąd? :)

Pytanie ciekawostka, czy po odpowietrzeniu klocki powinny trzeć o tarczę? Podczas jazdy nic nie słyszę więc może się ułożyły, ale na podnośniku cały czas po złożeniu wszystkiego do kupy i odpowietrzeniu było trochę tarcia. Zaciski kupione regenerowane z allegro- 300 złotych monet za komplet z jarzmami, wszystkie gumy nowe, ogólnie wyglądają bardzo dobrze, pracują moim zdaniem też.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Jak przy podniesionym aucie koła kręcą się bez oporu i nie zatrzymują się gwałtownie to jest ok, zawsze po założeniu nowych klocków trochę trze, musi się ułożyć i odbić prawidłowo. Jak masz wątpliwości to podnieś po jakiejś trasie i zakręć kołami.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#16

Post autor: yeti »

j/w klocki zawsze lekko dotykają tarczy, słychać taki specyficzny szum, ale koło musi się lekko obracać i nie hamować
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”