318i/325i hamulce przed swapem

3gary
Bywalec forum
Posty: 123
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

318i/325i hamulce przed swapem

Post autor: 3gary » 28/07/2018, 20:34

Jeśli będę zmieniał tylko przód to muszę odpowietrzać też tył?


Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 10/01/2018, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz
Kontakt:

Post autor: yeti » 28/07/2018, 22:05

napompuj hamulce, zacisk jak najbliżej zacisku który odkręcasz i wtedy wystarczy tylko daną stronę odpowietrzyć.

D3jw
Bywalec forum
Posty: 365
Rejestracja: 17/02/2017, 20:36
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: D3jw » 28/07/2018, 22:41

układ się jakoś bardzo nie zapowietrzy, za nim przystąpisz do odkręcenia przewodu hamulcowego to zablokuj czymś pedał wtedy płyn nie ucieknie :)

ja niedawno zmieniałem sam tył, jedynie zacisk był zapowietrzony w układzie zero powietrza.. przód profilaktycznie zdjąłem koło i parę razy odkręciłem odpowietrznik, ale bez potrzeby.
moje śmigło: e46 m43 orientblau 98'
Obrazek

3gary
Bywalec forum
Posty: 123
Rejestracja: 13/10/2017, 18:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: 3gary » 30/07/2018, 19:55

Dobra, zrobione, ale mam wrażenie że pedał łapie niżej niż łapał, ale hamuje raczej tak samo. Coś z tym robić? Odpowietrzałem tylko przód bo tylko przód robiłem(prawy potem lewy), ani bąbelka nie wypuściło, za to pełno płynu wylałem :) Oczywiście uzupełniłem braki- płyn hamulcowy ATE, dot 4 SL6. Przed robotą zwłaszcza prawy zacisk nie cofał mocno tłoczka, może mam przez to mylny osąd? :)

Pytanie ciekawostka, czy po odpowietrzeniu klocki powinny trzeć o tarczę? Podczas jazdy nic nie słyszę więc może się ułożyły, ale na podnośniku cały czas po złożeniu wszystkiego do kupy i odpowietrzeniu było trochę tarcia. Zaciski kupione regenerowane z allegro- 300 złotych monet za komplet z jarzmami, wszystkie gumy nowe, ogólnie wyglądają bardzo dobrze, pracują moim zdaniem też.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 2618
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 30/07/2018, 20:58

Jak przy podniesionym aucie koła kręcą się bez oporu i nie zatrzymują się gwałtownie to jest ok, zawsze po założeniu nowych klocków trochę trze, musi się ułożyć i odbić prawidłowo. Jak masz wątpliwości to podnieś po jakiejś trasie i zakręć kołami.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 10/01/2018, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz
Kontakt:

Post autor: yeti » 31/07/2018, 22:14

j/w klocki zawsze lekko dotykają tarczy, słychać taki specyficzny szum, ale koło musi się lekko obracać i nie hamować


ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości