[318i 2001] Zapalający sie check

dominikd
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 9 wrz 11, 9:55
BMW: E-46 318i 1,9 m43b19 pb
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzów Wlkp

#1

Post autor: dominikd »

Witam
Otóż mam problem który nie daje mi już żyć a więc zapala mi się check po wykasowaniu 1 dzień spokoju na drugi dzień znowu się zapala
wymieniona sonda lambda ta przed katalizatorem przepływomierz mechanik twierdzi że działa jak się odepnie od niego kabel to jest różnica w pracy silnika
komputer wywala bodajże błąd 171 co ciekawe po wykasowaniu błędu check zapala się przeważnie w tej samej sytuacji t.j. jak auto jest w ruchu to się nie zapala
jak tylko przystanę gdzieś w korku albo dłużej przed światłami to właśnie wtedy się zapala przy czym traci także w tym momencie jakby na mocy tak jakby przełączał się w tryb awaryjny .
Bardzo proszę o pomoc w sprawie bo nie wiem gdzie szukać .
Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 paź 12, 14:16 przez dominikd, łącznie zmieniany 2 razy.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#2

Post autor: Roki »

Masz LPG??
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
dominikd
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 9 wrz 11, 9:55
BMW: E-46 318i 1,9 m43b19 pb
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzów Wlkp

#3

Post autor: dominikd »

Lpg brak czysta benzyna .
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Na jakiej podstawie mechanik stwierdził że przepływka jest dobra?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Przede wszystkim popraw tytuł wątku na regulaminowy!
Na zapalający się Check Engine ma wpływ wiele czynników. Świece ,cewki,lewe powietrze,niedrożna odma,filtr powietrza,przepływomierz,sonda lambda ,złe jakościowo paliwo i to należy posprawdzać.
Po odpięciu przepływki było lepiej czy gorzej?
Romanikxxl
dominikd
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 9 wrz 11, 9:55
BMW: E-46 318i 1,9 m43b19 pb
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzów Wlkp

#6

Post autor: dominikd »

nie wiem na jakiej podstawie stwierdził że przepływomierz jest dobry , robiłem też test z wypięciem kabla z przepływomierza ale silnik po wypięciu kabla pracował gorzej , wężyk od odmy został wymieniony na nowy lambda wymieniona na nową (bosch) trochę boję się wymieniać w ciemno przepływkę bo nie zwrócę jej później gdyby okazało się że nie jest ona przyczyna problemu .
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#7

Post autor: piotreek »

Stawiam na tzw odpowietrzenie odmy lub jakies lewe powietrze... http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-3-e36-e46-5-e34.html mialem to samo check wyskakiwal przy dojezdzaniu do swiatel lub staniu w korku, nie moglem sobie z tym poradzic az w koncu membrana na tyle pekla ze slychac bylo charakterystyczny swist przy uruchomionym silniku i duzy zasys powietrze przy gaszeniu.

mozesz to latwo sprawdzic od gory jest taki "dziubek" pod nim jest otwor, jezeli membrana jest peknieta to wlasnie tym otworkiem bedzie ssalo lewe powietrze. Mozesz w to miejsce psiknac np brake cleanera cos bardzo latwo palnego jezeli bedzie cos nie tak to silnik zassie specyfik i podniesie obroty.
dawidos89
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 12, 18:55
BMW: 316 1.9 LPG
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: TORUN

#8

Post autor: dawidos89 »

Witam

Jestem tu nowy i potrzebuje pomocy. W mojej e46 tez pojawia sie check ale po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu. Gdzieś czytałem ze to moze byc czujnik położenia walu. Może macie jakieś sugestie?

Pozdrawiam
dominikd
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 9 wrz 11, 9:55
BMW: E-46 318i 1,9 m43b19 pb
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzów Wlkp

#9

Post autor: dominikd »

a więc jestem drugi dzień po wymianie odmy i check się nie zapala poza tym silnik pracuje stabilnie obroty nie falują oraz nie drży jak to miało miejsce przed wymianą .
Także bardzo dziękuję za porady wszystkim forumowiczom no i wielkie piwko dla was za porady .
Dzięki i pozdrawiam .
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#10

Post autor: adrian23 »

stary post ale mam pytanie, błąd trzeba było skasować czy sam znikał? Odma zmieniłem i po 300 km wyskoczył Check. Bylo tak ze ze 2 razy obroty mi sie zawiesily na 1400. A przy dojeżdżaniu na luzie obroty rosly do ok 900. Jezdzilem dalej i kolejnego dnia wywalilo check. Myślę cos nie tak, okazało sie ze ten przewód co jest w otulinie na górze nie byl do konca wpięty. Wpielem, przetestowalem i obroty juz sa ok. Pytanie tylko czy to ze ta rurka byla nie do konca wpieta moglo spowodowac check? Musze teraz jechac specjalnie zeby go skasowac?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”