[ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?

Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 749
Rejestracja: 19/07/2013, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Kontakt:

Re: [ 318d ] Podkręcać czy nie i dlaczego nie?

Post autor: saku82pl » 08/02/2016, 16:49

Turbo kupiłeś już przerobione czy dałeś komuś do roboty? Może sam się tym zajmujesz? Jakie dokładnie turbo?


Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1670
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 09/02/2016, 0:05

saku82pl pisze:Turbo kupiłeś już przerobione czy dałeś komuś do roboty? Może sam się tym zajmujesz? Jakie dokładnie turbo?
Kupiłem juz zrobioną od Marcina z Bydgoszczy/Reptowa. Jest to seria gtb 1752v i byla jeszcze druga identyczna turbina GT xxxx tez w e90 i mitsubishi - jest ich mniej a dokładnych numerów nie pamiętam. W każdym razie geometria jest ta sama.

Ja obecnie zajmuje sie grzebaniem w programach diagnostycznych i staram sie wbić na rynek chip tuningu. Od czasu do czasu pomogę ziomkowi przy jakims swapie i namiętnie maczam palce w m47. Oczywiście wszystko w czasie wolnym od normalnej pracy ;)

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1670
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 09/02/2016, 0:09

sirek pisze:Janek z TC dobrze ogarnia swoją robotę więc kitu Ci nie wciśnie ale 213Km to dużo z tego motoru i wszystko zależy od tego jak go będziesz traktował po programie po za tym ten z wykresu to chyba hybryda GTB i na pewno nie seria reszty gratów typu wydech. 8)
Przepraszam za post pod postem ale telefon... Chyba zrozumiecie

1. Kim jest Janek i gdzie działa?
2. Co masz na myśli pisząc ze hybryda? Seryjne turbo gtb bez zmiany wirnika czy innych elementów jest w stanie pociągnąć te okolo 220KM bez większych problemów

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1670
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 16/03/2016, 13:43

Wydaje mi się ze Jankowi pisze softy cały TC... Ale nie o tym temat ;)

Chyba sie udało grzebnąć te + - 200KM. Auto jedzie super i jestem mega zadowolony. Z tym ze w Islandii nie ma działającej hamowni żeby to potwierdzić kwitem :/

Awatar użytkownika
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 446
Rejestracja: 06/05/2012, 23:06
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: KEMN1 » 18/03/2016, 2:23

Rafal, ale Ty startowales ze zwyklej serii m47 136km?


Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1670
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 18/03/2016, 10:07

KEMN1 pisze:Rafal, ale Ty startowales ze zwyklej serii m47 136km?
Tak

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1670
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 04/07/2016, 17:13

Może KEMN1 cos opisze...?

Awatar użytkownika
zibi_j1
Weteran
Posty: 5983
Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zibi_j1 » 04/07/2016, 21:05

Ja tylko powiem że planujemy spotkanie na szczycie i będzie u mnie zgrywana mapka ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5079
Rejestracja: 24/03/2014, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Post autor: Dobrodziej_1983 » 07/07/2016, 20:33

No to i ja coś napiszę o swoim 318d. (m47n 116km touring z 2003roku)
Seria kto miał lub ma to wie jak jedzie, jest mułowaty. Chip robiony przez użytkownika Naszego forum - trandolf-a. Ponieważ robiony na odległość, trzeba było wgrywać 4 pliki (poprawiane na bieżąco na podstawie wykresu z hamowni jak i parametrów z jazdy). Modyfikacje:
-Dezaktywacja EGR.
-wgrany nowy, zmodyfikowany program.
- wycięte katalizatory, wspawane rury.
- wycięty wydech końcowy, wspawany sportowy zwykły przelot.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z pierwszego wykresu wypluło 141 km i 342 nm momentu, ale wgrane zostały poprawki góry i auto zostało zestrojone do mojej jazdy.. (cykl miejski itp..)
Samochód jedzie o wiele lepiej, różnica jest naprawdę duża. Obecnie myślę że te 150 km jest, ale potwierdzi to dopiero dokument z hamowni na którą bardzo ciężko jest się dostać. Filmy jakieś z przejazdów są u mnie w galerii, resztę uzupełnię po hamowaniu auta, pozdro!
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"

Awatar użytkownika
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 446
Rejestracja: 06/05/2012, 23:06
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: KEMN1 » 13/07/2016, 19:52

rafał18 pisze:Może KEMN1 cos opisze...?
Oczywiscie, dorzuce 3 grosze swojej opowiesci ;] (ktorą chyba wiekszosc zna juz z mojej galerii):
Auto:
318d 116km 265 Nm, silnik M47 na pompie vp44, 2002r.

włożone wtryski z wersji 320d 136km(była to jedyna mechaniczna różnica wpływająca na moc miedzy 318d i 320d),
wyczyszczony filterek elektrozaworu turbo,
zaslepiony EGR,
nowe przewody podcisnienia,
nowa kompletna odma,
wyczyszcony kolektor dolotowy,
filtr powietrza pipercross,
przelotowy tłumik koncowy rm motors
Wynik, +35KM, +85Nm:
Obrazek

Tak jak pisalem, na gorze pofalowanie kreski spowodowane jest tym, ze byl to max co dalo sie wycisnac z mojej pompy, rozmawialismy czy isc dalej, ale dla mnie roznica jest bardzo odczuwalna i jestem zadowolony z tego co udalo sie osiagnac. I nie zalezalo mi na tych 5km wiecej. Dymienia z tylu nie widze, zadnych drgan, takze jest dobrze. Spalanie ani nie spadlo, ani nie wzroslo, no moze jest wyzsze, bo ostatnio lubie poczuc jak auto sie odpycha.

Dla porownania wrzuce swiezy wykres fabrycznego 320d 136km z zregenerowana pompa vp44. Jak widac wyniki sa prawie identyczne, co potwierdzilo tylko moje wczesniejsze dochodzenie o roznicach mechanicznych miedzy 318d, a 320d:
Obrazek

Pozdro i mozemy dyskutowac dalej! :on:


ODPOWIEDZ

Wróć do „Chiptuning”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości