[318d m47] ciężko odpala. sterownik świec ?

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: zibi_j1 »

Wyczytalem, że jeśli pierwsza swieca bedzie walnieta też pokaze się blad wszystkich. Nie wiem co o tym myslec bo wydale mi się że na trzech dzialajacych garach powinien zapalic od strzala. Postaram się zlokalizowac przekaznik i sterownik dzisiaj. Sprawdzic ich dzialania totalnie nie mam jak. Zadzwonie do rogera i zapytam. Te sterowniki to oczywsta sprawa w silnikach z CR. U mnie niby jest przekaznik... W necie jest tyle sprzecznych informacji że się pogubilem już.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#12

Post autor: Frost »

Stare dde 3.0 pokazuje błąd jak tylko jedna jest spalona nie ma rozroznienia na cylindry. Przy takiej temp. powinien zapalić bez żadnej sprawnej świecy.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: zibi_j1 »

palić pali ale trzeba go pokręcić paręnaście sekund
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
hdi
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
BMW: skasowane e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bc

#14

Post autor: hdi »

a który czujnik jest odpowiedzialny za czas podgrzania świec i dawkę rozruchową(czujnik tem płynu chłodzącego?)
Zasymuluj ujemną temperaturę(żeby sterownik pomyślał że jest ujemna temperatura) i wtedy zapal, jeżeli zapali od kopniaka to znaczy nastawnik na pompie sie kończy
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#15

Post autor: Młody90 »

moze vp44 sie rozszczelnila? zapowietrza sie badz juz vp44 pada..to takie objawy..
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#16

Post autor: zibi_j1 »

Wróciłem od samochodu właśnie. Po ustawieniu na zapłon i odczekaniu z 10 sekund zapalił normalnie bez problemu (po około trzech obrotach wału - nigdy nie palił od strzała). Już kiedyś miałem taki problem, że długo musiałem kręcić żeby odpalił. Wymieniłem świece, i nadal palił bardzo ciężko AŻ ZATANKOWAŁEM :lol: skojarzyłem fakty ze ZAWSZE jak miałem problem z odpaleniem samochodu świeciła się rezerwa paliwa. Wydaje mi się, że to kolejny fakt potwierdzający powolne umieranie pompy VP44.
Morał jest nastepujący: będe obserwował bardzo dokładnie zachowanie samochodu zwłaszcza w zimne dni. W razie potrzeby wiem co robić. Telefon do Rogera.
Dla potomnych zastanawiających się jaki mają sterownik/przekaźnik:
W silnikach bez CR na pompie wtryskowej i przekaźnik i sterownik są obok siebie w puszce komputera.
Numery niebieskiego przekaźnika:
TYCO
BMW: 6136-6915-327

Nr seryjny sterownika:
SIEMENS
22 47 664

nada się taki miernik do sporadycznego użytku przy sprawdzaniu np świec czy wtrysku sterującego ?
http://allegro.pl/miernik-cyfrowy-multimetr-uniwersalny-lcd-dt9205a-i4508190318.html

Czekam i obserwuję... i jade do marketu kupić jakiś prosty multimetr to sprawdzę opór na świecach.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#17

Post autor: Frost »

Jak masz mało paliwa to może pompa w baku jest już na wykończeniu? U mnie też długo kręcił, aż przestał palić. Rozszczelniła się pompa VP44. Pęcherze powietrza szły za kubkiem do tej właśnie pompy. Auto jak zapaliło to bez problemu jeździło i zapalało na ciepłym. Nie traciło mocy ani nic.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#18

Post autor: mariryb »

Jako nieznający sie na dislach napisze jak wyglądało odpalanie Zibiego fury. Najpierw skasowałem mu błędy ( był błąd świec żarowych czy cow takiego), samochód postał kilka godzin, żeby odpalić musiał długo długo kręcić i jak odpalił poleciał wielki bąk. Odrazu po tym podłączyliśmy ponownie na kompa i błąd był znów. Skasowałem. I po niedługim czasie odpalał jeszcze raz i znów był problem.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#19

Post autor: Frost »

Świece nie mają tu nic do rzeczy. Bączek którego puścił po zapaleniu jest normalny jeżeli jest uwalona świeca, nadmiar ropy w cylindrze przez poleciało trochę sadzy. Błąd 08 glow plugs będzie nonstop wyskakiwał. Wina przekaźnika świec lub uszkodzenia którejś ze świec. Musiałbyś przemierzyć kable pod maską po stronie kierowcy jest puszka. W niej są 4 grube kable. Sprawdź ich oporność. Przyobserwuj czy nie masz rano zanim zapalisz pęcherzy powietrza w przewodzie za kubkiem. Warto poświecić latarką bo czasem są tak duże, że wyglądają jak ropa.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#20

Post autor: zibi_j1 »

jutro kupię miernik i sprawdzę oporność świec na kostce sterownika tak jak radził mi Młody. Przed chwilą byłem raz jeszcze zobaczyć jak sie ma samochód. przekręciłem zapłon, kontrolka zapaliła sie tak jak zawsze na niecałą sekundę i zgasła, za kolejne dwie słychać było pyknięcie przekaźnika i auto zapaliło bez zająknięcia. Nie wiem co za pieron :/ Świece dwa miesiące temu wymieniłem na Beru nie wierze że którakolwiek poza tą jedną której wymienić sie nie da mogła się juz sfajczyć :/ Więc na razie go będę obserwował, sprawdzimy u Marusza pod inpą za jakiś czas, jeśli błąd po skasowaniu będzie powracał nadal, sterownik do naprawy i przekaźnik siemensa.

ps: co to za głupia usterka (czy to telepanie na wolnych czy problemy z odpalaniem) że nie przytrafia się zawsze tylko raz na jakiś czas?
Kurdę.. może on gdzieś faktycznie się zapowietrza na doprowadzeniu paliwa i przez to czasem na wolnych telepie bo mu paliwa brakuje czy coś... postaram się zobaczyć czy nie ma nigdzie bąbelków powietrza ale nie wiem czy mam przezroczyste przewody.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”