Dokładnie takmaniek21112 pisze:Można zrobić jedno i drugie, ograniczenie przy pomocy ista lub dis a wyłączenie to zmiana w sofcie.
[ 318d 2003 r. ] BRAK MOCY PRZY 3,5 TYS. OBROTÓW
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Skontaktowałem się z firmą od chiptuningu i podobnych w moim mieście. Napisali mi, że ten spadek mocy przy tych obrotach raczej nie jest spowodowane EGR'em. Nigdy nie spotkali się z czymś takim, żeby EGR powodował w/w sytuację.
Zaproponowali diagnozę. Czekam na odpowiedź w sprawie wolnych terminów i ewentualnych kosztów. Dam znać jak potoczy się sytuacja.
Zaproponowali diagnozę. Czekam na odpowiedź w sprawie wolnych terminów i ewentualnych kosztów. Dam znać jak potoczy się sytuacja.
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Kontaktowałem się z firmą od chiptuning i poinformowano mnie, że można wyłączyć EGR bez problemu. Ale wątpią, że to tego przyczyna ponieważ nie spotkali bmw, które by miało tryb awaryjny od błędu egr. Chyba że seria Fxx. Najlepiej przyjechać, pokazać problem i sprawdzią co jest tego przyczyną - z tym, że mają bardzo długie kolejki... Najpewniej będę się z nimi umawiał, ale chciałbym jeszcze popróbować własnych sił.
Na forum jest wiele wątków na temat resertu komputera ECU - dużo ludzi zachwala sobie tą metodę i uważa, że auto pracuje lepiej. Co o tym sądzicie, warto spróbować w moim przypadku czy może to tylko pogorszyć sprawę. Przy adaptacji ECU trzeba testować biegi na pełnym zakresie obrotów, u mnie te pełne zakresy nie działają...
Na forum jest wiele wątków na temat resertu komputera ECU - dużo ludzi zachwala sobie tą metodę i uważa, że auto pracuje lepiej. Co o tym sądzicie, warto spróbować w moim przypadku czy może to tylko pogorszyć sprawę. Przy adaptacji ECU trzeba testować biegi na pełnym zakresie obrotów, u mnie te pełne zakresy nie działają...
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Komputer wyrzuca mi błędy silnika:
1. 4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
2. 4530 (1297) air charge cotrol
3. 4521 (1296) air charge cotrol
Pierwszy z błędów zapewne dotyczy EGR'a jednakże raczej sam nie rozwiążę tego problemu, wałkowałem wiele razy.
Drugi i trzeci błąd wskazuje chyba na problem z dolotem powietrza do turbawki?
1. 4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
2. 4530 (1297) air charge cotrol
3. 4521 (1296) air charge cotrol
Pierwszy z błędów zapewne dotyczy EGR'a jednakże raczej sam nie rozwiążę tego problemu, wałkowałem wiele razy.
Drugi i trzeci błąd wskazuje chyba na problem z dolotem powietrza do turbawki?
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Po czyszczeniu EGRa i trochę kolektora, ponieważ nie udało się go doczyścić do stanu nowości ze względu na pogodę... Wypiąłem kilka wtyczek przy tym czyszczeniu, podpiąłem na nowo i zniknęły błędy:
4530 (1297) air charge cotrol
4521 (1296) air charge cotrol
Ale pozostał błąd:
4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
Wypiąłem też wtyczkę od przepływomierza i jedyną zmianę jaką zauważyłem to to, że na 4-tym biegu chwilowe spalanie zamyka się na 20l, a z podpiętą wtyczką mam 19,5l
4530 (1297) air charge cotrol
4521 (1296) air charge cotrol
Ale pozostał błąd:
4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
Wypiąłem też wtyczkę od przepływomierza i jedyną zmianę jaką zauważyłem to to, że na 4-tym biegu chwilowe spalanie zamyka się na 20l, a z podpiętą wtyczką mam 19,5l
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Pisząc zawór od EGRa to chodzi Tobie o elektrozawór z poniższego zdjęcia?
<-- nr. 1 na obrazku.
Jeżeli chodzi o zawór sterowania turbiny to chodzi o ten podciśnieniowy? Możesz napisać mi gdzie on mniej, więcej się znajduje?
<-- nr. 1 na obrazku.
Jeżeli chodzi o zawór sterowania turbiny to chodzi o ten podciśnieniowy? Możesz napisać mi gdzie on mniej, więcej się znajduje?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 893 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kacperro
-
- 0 Odpowiedzi
- 1211 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: arc
-
- 16 Odpowiedzi
- 12269 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 4rutemisu
-
- 4 Odpowiedzi
- 2461 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 2 Odpowiedzi
- 1527 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2601 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Breyton
-
- 28 Odpowiedzi
- 13322 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: black500
-
- 0 Odpowiedzi
- 1219 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lubeck10
-
- 1 Odpowiedzi
- 344 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BAKszaK