[ 318d 2003 r. ] BRAK MOCY PRZY 3,5 TYS. OBROTÓW

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#11

Post autor: Dobrodziej_1983 »

maniek21112 pisze:Można zrobić jedno i drugie, ograniczenie przy pomocy ista lub dis a wyłączenie to zmiana w sofcie.
Dokładnie tak :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#12

Post autor: Aissy »

Skontaktowałem się z firmą od chiptuningu i podobnych w moim mieście. Napisali mi, że ten spadek mocy przy tych obrotach raczej nie jest spowodowane EGR'em. Nigdy nie spotkali się z czymś takim, żeby EGR powodował w/w sytuację.
Zaproponowali diagnozę. Czekam na odpowiedź w sprawie wolnych terminów i ewentualnych kosztów. Dam znać jak potoczy się sytuacja.
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#13

Post autor: Aissy »

Kontaktowałem się z firmą od chiptuning i poinformowano mnie, że można wyłączyć EGR bez problemu. Ale wątpią, że to tego przyczyna ponieważ nie spotkali bmw, które by miało tryb awaryjny od błędu egr. Chyba że seria Fxx. Najlepiej przyjechać, pokazać problem i sprawdzią co jest tego przyczyną - z tym, że mają bardzo długie kolejki... Najpewniej będę się z nimi umawiał, ale chciałbym jeszcze popróbować własnych sił.
Na forum jest wiele wątków na temat resertu komputera ECU - dużo ludzi zachwala sobie tą metodę i uważa, że auto pracuje lepiej. Co o tym sądzicie, warto spróbować w moim przypadku czy może to tylko pogorszyć sprawę. Przy adaptacji ECU trzeba testować biegi na pełnym zakresie obrotów, u mnie te pełne zakresy nie działają...
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#14

Post autor: Aissy »

Ktoś coś?
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#15

Post autor: rafał18 »

A jak Ty chcesz próbować wlasnych sił bez podstawowej diagnostyki komputerowej? Własnych czy forumowych? ;)
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#16

Post autor: Aissy »

Komputer wyrzuca mi błędy silnika:
1. 4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

2. 4530 (1297) air charge cotrol

3. 4521 (1296) air charge cotrol

Pierwszy z błędów zapewne dotyczy EGR'a jednakże raczej sam nie rozwiążę tego problemu, wałkowałem wiele razy.
Drugi i trzeci błąd wskazuje chyba na problem z dolotem powietrza do turbawki?
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#17

Post autor: Aissy »

Po czyszczeniu EGRa i trochę kolektora, ponieważ nie udało się go doczyścić do stanu nowości ze względu na pogodę... Wypiąłem kilka wtyczek przy tym czyszczeniu, podpiąłem na nowo i zniknęły błędy:
4530 (1297) air charge cotrol
4521 (1296) air charge cotrol
Ale pozostał błąd:
4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

Wypiąłem też wtyczkę od przepływomierza i jedyną zmianę jaką zauważyłem to to, że na 4-tym biegu chwilowe spalanie zamyka się na 20l, a z podpiętą wtyczką mam 19,5l
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#18

Post autor: Aissy »

na wypiętej wtyczce spalanie wzrosło.
Macie jakieś propozycje co można jeszcze sprawdzić?
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#19

Post autor: rafał18 »

Zawor sterowania turbina sprawdź i zawor od EGR
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#20

Post autor: Aissy »

Pisząc zawór od EGRa to chodzi Tobie o elektrozawór z poniższego zdjęcia?
Obrazek <-- nr. 1 na obrazku.

Jeżeli chodzi o zawór sterowania turbiny to chodzi o ten podciśnieniowy? Możesz napisać mi gdzie on mniej, więcej się znajduje?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”