[318][n42] bledy czujników położenia wałka + elektrozawory + spocony silnik

Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#1

Post autor: marjusz »

Witam
zaczne od zdjecia
Obrazek
no więc tak... miałem dwa blędy czujników położenia wałka rozrządu... przynajmniej tak to zrozumiałem
wymieniłem obydwa, jeden na nówkę febi, drugi używkę siemensa
został jeden błąd
Obrazek
więc pomyslalem ze jeden z nich nie dziala

wiec zamienilem je miejscami, lewy z prawym. blad dalej byl ten sam.
wiec pomyslalem no nie moze byc. to nie wina czujnika

zwrocilem uwage na spocenie przy elektrozaworach. odpialem tą wtyczke jak na zdjeciu od górnego. - dalej ten sam blad silnik nic pracy nie zmienil.
wpialem ja z powrotem, odpiąłem prawy - pojawil sie drugi blad.
czyli jak dobrze rozumiem górny elektrozawor jest spartolony i daje ten blad co na zdjeciu? - caly czas myslalem ze chodzi o czujnik...

stad pytania moje
1) czy dobrze mysle ze ten blad dotyczy zle pracujacego elektrozaworu(górnego) ??

2) jakie napiecie musze podac do elektrozaworu w warunkach domowych zeby sprawdzic czy dziala?? widzialem jak ktos na filmiku youtube'a jakims miernikiem go uruchomil i sie wsuwal wysuwal klikal... ja mam miernik za 20 pln i go nie uruchomił :D

3) pocenie sie - wewnatrz na elektrozaworze są dwie uszczelki. jedna mniejsza ktora wymienilem od razu( mam zestawik roznych rozmiarow i pasuje git) ale druga wieksza nie byla na elektrozaworze tylko wygladala jak obrecz wewnatrz komory(bloku) stwardniala, juz prawie plastikowa. - czy ta uszczelka ma byc na elektrozaworze czy wlasnie w tej komorze ?

jakby ktos pytal po co sie za to bralem to dlatego iz mialem turbodziurę do 2500 obrotów. teraz lepiej ale jeszcze nie cudo i czasem zgasnie jak sie gazu nie doda na starcie.... pomijam juz kwestie zapachu z rozbryzganego oleju z wycieku...

Pozdrawiam


aha pytanie nr 4
w live data praca cylindrów wyglada mniej wiecej tak że cylindry 1, 2 oraz 3 maja zakres 5-9 V, a czwarty pisze ze 500V. czy to powiazane z moim powyzszym problemem czy rozrzad sie juz rozklekotal? czym jest tutaj "V" ?

dzięki
Ostatnio zmieniony 29 lis 16, 16:20 przez marjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Oba oringi powinny byc na ekektrozaworze wiec bankowo do wymiany jak twardy i zostal w bloku.
Mozesz posprawdzac przewody w tych peszlach , ida blisko paska i lubia sie przecierac, albo zamien elektrozawory miejscami jeszcze dla pewnosci
Obrazek
Awatar użytkownika
marjusz
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
BMW: e46 compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#3

Post autor: marjusz »

Wymienilem zagotowalem pare odcinkow zrobilem i blad nie wracabpoki co nie kapie wiec jestem happy. A zawory myslalem ze rozne wiec dla pewnosci podmienie
Dzieki
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Popraw tytuł wątku na zgodny z zasadami forum!
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”