[318][n42] bledy czujników położenia wałka + elektrozawory + spocony silnik
- marjusz
- Bywalec forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
- BMW: e46 compact
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Chrzanów
Witam
zaczne od zdjecia
no więc tak... miałem dwa blędy czujników położenia wałka rozrządu... przynajmniej tak to zrozumiałem
wymieniłem obydwa, jeden na nówkę febi, drugi używkę siemensa
został jeden błąd
więc pomyslalem ze jeden z nich nie dziala
wiec zamienilem je miejscami, lewy z prawym. blad dalej byl ten sam.
wiec pomyslalem no nie moze byc. to nie wina czujnika
zwrocilem uwage na spocenie przy elektrozaworach. odpialem tą wtyczke jak na zdjeciu od górnego. - dalej ten sam blad silnik nic pracy nie zmienil.
wpialem ja z powrotem, odpiąłem prawy - pojawil sie drugi blad.
czyli jak dobrze rozumiem górny elektrozawor jest spartolony i daje ten blad co na zdjeciu? - caly czas myslalem ze chodzi o czujnik...
stad pytania moje
1) czy dobrze mysle ze ten blad dotyczy zle pracujacego elektrozaworu(górnego) ??
2) jakie napiecie musze podac do elektrozaworu w warunkach domowych zeby sprawdzic czy dziala?? widzialem jak ktos na filmiku youtube'a jakims miernikiem go uruchomil i sie wsuwal wysuwal klikal... ja mam miernik za 20 pln i go nie uruchomił
3) pocenie sie - wewnatrz na elektrozaworze są dwie uszczelki. jedna mniejsza ktora wymienilem od razu( mam zestawik roznych rozmiarow i pasuje git) ale druga wieksza nie byla na elektrozaworze tylko wygladala jak obrecz wewnatrz komory(bloku) stwardniala, juz prawie plastikowa. - czy ta uszczelka ma byc na elektrozaworze czy wlasnie w tej komorze ?
jakby ktos pytal po co sie za to bralem to dlatego iz mialem turbodziurę do 2500 obrotów. teraz lepiej ale jeszcze nie cudo i czasem zgasnie jak sie gazu nie doda na starcie.... pomijam juz kwestie zapachu z rozbryzganego oleju z wycieku...
Pozdrawiam
aha pytanie nr 4
w live data praca cylindrów wyglada mniej wiecej tak że cylindry 1, 2 oraz 3 maja zakres 5-9 V, a czwarty pisze ze 500V. czy to powiazane z moim powyzszym problemem czy rozrzad sie juz rozklekotal? czym jest tutaj "V" ?
dzięki
zaczne od zdjecia
no więc tak... miałem dwa blędy czujników położenia wałka rozrządu... przynajmniej tak to zrozumiałem
wymieniłem obydwa, jeden na nówkę febi, drugi używkę siemensa
został jeden błąd
więc pomyslalem ze jeden z nich nie dziala
wiec zamienilem je miejscami, lewy z prawym. blad dalej byl ten sam.
wiec pomyslalem no nie moze byc. to nie wina czujnika
zwrocilem uwage na spocenie przy elektrozaworach. odpialem tą wtyczke jak na zdjeciu od górnego. - dalej ten sam blad silnik nic pracy nie zmienil.
wpialem ja z powrotem, odpiąłem prawy - pojawil sie drugi blad.
czyli jak dobrze rozumiem górny elektrozawor jest spartolony i daje ten blad co na zdjeciu? - caly czas myslalem ze chodzi o czujnik...
stad pytania moje
1) czy dobrze mysle ze ten blad dotyczy zle pracujacego elektrozaworu(górnego) ??
2) jakie napiecie musze podac do elektrozaworu w warunkach domowych zeby sprawdzic czy dziala?? widzialem jak ktos na filmiku youtube'a jakims miernikiem go uruchomil i sie wsuwal wysuwal klikal... ja mam miernik za 20 pln i go nie uruchomił
3) pocenie sie - wewnatrz na elektrozaworze są dwie uszczelki. jedna mniejsza ktora wymienilem od razu( mam zestawik roznych rozmiarow i pasuje git) ale druga wieksza nie byla na elektrozaworze tylko wygladala jak obrecz wewnatrz komory(bloku) stwardniala, juz prawie plastikowa. - czy ta uszczelka ma byc na elektrozaworze czy wlasnie w tej komorze ?
jakby ktos pytal po co sie za to bralem to dlatego iz mialem turbodziurę do 2500 obrotów. teraz lepiej ale jeszcze nie cudo i czasem zgasnie jak sie gazu nie doda na starcie.... pomijam juz kwestie zapachu z rozbryzganego oleju z wycieku...
Pozdrawiam
aha pytanie nr 4
w live data praca cylindrów wyglada mniej wiecej tak że cylindry 1, 2 oraz 3 maja zakres 5-9 V, a czwarty pisze ze 500V. czy to powiazane z moim powyzszym problemem czy rozrzad sie juz rozklekotal? czym jest tutaj "V" ?
dzięki
Ostatnio zmieniony 29 lis 16, 16:20 przez marjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Oba oringi powinny byc na ekektrozaworze wiec bankowo do wymiany jak twardy i zostal w bloku.
Mozesz posprawdzac przewody w tych peszlach , ida blisko paska i lubia sie przecierac, albo zamien elektrozawory miejscami jeszcze dla pewnosci
Mozesz posprawdzac przewody w tych peszlach , ida blisko paska i lubia sie przecierac, albo zamien elektrozawory miejscami jeszcze dla pewnosci
- marjusz
- Bywalec forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 6 wrz 16, 10:01
- BMW: e46 compact
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Chrzanów
Wymienilem zagotowalem pare odcinkow zrobilem i blad nie wracabpoki co nie kapie wiec jestem happy. A zawory myslalem ze rozne wiec dla pewnosci podmienie
Dzieki
Dzieki
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Popraw tytuł wątku na zgodny z zasadami forum!
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 30 Odpowiedzi
- 13334 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: winzent
-
- 5 Odpowiedzi
- 3417 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2507 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Crim
-
- 5 Odpowiedzi
- 3357 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 14 Odpowiedzi
- 5754 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 2 Odpowiedzi
- 1096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DawCza
-
- 5 Odpowiedzi
- 3276 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SadSon
-
- 22 Odpowiedzi
- 14446 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marcin-e46
-
- 6 Odpowiedzi
- 6529 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roberto18
-
- 8 Odpowiedzi
- 1146 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Karaś2116_