318 i M43 wymiana uszczelniacza wału tylniego

mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#1

Post autor: mariryb »

Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze zlikwidowanie wycieku z uszczelniacza wału od strony skrzyni oraz wycieku ze skrzyni.

Cieknie u mnie olej (silnikowy) z połączenia silnika ze skrzynią i jak się nie mylę to pewnie z uszczelniacza wału. Ostatnio zdjąłem korytko podszybia i sprawdziłem czy np nie leci z pokrywy zaworów z tyłu ale nie - jest tam suchutko (sprawdziłem białym papierem). Trochę przeraża mnie wymiana tego bo raczej nie będzie to proste i chciałem się wypytać specjalistów czy da radę to samemu zrobić? Z czym wiąże się wyjęcie skrzyni? Największe obawy to mam z: jak się nie mylę skrzynia ma podłączone węże do chłodzenia oraz sprzęgło. Pewnie trzeba je odkręcić oraz koło zamachowe. Nigdy tego nie robiłem i czy robiąc samemu mogę coś popsuć? Zastanawiam się czy to robić, przeszkadza mi ten wyciek ale mam obawę czy dam radę to zrobić. Mechanik to skasuje majątek za taką robotę. Zostaje jeszcze opcja kupienia osłony pod silnik i skrzynie i nie będzie widać wycieku :)

Chodzi o nr 10
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2015&hg=11&fg=10

Co do skrzyni to już prostsza robota bo wydech i wał zrzucić i mniej więcej wiem co tu robić.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Musisz wyjąć skrzynie, rozebrać sprzęgło oraz dwu mas, czy jednomas... zależy co tam masz...

Bez klucza udarowego ciężko będzie go odkręcić.
Nie twierdzę że nie jest to możliwe ale po prostu będzie trudniej i na pewno dłużej to trwało.

Sama wymiana uszczelniacza to już bajka.
Należy go przesmarować olejem aby wszedł gładko, oraz bardzo delikatnie dobijać poprzez zastosowanie odpowiedniej średnicy np nasadki nie uszkadzając tym samym kołnierza, bo wtedy cała robota na marne.

http://tis.bmwcats.com/

Tam znajdziesz wszystkie opisy i instrukcje napraw.
Jesteś bystry to sobie poradzisz.
W razie czego pytaj śmiało.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

Jak sie podejmę to dopiero a wiosnę. Drażni mnie ten wyciek i będę chciał go zlikwidować. A jak juz to będę robił to odrazu wyciek ze skrzyni.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”