316i N42B18 - wymiana uszczelki pokrywy zaworów + odma + poziom oleju przy żółtej kontrolce

Awatar użytkownika
bmw755
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
BMW: E46 316i N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBN

#1

Post autor: bmw755 »

Dwa pytania z dziedziny BMW E46 N42B18

1.Przy jak niskim poziomie oleju zapala się żółta kontolka oleju? Mam obecnie wyciek z pokrywy zaworów, kupiłem już u. elringa i w weekend będę zmieniał. ale na chwilę obecną wskaźnik (zmierzone 5min po zakończeniu jazdy) wskazuje poziom jak poniżej na zdjęciu, pytanie - czy nie powinna zaświecać się już żółta kontrolka? Czy jazda z takim poziomem jest jeszcze względnie bezpieczna (mam trasę 30km do zrobienia a nie zdąże dziś kupić oleju).

2.Czy przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów jest pełny, swobodny dostęp do odmy? Jestem umówiony na wymianę tej pierwszej, ale jeśli odpowiedź brzmi tak to sprawdziłbym od razu odmę (test otwarcia korka wlewu oleju nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika co z tego co wyczytałem wskazuje na zapchaną odmę). Przyznam szczerze że średnio uśmiecha mi się kupować cały setup odmy za 5 stów dlatego pytanie uzupełniające - wyczyszczenie odmy jest sensowną alternatywą? Nie mam ciśnienia żeby wymieniać tą odmę, mam jedynie obawy że jeżeli odma jest faktycznie zapchana, żeby przez ciśnienie uszczelka znowu mi nie pusciła (bo chyba taki uboczny skutek powoduje zapchana odma)?

Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Obrazek
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Po to masz bagnet zeby sprawdzac olej manualnie, czujnik to tylko dodatek i potrafi dzialac roznie w e46. Co do pytania to tak, powinna zapalic sie zolta kontrolka na licnziku po zgaszeniu auta, lub po uruchomieniu silnika.
Moze nie uwierzycie, ale ostatnio przyjechalo do mnie 116i F20 z uwaga , 1l oleju w silniku! (pelny stan to 4,2l!) Napinacz nie mial jak uzyskac cisnienie i lancuch rozrzadu walil o dekiel !! Pan zapewnie stwierdzil ze skoro ma w miare nowe auto to nie musi zagladac pod maske. Kontrolki oczywiscie zadnej nie bylo, w tym silniku jest bagnet pod maska.

Odma u Ciebie jest pod kolektorem ssacym wiec raczej nie bedzie to jedna robota z pokrywa zaworow. Odmy sie nie czysci, jedynie mozna przeczyscic wszystkie przewody jesli kupisz sama odme.
Obrazek
Awatar użytkownika
bmw755
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
BMW: E46 316i N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBN

#3

Post autor: bmw755 »

Dzięki za odpowiedź. Oczywiście jak napisałem kontroluję ręcznie, po prostu przy obecnym stanie zacząłem zastanawiać się czy może nie mam uszkodzonego czujnika . :) Przy temacie odmy przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz - ktoś kiedyś pisał że zapchana odma powoduje różne cyrki z wskazaniami oleju (ciśnienie wprowadzanego bagnetu wpływa na poziom oleju zakłamując wynik i tego typu akcje, a po wymianie odmy niektórym przybywa po litr oleju ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pomyśłałem teraz że może faktyczny stan mam wyższy niż pokazuje bagnet i dlatego kontrolka się nie zapala...

Odnośnie odmy to jak mówisz to zakupię odmę a przewody spróbuję przeczyścić, wszak odma niecała stówka, to te przewody robią cenę :/
http://allegro.pl/11617503520-odma-silnik-abmw-e46-n42-n46-e90-318i-i6932694725.html
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: adrian23 »

dokładnie, popieram. Odma jest pod kolektorem, też miałem brak reakcji na odkręcenie korka oleju. Po wymianie już czuć ewidentnie zmianę obrotów. Przygotuj się też na przewody, moje się niemal rozsypały.
Awatar użytkownika
bmw755
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
BMW: E46 316i N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBN

#5

Post autor: bmw755 »

@adrian23 mogę zapytać ile wyniósł Cię cały setup z przewodami? Oraz czy zauważyłeś jakieś zmiany prócz tych podczas odkręcania korka oleju? Bo tylko na tym to ogólnie mi nie zależy ;)
adrian23
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 17, 11:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: adrian23 »

wywalało mi olej uszczelką bo było zwiększone ciśnienie gdyż nie było odpowietrzania. No i było dziwnie z tym olejem, więcej chyba ubywało z tego co pamiętam. No i znikły takie leciutkie falowania na poziomie 50-100 obrotów, widocznie przewód już gdzieś zaciągał lekko lewe powietrze. Cena to 110 za odmę oraz za przewody ok 120 zł (dwa miałem do wymiany, górny w otulinie coś ok 80 zł i dolny). Robocizny Ci nie podam bo miałem to przy okazji wymieniane i tak kolektor był ściągany.
Wymień, dla spokoju, będziesz miał spokój na 60- 80 tyś.
Awatar użytkownika
bmw755
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
BMW: E46 316i N42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBN

#7

Post autor: bmw755 »

wymieniłem ostatnio uszczelkę pokrywy zaworów + przy okazji podstawy filtra bo w sumie była w gorszym stanie.
Wycieki ustały.

Oczywiście żeby nie było tak łatwo pojawił się nowy problem: pod prawą pokrywą silnika rurka od odmy lecąca nad katalizatorem (ta w otulinie) okazała się być zgnieciona (niedrożna). Co najdziwniejsze, przy odetkaniu jej i odpaleniu silnik zaczyna dławić się, strzelać i po chwile gaśnie...

gdyby ktoś chciał poznać szczegóły lub wiedział co to może być zapraszam:
http://e46forum.pl/n42b18-316i-zassany-zgnieciony-przewod-odmy-nad-kolektorem-gasniecie-silnika-na-droznym-przewodzie-24437#p229005
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”