316i n42 problem z rozruchem po wymianie bezpiecznika

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
bzykus92
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
BMW: E46 316I N42 +LPG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: bzykus92 »

witam wszystkich forumowiczów;) od wczoraj moja E46 316i 2002r sedan stoi niestety unieruchomiona. Miałem problem z oświetleniem bagaznika wiec zajrzałem do bezpieczników, lecz stwierdziłem że przy okazji przejrzę wszystkie . Coś nagrzebałem bo po tym przekładaniu auto nie chciało odpalić. Po rozruchu na kable odpalił ale świeciły sie na stałe lampki od DSC i ABS ktore po odpaleniu normalnie gasną. Na drugi dzień odpaliłem auto i stwierdziłem że sprawdze co jest nie tak skoro te lampki sie swieca i znowu poprzekładałem bezpieczniki i znów to samo czyli akumulator rozładowany. Po odpaleniu na kable wszystko ok ale tym razem jak po 10 minutach zgasiłem to już nie odpaliłem wcale. Kolega sprawdził miernikiem akumulator zaraz po pierwszej nieudanej próbie i napiecie z 13,4 spadlo na ok 10 za chwilę było ok 7 i samo zaczeło rosnąć w górę i za pare minut samo spadało w dół.
CZY JEST MOŻLIWE ŻE PRZEZ ZŁE DOBRANE WARTOŚCI BEZPIECZNIKÓW LUB PRZEZ WŁOŻENIE ICH W ZŁE MIEJSCE AKUMULATOR SIE USZKODZIŁ?? BO DZIWNE ŻE PRZED MOJĄ NIEPOTRZEBNĄ WYMIANĄ BEZPIECZNIKÓW WSZYSTKO BYŁO OK. CHYBA ŻE NAGLE AKUMULATOR ZDECHŁ
JAKIEŚ WSKAZÓWKI OD WAS?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

co to znaczy 'poprzekładalem bezpieczniki'? wyjales wszystkie naraz a potem powkladales w losowe miejsce z losowymi wartosciami?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

scghost pisze: 29 paź 18, 11:16 powkladales w losowe miejsce z losowymi wartosciami?
:lol:
Pompa paliwa pracuje? Auto kręci? Ładowałeś ten akumulator?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bzykus92
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
BMW: E46 316I N42 +LPG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#4

Post autor: bzykus92 »

Akumulator został zawieziony do warsztatu na sprawdzenie i jest ok. Trzyma napięcie. Teraz pytanie czy źle wpięty bezpiecznik powoduje tak duży pobór czy coś innego nagle zżera akumulator
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Zmierzyłeś, że masz pobór? Jaki? Co z odpalaniem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bzykus92
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
BMW: E46 316I N42 +LPG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: bzykus92 »

Pobór po odłączeniu klem wskazuje 0.44 po chwili spada na 0.04 tylko że jak na kable odpale i auto chodzi to napięcie jest 13.4 i po zgaszeniu mam 10 a za chwilę 7 i czasami wzrasta samoczynnie do 10. Przekręcam kluczyk i już jest tak wydojony że zegary i światła w środku gasną
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Do dużo za mało, powinno być dobrze ponad 14V, po zgaszeniu na nowym aku 12,6 a przy używanym sprawnym jakieś 12,3. Przy odpalaniu nie może spadać poniżej 10V. Trzeba zająć się ładowaniem, aku wg mnie też ma dość, ale wartości, które podajesz są zastanawiające.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”