316i n42 filtr powietrza

pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#1

Post autor: pixma »

Witam
chyba zbyt czyste powietrze zaszkodziło mojemu samochodowi. Byl czas na wymiane oleju a wiec auto od roku mam to wymienilem ponownie olej 5w30 valvoline, filtr oleju bosch i po raz pierwszy filtr powietrza bosch - wczesniej zapomniałem o nim. Starty filtr powietrza okazalo sie ze dlugo nikt go nie wymienial rok produkcji chyba 2007 czy 2005 na nim byl - kiepski stan - oryginal.

i teraz auto kuleje mi na obrotach jakby lewe pietrze łapało. Sprawdzone nie ma lewego powietrza, nawet przewody odmy wymienione dla pewnosci i przepływka podmieniona, adaptacje kasowane zadnych bledów i tak kuleje na obrotach.
Na starym filtrze idealnie obroty trzymało, a teraz na biegu jałowym po wysprzegleniu obroty 1500 i spadaja do 1000 i ponownie dochodza do 1500. Ogolnie silnik zyje własym zyciem
Co sie stalo ? na starym filtrze jezdzic ?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Najwyraźniej bestia przyzwyczaiła się do starego filtra choć to dziwnie zabrzmi ale coś takiego mogło mieć miejsce nagła zmiana w przepływie powietrza i silnik glupieje .Miałem podobną sytuację u siebie choć może motor nie zareagował w takim stopniu jak u Ciebie ale zachowywał się nieco dziwnie ,po czasie wszystko wróciło do normy . Proponuje zerknąć do przepływki ew ją wyczyścić bo może jest w podobnym stanie co filtr.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Jakiej firmy miałeś ostatni filtr ? Spróbuj może taki sam dac albo coś lepszego niż bosch.Sprobuj pojeździć może silnik po prostu jest w szoku że ktoś raczył zrobić przy nim coś tak podstawowego jak wymiana filtra powietrza A potem ludzie się dziwią że n42 sprawia problemy...

Tutaj mamy przykład że nie warto wymieniać oleju i filtrów bo auto przestanie jezdzic tak więc ludzie koniec z okresowym wymianami :ROFL: :lol:
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Palec11 pisze: 15 kwie 18, 7:53

ludzie koniec z okresowym wymianami :ROFL: :lol:
:poklon: :poklon: :Yahoo!: :Yahoo!: :lol:
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#5

Post autor: pixma »

Stary filtr to oryginal bmw made in austria. Sprobuje przeczyscic przeplywomierz.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

Mam nadzieję że wiesz jak to zrobić ,bo w przeciwnym razie może być z tego więcej złego jak dobrego :)
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#7

Post autor: pixma »

Nie mam pojęcia. Podjadę wiec do jakiegoś warsztatu, pewnie jakiś spray będzie do tego potrzebny - przynajmniej tak mi się wydaje.

w internetach czytam, ze niektórzy przepustnice czyszczą.
Oczywiscie mam tez cały czas nadzieje, że silnik sam nauczy sie pracy na czystym filtrze.

doł:
- byly kasowane adaptacje
Ostatnio zmieniony 16 kwie 18, 8:12 przez pixma, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Zmywacz do hamulców, spryskaj obficie z obu stron i niech ścieka, oczywiście nie dotykaj, nie pocieraj elementu pomiarowego.
Jak masz inpa to skasuj adaptacje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#9

Post autor: pixma »

Pochwalę sie, żę naprawiono przypadkiem jesli porządne przykrecenie korka wlewu oleju mozna tak nazwac.
Tylko prosze sie nie smiac. :)

Osoba wymieniajaca olej co prawda przykręciła korek wlewu oleju - przynajmniej wygladał na przykrecony - ale widocznie coś nie szczelnie było Jakby krzywo wkrecony w te 3 bolce co tam sa.
Odkrecenie i ponowne porządne przykręcenie korka wlewu załatwiła sprawę.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

O nie hahah słyszałem o uszkodzonych korkach oleju w N42 i ludzie pół auta wymieniali ... Ale niedokręcony korek :lol: Hit roku 2018 :) Dobre że się naprawiło :) :ROFL:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”