[316i 1,8 LPG] skaczące obroty na zimnym silniku

mysa
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 gru 12, 21:04
BMW: E46 316 Touring 1,8 benzyna+LPG N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kostomłoty

#1

Post autor: mysa »

To może zacznę od początku...

Było tak:
mróz za oknem, zimny silnik na benzynie, włączam nawiew (klimę ustawioną na 21 stopni ;P), silnik gaśnie (gdy była temperatura plusowa nie działo się tak), obroty spadały do 500, podnosiły się do tysiąca i buuuu zgasł, nie pomagało dodanie gazu... jak już ponownie odpalił (a nie zawsze chciał odrazu), nawiew włączałam dopiero na całkiem nagrzanym silniku ;) ale jeszcze zanim się zagrzał: raptowne przyspieszam na benzynie na biegu 2 i 3 - dochodzi do 3 tys. obrotów i staje, nie przyspiesza więcej ;) potem zaświecił się check.....

Dzwonię do Pana co zakładał gaz - a tam.... niech się check pali, zgaśnie, tak się dzieje przy gazie... jadę do mechanika.... na benzynie już, ale chceck dalej się świeci - u mechanika nieznany kod błędu, skasował, coś wyczyścił bo niby od tego pływały obroty i klima zbyt bardzo obciążała silnik... no ok.
Jeżdżę tydzień na gazie i znowu check... tym razem jadę do serwisu BOSCHa i gazownika w jednym.... sprawdzają pod komputerem... jakieś dziwne błędy: zestarzały czujnik 2, rząd 1 sonda lambda i drugi błąd adaptacja mieszanki...coś tam robią, podłączają się pod kompa gazu.... ustawiają, przestawiają, błąd dotyczący sondy lambda uważają za nieprawdziwy - auto ma 68 tys., a po za tym poprzedni mechanik kasując błąd zrobił źle i mógł wpłynąć na teraźniejszy odczyt.... Każą zrobić 200-300 km na benzynie.... check się nie świeci.

Mróz za oknem, klimy nie włączam odrazu, tylko po przejechaniu kilkuset metrów jak już wyjdzie po za niebieski zakres.... raz mi zgasł jak włączyłam wcześniej... no dobra to jadę do nich z powrotem po 300 km - będą robić regulację gazu w trasie.... odbieram auto, zapalam na benzynie, zaraz przełącza się na gaz, bo jeszcze ciepły silnik i obroty latają jak chcą - spadają do 500, wznoszą się 1500... podłączają pod komp, coś po ustawiali, posprawdzali jest git.... Nie świecił się check ale był błąd: element nastawczy skoku zaworu.

Jadę do domu jest ok, rano też ok, nic nie skacze, nic nie gaśnie.... wsiadam do auta po pracy.... na wszelki wypadek nie włączam klimy żeby mi nie zgasł na krzyżówce, po kilkuset metrach przełącza się na gaz... i się zaczęło, znowu skaczą obroty, ruszyć za bardzo się nie da na światłach, przełączam na benzynę dalej skaczą obroty... no i zgasł (nie było włączonej klimy), zapaliłam i jadę do BOSCHa... mówię co się dzieje, Pan patrzy, skaczą już mniej, ale silnik już był nagrzany - wskaźnik prawie pionowo.... każą przyjechać za kilka dni bo dziś już nie pracują....

Dziś odpalam auto... niby ok, jadę, przejechałam 1 km, silnik jeszcze na niebieskim, stanęłam pod domem koleżanki, włączam nawiew, zgasł...... zapalam ponownie, wyłączam nawiew i obroty szaleją.. jechać się nie da.... wciskam gaz do połowy, obrotu do 3 tys, stoi nie przyspiesza a za moment jak z procy by wystrzelił (gaz w tym samym położeniu)....... wszystko to na benzynie ;)

A i zapomniałam dodać - mąż ostatnio zatankował mi 95 ;(
I silnik mam valvetronic n46 a on czegoś nie ma i gaz podobno jakoś inaczej trzeba poustawiać ;) Tak w BOSHu mówili ;)

Ktoś ma pomysł o co kaman?? ;)
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#2

Post autor: TomekC »

zapewne źle wyregulowana instalacja LPG rozjechała adaptację PB i stąd większość problemów , potrzebujesz dobrego fachowca od LPG który to ogarnie i przy okazji oceni instalacje pod względem kompletacji i montażu bo to tez ważne w tym silniku
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Podstawowa sprawa to trzeba ustawić tak auto aby na samej PB silnik pracował równo. Czy to z klimą czy bez bo to jest podstawa. Dopiero później można coś pomyśleć nad gazem i dalszym sprawdzaniem.
Pytanie czy przed montażem inst. gazowej też tak się działo?
W pierwszej kolejności podpiął bym pod komputer sprawdził błędy na PB i starał się je nie tyle usunąć co naprawić usterkę z nim związaną, bo co z tego że on usunie błąd skoro on i tak powróci.
Sam błąd nie musi wskazać rozwiązania lecz może podpowiedzieć/naprowadzić co gdzie i jak...
Osobiście rzadko kiedy sugeruje się błędami chodź nie zaprzeczam że nie zwracam na nie uwagi, ważniejsze są parametry silnika live data. Tam się prawdy dowiesz... Jednak w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć dobrego mechanika. Obecnie są tzw. wymieniacze... Oni wszystko wymienią i metodą prób i błędów dojdą lub też nie dojdą do naprawy usterki...
Przykre, ale prawdziwe, $ brać każdy potrafi, ale żeby zrobić na TIP TOP już nie bardzo.
mysa
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 gru 12, 21:04
BMW: E46 316 Touring 1,8 benzyna+LPG N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kostomłoty

#4

Post autor: mysa »

Byłam znowu w tym boschu, posprawdzali co i jak i powiedzieli, że na wcześniejszej regulacji źle mi poustawiali ten lpg... do nagrzanego silnika była ok, ale do zimnego była zbyt uboga mieszanka. Także teraz znaleźli moment kiedy potrzebna jest ta lepsza mieszanka i ustawili wyższą temperaturę silnika gdy ma się przełączyć na gaz, gdy sielnik potrzebuje już ta lepszą mieszankę. Wcześniej na zimnym silniku zalewało go. Generalnie chodzi o to że komputer od gazu nie jest ten najnowszej generacji i nie ma możliwości ustawienia wielu parametrów, zalecają wymianę na lepszy jeśli nie sprawdzą się obecne ustawienia, taki który m.in. dobiera odpowiednią mieszanką w zależności od różnych parametrów... Na kompie znowu pokazały się im błędy - tym razem powtórka z pierwszego odczytu - czujnik sondy lambda zestarzały, błąd przy hamowaniu silnikiem i adaptacja mieszanki. Sprawdzają auto na live data i mówią, że wszystko gra... Niby było dobrze wczoraj, dziś rano, dziś po pracy, dziś do sklepu, ale dziś przed chwilą znowu zaczęło skakać i na lpg i benzynie, a silnik był jeszcze ciepły..

Nie gdzie może być ktoś lepszy we Wro ;) oni są autoryzowani STAG i Bosch...
mysa
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 gru 12, 21:04
BMW: E46 316 Touring 1,8 benzyna+LPG N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kostomłoty

#5

Post autor: mysa »

TomekC pisze:zapewne źle wyregulowana instalacja LPG rozjechała adaptację PB i stąd większość problemów , potrzebujesz dobrego fachowca od LPG który to ogarnie i przy okazji oceni instalacje pod względem kompletacji i montażu bo to tez ważne w tym silniku
Oni nie montowali tego gazu ale ich pod-warsztat czy coś - w każdym razie od nich był certyfikat. Generalnie doszli do wniosku że do wymiany nadaje się listwa wtryskiwaczy - zamiast valtek czy coś na HANA, wymiana komputera na ten nowszy, lepszy i reduktora bo ten co mam ma do 136 km i jest trochę za słaby podobno ;)
mysa
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 gru 12, 21:04
BMW: E46 316 Touring 1,8 benzyna+LPG N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kostomłoty

#6

Post autor: mysa »

to może napisze co ja mam za instalacje ;)
reduktor tomasetto alaska, elektrozawór zintegrowany z reduktorem, wielozawór tomasetto toroidalny, komputer AC BHZ STAG 4 eco, listwa wtryskowa valtek, czujnik ciśnienia ps-01 ac bhz ;))
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#7

Post autor: TomekC »

mysa pisze:to może napisze co ja mam za instalacje ;)
reduktor tomasetto alaska, elektrozawór zintegrowany z reduktorem, wielozawór tomasetto toroidalny, komputer AC BHZ STAG 4 eco, listwa wtryskowa valtek, czujnik ciśnienia ps-01 ac bhz ;))
Tomasetto Alaska zdecydowanie NIE do tego silnika , za słaby , polecić mogę KME Silver lub ACR01
wtryskiwacze Valtec - jak wyżej , wymiana na Hana lub Baracuda
STAG 4 pod warunkiem ze można go zaktualizować do wersji Plus , wtedy uzyskamy dodatkowe możliwości regulacji miedzy innymi korektę po temperaturze która to w twoim BMW nie była ustawiona i problem w czasie rozgrzewania silnika gotowy :)
przypuszczam ze wkrętki w kolektorze też będą wymagały poprawy bo skoro gazmeni nie przyłożyli się do zebrania odpowiednich gratów to do samego montażu pewnie też :x niestety takich mamy fachowców i to przez nich ludziska narzekają na LPG

zagadaj z Pawłem :
Paweł Rząca
ul.Polna 12
51-361 Wilczyce koło Wrocławia
tel.509633733
mysa
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 gru 12, 21:04
BMW: E46 316 Touring 1,8 benzyna+LPG N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kostomłoty

#8

Post autor: mysa »

ok, dziękuję za kontakt zadzwonię, a stag 4 eco aktualizuje się do wersji plus czy wymienia się poprostu na nowy stag 4 plus?
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#9

Post autor: TomekC »

mysa pisze:ok, dziękuję za kontakt zadzwonię, a stag 4 eco aktualizuje się do wersji plus czy wymienia się poprostu na nowy stag 4 plus?
niestety nie da się zaktualizować , czeka cie wymiana
mysa
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 16 gru 12, 21:04
BMW: E46 316 Touring 1,8 benzyna+LPG N46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kostomłoty

#10

Post autor: mysa »

to Cię jeszcze pomęczę - za komputer powiedzieli 900 zł, za listwy HANA 850, za reduktor 600 zł - ceny ok czy z kosmosu? nie wiem jakie bo póki co nie wnikałam, ale już byłam u nich kilka razy i wiedzą o co kaman z tym silnikiem
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „LPG”