23 Zusatzwasserpumpe(Pomocnicza pompa wodna)

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Błąd 23 Zusatzwasserpumpe (pomocnicza pompa wodna)

INPA moduł klimy (ECU: IHKA46_2 JobStatus: OKAY Variant: IHKA46_2)

Może mi ktoś sprecyzować o którą pompę wody chodzi ?

Bo nie wiem czy tu chodzi o któryś element z tego schematu http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3192


Czy z tego : http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=64_1169

I nie bardzo wiem co kupić aby ten błąd zlikwidować.
W przypadku pomp wody które chłodzą silnik to znam bolesne konsekwencje nie zrobienia tego na czas.
A co w 2 drugiej opcji jak np przełożę wymianę tej pompy powiedzmy na za 2 miesiące (lub jak padnie)

Podpowie ktoś coś ??
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#2

Post autor: Krzysiek669 »

Wychodzi na to, że to numer 5 ze schematu z drugiego linka. Jaką pełni u Ciebie funkcje tego nie wiem, w E90 taka pompka była potrzeba do działania funkcji Rest na postoju. Proponuje poszukać takiej pompki w uzywce, na podstawie numeru czesci, najlepiej coś z gwarancja rozruchową, podmienić i wszystko się wyjaśni.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Patrzyłem na allegro te pompki na szczęście drogie nie są .

A jak to wymienić ? (samo podkręcenie i zdjęcie węża to nie problem) Bardziej chodzi mi o to że płyn chłodniczy ucieknie a jak ucieknie to trzeba będzie uzupełnić ale pewnie zapowietrzy się układ i jak go dobrze odpowietrzyć ? Nie wiem jaki płyn był tam zalany więc pewnie bd musiał odrazu cały płyn zmieniać na jaki ?
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: Krzysiek669 »

Pompka nie jest czasem dość wysoko usytuowana ? Jeśli tak to na zimnym silniku szybka podmiana, płynu niewiele ucieknie, a jeśli nawet to dolejesz, płyny są mieszalne.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Rozumiem ale moje umiejetnoaci nie sa na tyle zawansowane zeby zrobic szybka podmianke .... no nic poszukam tej pompki gdzie 9na dokladnie siedzi przemysle sprawe zrobie rekonesans i zobaczymy :) ale mimo wszystko przydalo by sie wymienic plyn chlodniczy bo nie wiadomo kiedy zmieniany byl ... Jak to zrobic prawidlowo i czym zalac ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Masz dwie możliwości żeby opróżnić układ, przy pomocy korka spustowego w chłodnicy lub w bloku (wtedy więcej starego płynu wypłynie). Układ zalej płynem prestone (jest mieszalny z innymi), później odpowietrz układ, pomaga uniesienie przodu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Nie ruszam tego nie wiem gdzie te korki spustowe jak odpowietrzyć dam to mechanikowi razem z wymianą całego płynu chłodniczego + ta pompka. Z układem chłodzenia nie ma żartów coś źle zrobię przegrzeje się silnik i lipa ...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Nawet na realoem.com wszystko dobrze widać, ogólnie to dość prosta sprawa, ale oczywiście jak nie czujesz się pewnie w tym temacie to jest od tego mechanik :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

No teoretycznie tak kilka śrub odkręcić odpiąć przewody i po krzyku ale jednak boje się że to układ chłodzenia będzie za mało płynu czy zapowietrzy się i po silniku.

I wiesz może za co ta pompka w E46 odpowiada ?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Wymieniłem pompkę NR 5 z tego schematu http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=64_1169

I błąd znikną :P
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”