2 poważne problemy

Stermol22
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 18, 18:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Zbąszyń

#1

Post autor: Stermol22 »

Witam serdecznie :good:

Posiadam Bmw e46 320D 2000r (przedlift)

I mam dwa poważne problemy

Pierwszy problem: przy przekroczeniu 4tys obrotów obojętnie na jakim biegu auto traci moc i dochodzi do sporych wibracji tak jakby motor miał zaraz przestać palić....:(


Problem drugi: Co 100 km byłem zmuszony dolewać około litra płynu chłodniczego(i czy przejechalem 200km czy 500km zawsze brakowalo okolo 1l Probowalem zlokalizować przeciek jednak nie było żadnych oznak wycieku nastepnie dostrzegłem że termostat przy EGR jest zimny postanowiłem go wymienić ponieważ uznałem że to on jest całym winowajcom przy wymianie okazało się że choć w układzie jest Full to nie ma obiegu wody!(płyn nie przelatuje przez układ chodzący egr Dodatkowy objaw to spadek temp podczas jazdy temp. poprostu spada znacznie poniżej połowy na wskaźniki ps dolny termostat był już wymieniany no i oczywiscie raz ogrzewanie jest a raz zimno oraz 3 krotnie temp podskoczyla mi powyżej połowy po czym opadła do normalnego stanu


Prosze was o pomoc....

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Co Ty chcesz żeby działo się w tym poczciwym dyszlu powyżej 4000 rpm? :shock: chyba, że chcesz żeby turbina, która pewnie ma już dość, wyskoczyła spod maski to możesz próbować dalej.
Skoro nie ma obiegu płynu to skończyła się pompa wody a spadek temperatury to termostat główny. Jakiej firmy założyłeś? Sprawdza się tylko oryginał, pamiętaj, że pion to 75-115 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bawara46c
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 4 sty 19, 14:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: STW

#3

Post autor: Bawara46c »

pierwszy problem to turbo ci przeładowuje, w tutaj znalazłam ciekawe informacje, może się przydadzą https://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/aktualnosci/objawy-zepsutej-turbiny a drugi to może być wiele przyczyn, ponieważ nie ma wycieku, czyli musi go przepalać, hmmm.... może to być chociaż pęknięta głowica, blok bądź już wykończona uszczelka pod głowicą
Ostatnio zmieniony 5 lut 19, 9:12 przez Bawara46c, łącznie zmieniany 1 raz.
Bawara46c
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 4 sty 19, 14:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: STW

#4

Post autor: Bawara46c »

Stermol22, udało się rozwiązać problem czy dalej borykasz się z nim?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Map sensor, zapieczona geometria turbo, upg, ...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”