2 poważne problemy

ODPOWIEDZ
Stermol22
Posty: 1
Rejestracja: 17/11/2018, 18:15
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Zbąszyń
Kontakt:

2 poważne problemy

Post autor: Stermol22 » 17/11/2018, 18:35

Witam serdecznie :good:

Posiadam Bmw e46 320D 2000r (przedlift)

I mam dwa poważne problemy

Pierwszy problem: przy przekroczeniu 4tys obrotów obojętnie na jakim biegu auto traci moc i dochodzi do sporych wibracji tak jakby motor miał zaraz przestać palić....:(


Problem drugi: Co 100 km byłem zmuszony dolewać około litra płynu chłodniczego(i czy przejechalem 200km czy 500km zawsze brakowalo okolo 1l Probowalem zlokalizować przeciek jednak nie było żadnych oznak wycieku nastepnie dostrzegłem że termostat przy EGR jest zimny postanowiłem go wymienić ponieważ uznałem że to on jest całym winowajcom przy wymianie okazało się że choć w układzie jest Full to nie ma obiegu wody!(płyn nie przelatuje przez układ chodzący egr Dodatkowy objaw to spadek temp podczas jazdy temp. poprostu spada znacznie poniżej połowy na wskaźniki ps dolny termostat był już wymieniany no i oczywiscie raz ogrzewanie jest a raz zimno oraz 3 krotnie temp podskoczyla mi powyżej połowy po czym opadła do normalnego stanu


Prosze was o pomoc....

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 3664
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 17/11/2018, 21:26

Co Ty chcesz żeby działo się w tym poczciwym dyszlu powyżej 4000 rpm? :shock: chyba, że chcesz żeby turbina, która pewnie ma już dość, wyskoczyła spod maski to możesz próbować dalej.
Skoro nie ma obiegu płynu to skończyła się pompa wody a spadek temperatury to termostat główny. Jakiej firmy założyłeś? Sprawdza się tylko oryginał, pamiętaj, że pion to 75-115 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Bawara46c
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 04/01/2019, 14:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: STW
Kontakt:

Post autor: Bawara46c » 15/01/2019, 10:36

pierwszy problem to turbo ci przeładowuje, w tutaj znalazłam ciekawe informacje, może się przydadzą https://www.regeneracja-turbosprezarek.pl/aktualnosci/objawy-zepsutej-turbiny a drugi to może być wiele przyczyn, ponieważ nie ma wycieku, czyli musi go przepalać, hmmm.... może to być chociaż pęknięta głowica, blok bądź już wykończona uszczelka pod głowicą
Ostatnio zmieniony 05/02/2019, 9:12 przez Bawara46c, łącznie zmieniany 1 raz.

Bawara46c
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 04/01/2019, 14:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: STW
Kontakt:

Post autor: Bawara46c » 30/01/2019, 11:15

Stermol22, udało się rozwiązać problem czy dalej borykasz się z nim?

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5084
Rejestracja: 24/03/2014, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Post autor: Dobrodziej_1983 » 01/02/2019, 1:17

Map sensor, zapieczona geometria turbo, upg, ...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości