[ 2.0d 150ps m47n 2002 r. ] Utrata mocy przy ruszaniu

dejvv
Posty: 7
Rejestracja: 01/11/2017, 14:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa, Zamość
VIN: FY04069
Kontakt:

[ 2.0d 150ps m47n 2002 r. ] Utrata mocy przy ruszaniu

Post autor: dejvv » 01/11/2017, 15:50

Witam. Od dłuższego czasu mam problem. Silnik m47n auto gaśnie przy ruszaniu nie zależnie od tego czy jest rozgrzany czy zimny, chociaż nie zawsze ten objaw występuje. Powiedzmy że trzeba tym jeździć jak benzyniakiem a powinien ruszać bez dodawania gazu. Po za tym mankamentem wydaje mi sie że auto zbiera sie tak jak powinno. Jest to bardzo uciążliwe w szczególności przy jeździe w mieście. Wiecie jakie mogą być tego przyczyny ? Uporał sie ktoś juz z takim problemem ? Nie znalazłem informacji na forum.


maajkii
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 07/11/2014, 16:12
BMW: E46 Sedan 330D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: maajkii » 01/11/2017, 18:22

Inpa na początek... bez tego ciężko cokolwiek powiedzieć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

dejvv
Posty: 7
Rejestracja: 01/11/2017, 14:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa, Zamość
VIN: FY04069
Kontakt:

Post autor: dejvv » 01/11/2017, 18:30

Co do inpy to błędów w silniku nie ma, tzn jest świeca żarowa i z egr zaślepiłem wężyk ostatnio. Profilaktycznie chciałem zobaczyć czy będzie różnica. Mogę nagrać parametry z live data i jutro wrzucić


Dodaje filmik nie wiem czy to video będzie wystarczające by coś stwierdzić dodam tylko że jak na złość w tej chwili problem nie występował za bardzo.
https://youtu.be/UrUd2wx5dvU

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1772
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 02/11/2017, 21:26

Turbina przeładowuje, na początek zamień miejscami przetworniki ciśnienia (elektrozawory).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1587
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 02/11/2017, 23:42

Moze ja jestem juz bardzo zmeczony ale czy seria nie dmucha 1.6 bara?

Ja bym tu chyba nie szukał przyczyny w turbo, przy ruszaniu co one dmucha i co ma do rzeczy?
Drugi temat mam tez klekota i turbo delikatnie bije cisnienie juz na wolnych (gtb) ale jakos nie wyobrazam sobie ruszac bez gazu... zadnym dieslem nie ruszam bez gazu
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:


dejvv
Posty: 7
Rejestracja: 01/11/2017, 14:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa, Zamość
VIN: FY04069
Kontakt:

Post autor: dejvv » 03/11/2017, 5:18

Rafał18
Auto nie powinno zdychać przy ruszaniu to samo gdy np toczysz sie powoli na 2 biegu. Być może źle wytłumaczyłem musze gazować i przytrzymywać na sprzęgle żeby to jakoś płynnie wyszło napewno nie jest to normalne bo dieslami jeżdze od dawna osonowymi busami i dużymi.

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1772
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 03/11/2017, 21:45

rafał18 pisze:Moze ja jestem juz bardzo zmeczony ale czy seria nie dmucha 1.6 bara?
Nie, seria dmucha 1,37, tak jak wskazuje u kolegi oczekiwane ciśnienie doładowania, ma przeładowanie momentami 0,6 a to już bardzo dużo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1587
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 03/11/2017, 22:21

maniek21112 pisze:
rafał18 pisze:Moze ja jestem juz bardzo zmeczony ale czy seria nie dmucha 1.6 bara?
Nie, seria dmucha 1,37, tak jak wskazuje u kolegi oczekiwane ciśnienie doładowania, ma przeładowanie momentami 0,6 a to już bardzo dużo.
1.37 + tolerancji 0.2 to te 1.6 chyba mozna uznac za nic nadzwyczajnego.
Jakby mial przeladowanie o 0.6 to auto weszlo by w tryb awaryjny i nie mialo by mocy.
Ale podkreslam ze moge sie mylic, to nie moj tydzien ;) a napewno nie na bmw :D
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:

Awatar użytkownika
maniek21112
Bywalec forum
Posty: 1772
Rejestracja: 06/09/2017, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: maniek21112 » 04/11/2017, 12:00

No weź nie pisz takich rzeczy..rzeczywiste ma pokrywać się z oczekiwanym, jak jest inaczej, nawet "tylko" 0,2 to jest to przeładowanie i nie jest to dopuszczalne a zauważ, że u kolegi momentami przekracza 1,9 :shock: zaraz podeślę link do mojego live data prze programem i na seryjnej turbinie.

Moje nagranie, jest lekkie opóźnienie, ale tak wstawała moja turbina, na hamowni wypluł 149km i 333nm.
https://www.youtube.com/watch?v=Yhq-FlRCcNw
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1587
Rejestracja: 05/04/2014, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

Post autor: rafał18 » 04/11/2017, 12:49

Ma przeladowanie momentami o 1.9 i komp tego nie widzi i jest okey, zero błędu?
Jeszcze ciekawe jak byla zrobiona ta live data.

Uwierz mi na przykladzie vag'ow ze takie ogladanie to tylko ogladanie a jak zrobisz logi wrzucisz to w tabelke i wykres to wyglada calkiem inaczej.

Edit:
Jak mowiles tutaj mozna podmienic n75. Jak to nic nie zmieni to do sprawdzenia ustawienie sztangi i samej turbiny.
Ostatnio zmieniony 04/11/2017, 13:03 przez rafał18, łącznie zmieniany 1 raz.
Chip tuning. Egr, dpf, sondy off, LC, popcorn, wyłączenie zmiennej fazy, dawka rozruchowa i inne :twisted:


ODPOWIEDZ

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości