[2.0D 136KM 98r] Wymiana przedniej i tylniej podpory wału

Awatar użytkownika
Genesis
Posty: 1
Rejestracja: 9 mar 18, 22:41
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Grudziądz
VIN: KE05177

#1

Post autor: Genesis »

Cześć wam

Zanim przejdę do właściwego pytania krótka historia od początku. :rybak:

Około 5 miesięcy temu wymieniałem w swojej E46 2.0D w wersji 136KM (przed lift 98r) przednią podporę wału.
Jakiś czas temu uszkodziła mi się znów podpora wału tylko że tylna. Kupiłem podporę FEBIego i pojechałem do mechanika na wymianę.
Jednakże po kilku dniach od zabiegu przy prędkości plus minus 60km/h wzwyż zaczyna się orkiestra dęda karesorii - straszne dudnienie.
Wraz z przyspieszeniem dudnienie jest coraz głośniejsze, a po odjęciu nogi z gazu nie ustaje aż do spadku prędkości poniżej 60km/h.

A więc rura do mechanika u którego wymieniałem i diagnoza: jedna ze śrub łącząca wał odkręciła się i wpadła do krzyżaka :shock:

Mechanik twierdzi że jak ściągali wał to tej śruby w ogóle tam nie było i oni zamontowali nową, ale nie wiedzą czemu tak się stało że wypadła.
Również według nich tylnia podpora została uszkodzona właśnie dlatego że wcześniej przed wymianą nie było tam tej śruby - co ma sens.

I tutaj rodzi się właściwe pytanie. Przednią jak i teraz tylnią podporę wału wymieniałem u tego samego mechanika.
A więc moje pytanie czy przy wymianie przedniej podpory wału trzeba go rozdzielić?

Bo zastanawiam się czy może podczas wymiany przedniej podpory zapomniało im się wkręcić jedną śrubę co przyczyniło się teraz do uszkodzenia przez drgania wału tej drugiej podpory - czyli tylniej.

Pierw mechanik powiedział mi że również odkręcają ale jak stwierdziłem że właśnie U NICH wymieniałem przednią to przypomniał sobie że jednak nie.

We wtorek oddaje znów samochód na przykręcenie tej śruby i diagnozę co tam sie stało. Nie chcę udawać głupio-mądrego i wiedzieć jak to wygląda z technicznej strony, czy mogli się przyczynić że wtedy ta śruba nie została wkręcona czy nie.

Po za tym teraz to że ta śruba wypadła uważam za ich błąd, bo śruby raczej nie mają same do siebie dentencji odkręcania i wpadania w krzyżak wału :crazy:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wał w Twoim aucie składa się z 3 części, nie da się wymienić podpory, obojętnie której, bez rozpinania wału. Pytanie czy złożyli go w ten sam sposób, to ma bezpośredni wpływ na wibracje. Nie bardzo rozumiem o jaką śrubę chodzi przy wymianie przedniej podpory, masz tu schematy:
http://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=AL71-EUR-04-1998-E46-BMW-320d&mg=26
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”