[1.9 2000 r.] brak zasilania grzałki sondy lambda

rut6
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 10, 15:22
BMW: E 46 ,M43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: tychy

#1

Post autor: rut6 »

Proszę o pomoc. W E46 1,9 2000r, kombi mam brak napięcia zasilania grzałki sondy lambda ( robiłem pomiar na zasilaniu sondy). Zwiększyło się spalanie. Zapala się kontrolka "check", którą trzeba kasować . Sama sonda jest dobra, była podmieniana,
Bezpieczniki ( wszystkie } te w scowku i te pod maską są dobre.
Proszę o diagnozę.
Gdzie znajduje sie przekażnik podający zasilanie na sondę i czym jest załączany?
Czy sonda powinna mieć podawane zasilanie stale?

Prosze o pomoc
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#2

Post autor: WitAce »

Obwod grzewczy sondy lambda jest zasterowywany bezposrednio przez sterownik silnika i dziala tylko i wylacznie przy wlaczonym silniku. Jezeli nie masz napiecia to najpierw sprawdz kable, a jak one sa ok, to niestety masz walniety sterownik silnika. Kable do grzalki maja ten sam kolor.
rut6
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 10, 15:22
BMW: E 46 ,M43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: tychy

#3

Post autor: rut6 »

Dziękuję za odowiedz
WitAce pisze:Obwod grzewczy sondy lambda jest zasterowywany bezposrednio przez sterownik silnika i dziala tylko i wylacznie przy wlaczonym silniku. Jezeli nie masz napiecia to najpierw sprawdz kable, a jak one sa ok, to niestety masz walniety sterownik silnika. Kable do grzalki maja ten sam kolor.
Jesteś pewien, że napięcie zasilania grzałki jest podawane bezpośrednio ze sterownika na grzałkę sondy bez jakigokolwiek przekażnika ?
Wydaje mi się to mało prawdopodobne z uwagi na stosunkowo duży , jak przypuszczam prąd grzałki
rut6
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 10, 15:22
BMW: E 46 ,M43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: tychy

#4

Post autor: rut6 »

Może ktoś posiada schemat zailania sony lambda. Chodzi o E46. 1.9 benz, 2000r
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#5

Post autor: WitAce »

Jestem pewny - od 6 lat zajmuje sie diagnostyka, a ta informacje wzialem wlasnie ze schematu elektrycznego. Ponizej rysunek

Obrazek
rut6
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 10, 15:22
BMW: E 46 ,M43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: tychy

#6

Post autor: rut6 »

Wielkie dzięki
Może wiesz jeszcze która sonda na schemacie to ta przed katalizatorem?
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#7

Post autor: WitAce »

B1.11
rut6
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 10, 15:22
BMW: E 46 ,M43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: tychy

#8

Post autor: rut6 »

Tak myślałem. Jeszcze raz bardzo dziękuję
Czyli między pinami 7 i 24 powinno być 12V, czy dobrze myślę?
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#9

Post autor: WitAce »

Tak
rut6
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 10, 15:22
BMW: E 46 ,M43
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: tychy

#10

Post autor: rut6 »

Musze więc to sprawdzić
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”